Wyrok WSA w Warszawie z dnia 13 marca 2008 r., sygn. II SA/Wa 143/08
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Andrzej Kołodziej, Sędzia WSA Stanisław Marek Pietras, Asesor WSA Sławomir Antoniuk (spr.), Protokolant Agnieszka Kolasa, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 marca 2008 r. sprawy ze skargi K. M. R. prowadzącej działalność pod nazwą "P." z siedzibą S. na decyzję Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych z dnia [...] listopada 2007 r. nr [...] w przedmiocie zgłoszenia do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych zbioru danych oraz usunięcia danych osobowych - oddala skargę
Uzasadnienie
Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych decyzją z dnia [...] listopada 2007 r., nr [...] utrzymał w mocy własną decyzję z dnia [...] sierpnia 2007 r., nr [...] nakazującą K. M. R., prowadzącej działalność gospodarczą pod firmą "P." z siedzibą w S. przy ul. K. [...], usunięcie uchybień w procesie przetwarzania danych osobowych poprzez: 1) zgłoszenie do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych zbioru danych dotyczących klientów, z którymi K. M. R. prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą "P." z siedzibą w S. zawarła umowy kupna - sprzedaży, w terminie od dnia, w którym decyzja stanie się ostateczna, 2) usunięcie przez K. M. R., prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą "P." z siedzibą w S., danych dotyczących potencjalnych klientów, odnośnie których cel marketingowy, dla którego ww. dane były zbierane, został zrealizowany, w terminie czternastu dni od dnia, w którym decyzja stanie się ostateczna.
W uzasadnieniu powyższej decyzji Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych podniósł, że w toku czynności kontrolnych dokonanych w dniach 23 - 26 kwietnia 2007 r. w firmie K. M. R. prowadzącej działalność gospodarczą pod nazwą "P." z siedzibą w S., ustalono, iż przedsiębiorca nie zgłosił do rejestracji zbioru danych dotyczących klientów, z którymi zawarł umowy kupna - sprzedaży, przetwarzanych w sposób tradycyjny oraz w postaci elektronicznej w programie o nazwie "Symfonia 2006". Ponadto kontrola wykazała, że przedsiębiorca przetwarza dane potencjalnych klientów, odnośnie których ustalono, iż cel marketingowy, dla którego były one gromadzone, został zrealizowany.