Postanowienie WSA w Gdańsku z dnia 1 lutego 2008 r., sygn. II SAB/Gd 40/07
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Referendarz sądowy Agnieszka Dusza-Kasprzyk po rozpoznaniu w dniu 1 lutego 2008r.na posiedzeniu niejawnym wniosku Z. K. o przyznanie prawa pomocy w sprawie ze skargi na bezczynność Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w przedmiocie realizacji z naruszeniem prawa budynku gospodarczego pełniącego funkcję stodoły postanawia: odmówić przyznania prawa pomocy w zakresie całkowitym.
UZASADNIENIE
W dniu 27 grudnia 2007r. Z.K. złożył na formularzu PPF wniosek o zwolnienie od kosztów sądowych i ustanowienie adwokata.
Wskazał w nim, iż znajduje się w trudnej sytuacji materialnej, ponieważ jest rencistą i dużo wydaje na lekarstwa. Dzieci uczęszczają do szkoły (córka do średniej, syn do gimnazjum), co wiąże się z wydatkami na dojazdy i pomoce szkolne. Swój budżet wspomaga podejmując prace na zlecenie ( około 300-400 zł brutto). Wnioskodawca posiada dom o pow. 118 m2 oraz działkę rolną o pow. 0,12 ha. W punkcie dotyczącym dochodów rodziny podał, iż sam uzyskuje rentę inwalidzką w kwocie 619,58 zł brutto oraz 300-400 zł z umów zlecenia; natomiast jego żona otrzymuje wynagrodzenie za pracę w kwocie 1000 zł.
W związku z powziętymi wątpliwościami co do możliwości płatniczych wnioskodawcy Sąd, pismem z dnia 4 stycznia 2008 r., zobowiązał go do przedłożenia następujących dokumentów źródłowych: odpisów wszystkich złożonych przez niego i jego żonę zeznań podatkowych za rok 2006, a w przypadku ich nieskładania stosownego zaświadczenia w tym przedmiocie z właściwego urzędu skarbowego, wyciągów i wykazów z ostatnich trzech miesięcy ze wszystkich posiadanych przez niego i jego żonę rachunków bankowych, w tym kont i lokat dewizowych, a w przypadku ich nieposiadania złożenia stosownego oświadczenia w tym przedmiocie, dowodów potwierdzających wysokość aktualnego dochodu osiąganego z tytułu umów zlecenia (wskazać należy czy wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą- jeśli tak winien przedstawić dochód osiągany z ostatnich trzech miesięcy), renty inwalidzkiej oraz wynagrodzenia za prace żony; dokumentów obrazujących wysokość ponoszonych przez wnioskodawcę kosztów utrzymania domu (opłaty za czynsz, energię elektryczną, gaz, ogrzewanie, itp.), remontów mieszkania oraz dokumentów obrazujących wysokość kosztów leczenia i zakupu leków dla siebie, oświadczenia w przedmiocie zarejestrowanych na skarżącego i jego żonę pojazdów mechanicznych (podania marki, roku produkcji, daty zakupu i aktualnej wartości), w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.