Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 17 grudnia 2007 r., sygn. VII SA/Wa 1707/07
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Mirosława Kowalska, , Sędzia WSA Agnieszka Wilczewska - Rzepecka (spr.), Asesor WSA Paweł Groński, Protokolant Piotr Bibrowski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 grudnia 2007 r. sprawy ze skargi E. Sp. z o.o. w W. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] lipca 2007 r. znak [...] w przedmiocie nakazu natychmiastowego zaprzestania prowadzenia reklamy działalności apteki. skargę oddala
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] maja 2007 r. znak: [...] [...] Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny w Warszawie, na podstawie art. 94a ust. 2, 3, 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (tekst jedn. Dz. U. z 2004 r. Nr 53, poz. 533 ze zm.) w zw. z art. 104 § 1 Kpa - nakazał natychmiastowe zaprzestanie reklamy prowadzonej w ramach działalności aptek, należących do spółki działającej pod firmą: E. Sp. z o.o. z siedzibą w W., rozpowszechnianej za pomocą Katalogu cenowego obowiązującego od 30 kwietnia do 31 maja 2007 r. Ponadto organ nadał w/w decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.
W uzasadnieniu wskazano, że w dniu 17 maja 2007 r. po otrzymaniu informacji o prowadzeniu działalności reklamowej aptek działających pod nazwą "E." oraz "A.", prowadzonej za pomocą ulotki reklamowej "Każdy ma prawo do tanich leków", "Katalog cenowy apteki obowiązujący od 20 kwietnia do 31 maja 2007 r." oraz plakatu reklamowego "Katalog cenowy obowiązujący od 30 kwietnia do 31 maja 2007 r." wywieszanego w witrynach aptek, organ wszczął postępowanie administracyjne w przedmiocie zbadania zgodności z prawem działań marketingowych. Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego [...] Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny stwierdził, że reklama działalności E. prowadzona za pomocą przedmiotowej ulotki oraz plakatu narusza zakaz określony w dyspozycji art. 94a Prawa farmaceutycznego. W ocenie organu przedmiotowa ulotka, która jest kierowana do publicznej wiadomości zawiera hasło reklamowe "Każdy ma prawo do tanich leków" oraz informację o cenie produktów leczniczych i wyrobów medycznych odnoszącą się również do produktów znajdujących się na liście refundacyjnej, co również przyznała sama strona w piśmie z dnia 20 maja 2007 r. Plakaty reklamowe objęte również przedmiotem postępowania informują odbiorców o cenie produktów leczniczych i wyrobów medycznych znajdujących się na listach leków refundowanych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right