Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 8 listopada 2007 r., sygn. III SA/Wr 254/07

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Anna Moskała (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA Bogumiła Kalinowska, Sędzia WSA Marcin Miemiec, Protokolant Katarzyna Dziok, po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 8 listopada 2007 r. sprawy ze skargi D. i S. W. "A" s.c. w P. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie uznania zgłoszenia celnego za prawidłowe i określenie kwoty długu celnego oddala skargę.

 

UZASADNIENIE

W dniu [...] strona skarżąca dokonała w Urzędzie Celnym w O. zgłoszenia celnego SAD nr [...] wnioskując o objęcie procedurą dopuszczenia do obrotu na polskim obszarze celnym używanego, importowanego z N. samochodu ciężarowego marki [...], nr nadwozia [...], nr silnika [...] rok produkcji 2000. Do zgłoszenia celnego strona załączyła, zgodnie z art. 64 § 2 kodeksu celnego dokumenty

w postaci: Belgijskiego Dokumentu Pojazdu nr [...] Dokumentu Identyfikacyjnego Pojazdu oraz Zaświadczenie o przeprowadzeniu badań technicznych pojazdu nr [...] wydane przez Stację Kontroli Pojazdów OPO O2

w P, Zaświadczenie nr [...] wydane przez K. Tradex Sp. z o.o Importer VW i Audi, Deklarację Wartości Celnej. Strona skarżąca zawnioskowała również o zakwalifikowanie towaru według kodu PCN 87042199 obejmującego: pojazdy samochodowe do transportu towarowego, o masie całkowitej nieprzekraczającej 5 ton, z silnikiem o pojemności do 2500 ccm, używane. Nadto do zgłoszenia strona przedłożyła świadectwo pochodzenia EUR 1 nr [... ] z dnia [...] wnioskując o zastosowanie obniżonej stawki celnej.

Decyzją z dnia [...] Nr [...] Naczelnik Urzędu Celnego w O. zakwalifikował samochód ciężarowy marki [...], nr nadwozia [...] nr silnika [...], rok produkcji 2000, według kodu PCN 870332901, uznając zgłoszenie strony skarżącej za nieprawidłowe w części dotyczącej kodu PCN towaru. W ocenie Naczelnika zgodnie, bowiem z postanowieniami "ogólnych reguł interpretacji nomenklatury scalonej" zawartymi w Załączniku do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2001 r. w sprawie ustanowienia Taryfy celnej (Dz.U. nr 146, poz 1639 ze zm.) oraz wyjaśnieniami do Taryfy Celnej zamieszczonymi w załączniku do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 sierpnia 1999 r. (Dz.U. nr 74, poz. 830) przedstawiony do odprawy celnej towar nie miał charakteru typowego pojazdu samochodowego do transportu towarowego klasyfikowanych do pozycji 8704 taryfy celnej. Sprowadzony samochód (pojazd o monolitycznej budowie nadwozia tj. pojazd z panelem podłogowym pełniącym rolę nadwozia, lecz bez właściwego podwozia i pojedynczą zintegrowaną przestrzeń do przewozu zarówno 6 osób, jak i towarów, napędzany silnikiem z zapłonem samoczynnym o pojemności 2461 cm , ze ścianką działową za drugim rzędem siedzeń, mocowaniami pasów bezpieczeństwa wraz

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00