Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 28 marca 2008 r., sygn. I SA/Kr 981/07

 

Sygn. akt I SA/Kr 981/07 | | W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 28 marca 2008r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Beata Cieloch, Sędzia: WSA Urszula Zięba, WSA Stanisław Grzeszek (spr.), Protokolant: Anna Boczkowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 marca 2008r., sprawy ze skargi Hotel [...] Spółka z o.o. w K. Z., na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej, z dnia [...] Nr [...], w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych za 2005 r., - skargę oddala

Uzasadnienie

Decyzją z dnia[...] nr [...]Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej określił Hotelowi [...] spółka z o.o. w K. zobowiązanie podatkowe w podatku dochodowym od osób prawnych za 2005 r. w wysokości 88.188,00 zł. W uzasadnieniu wskazano, że w toku postępowania kontrolnego przeprowadzonego w spółce stwierdzono, że do kosztów uzyskania przychodów 2005 r. spółka zaliczyła wydatek poniesiony na zakup usług konsultingowych w kwocie 109.251,00 zł udokumentowany fakturą VAT nr [...]z dnia [...] kwietnia 2005 r. wystawioną przez K. w G. Przedmiotem zawartej w dniu [...]marca 2005 r. umowy było wykonanie opracowania dotyczącego "Marketingu usług w branży uzdrowisk i hoteli typu Wellness & SPA w Polsce dla Hotelu [...]K. sp. z o.o.". Strony ustaliły jednorazowe wynagrodzenie za wykonanie usługi na kwotę netto 109.251,00 zł. W wykonaniu umowy zostało przygotowane opracowanie "Marketing usług w branży uzdrowisk i hoteli typu Wellness & SPA w Polsce dla Hotelu [...]w K.". W ocenie organu opracowanie to miało charakter podręcznikowy, zawierało ogólne sformułowania i nie wskazywało na potrzebę podjęcia konkretnych działań zmierzających do rozwoju spółki czy rozszerzenia oferty produktowej i przewidywanych efektów ekonomiczno-finansowych. W świetle tych ustaleń organ powołując się na przepis art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2002 r., nr 54, poz. 654 ze zm.), zgodnie z którym kosztami uzyskania przychodów są uzasadnione racjonalnie i gospodarczo nakłady i wydatki związane z działalnością gospodarczą podatnika, który przez ich poniesienie zmierza do osiągnięcia przychodów z tego źródła, stwierdził, że spółka nie wykazała związku poniesionego wydatku z przychodem jak również konkretnych działań podjętych na podstawie tego opracowania skutkujących wzrostem przychodów w 2005 r. bądź w latach następnych. Działania marketingowe mogą mieć różną formę, a ich wymierne skutki mogą zaistnieć w odległym czasie, jednak zaliczenie ich do kosztów uzyskania przychodów musi mieć oparcie w konkretnych zdarzeniach. Warunkiem zaliczenia wydatków na marketing do kosztów uzyskania przychodów jest ich bezpośredni wpływ na wielkość osiągniętego przychodu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00