Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 20 grudnia 2007 r., sygn. I SA/Łd 622/07

 

Dnia 20 grudnia 2007 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi, Wydział I w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Aleksandra Wrzesińska-Nowacka (spr.), Sędzia NSA Bogusław Klimowicz, Asesor WSA Ewa Cisowska-Sakrajda, , Protokolant Marcin Stańczyk, po rozpoznaniu w dniu 13 grudnia 2007 roku na rozprawie przy udziale sprawy ze skargi C. G. i J. G. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Ł. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania podatkowego w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2003 rok oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją nr [...] z dnia [...] Dyrektor Izby Skarbowej w Ł. utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego w B. z dnia [...] nr [...] określającą małżonkom C. i J. G. zobowiązanie w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2003 r. w kwocie 49 595 zł. oraz zaniżenie zobowiązania podatkowego za ten rok w kwocie 34 445 zł.

W postępowaniu podatkowym ustalono, iż podatnicy złożyli za badany rok wspólne zeznanie podatkowe w dniu 30 kwietnia 2004 r. , a następnie 24 sierpnia 2004 r. korektę tego zeznania. J. G. wykazał w zeznaniu przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej w wysokości 214 410,58 zł, od dochodu małżonkowie odliczyli zaś m.in. wydatki mieszkaniowe w kwocie 100 822,15 zł. Zobowiązanie podatkowe określili na 15 150 zł. Wydatki na cele mieszkaniowe strona udokumentowała fakturami VAT. Pierwsza z nich, z dnia 30 grudnia 2003 r. dotyczyła zakupu od M. W.-Zakład Stolarsko-Tartaczny kompletów elementów budynku mieszkalnego za kwotę brutto 17 334,86 zł. Termin płatności ustalono na dzień wystawienia faktury. Należność za te materiały została zapłacona częściowo gotówką w dniu 5 stycznia 2004 r., częściowo zaś przelewem w dniu 9 stycznia 2004 r. Wprawdzie w dniu wystawienia faktury podatnik wystawił czek na kwotę wynikającą z faktury, jednakże z uwagi na utratę jego ważności przed wystawieniem nie mógł on być zrealizowany, o czym powiadomiono kupującego jeszcze w grudniu. Zakupione elementy pozostały w depozycie sprzedawcy i były odbierane sukcesywnie w okresie od października 2004 r. do lipca 2005 r. Kolejne z przedstawionych faktur z dnia 31 grudnia 2003 r. dotyczyły zakupu folii dachowej, papy, styropianu, cegły, okładziny fundamentowej. Termin płatności określono w obu fakturach na 60 dni. Zapłaty dokonano przelewami 9 stycznia i 30 czerwca 2004 r. W dniu dokonania zakupu podatnicy zawarli ze sprzedawcą umowę przechowania zakupionych towarów i faktycznie odbierali je sukcesywnie od maja 2004 r. Do dnia zakończenia postępowania podatkowego nie wszystkie zakupione towary zostały odebrane z depozytu. W dniu zakupu podatnik wystawił również weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00