Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 25 padziernika 2007 r., sygn. I SA/Ol 524/07

bez tezy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Zofia Skrzynecka, Sędziowie sędzia WSA Tadeusz Piskozub,, asesor WSA Renata Kantecka (spr.), Protokolant Paweł Guziur, po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 25 października 2007r. sprawy ze skargi A. D. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia "[...]". nr "[...]" w przedmiocie określenia kwoty długu celnego, podatku akcyzowego, opłaty paliwowej oraz podatku od towarów i usług. I. uchyla zaskarżoną decyzję; II. określa, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu; III. zasądza od Dyrektora Izby Celnej na rzecz skarżącego kwotę 177 zł (sto siedemdziesiąt siedem) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia "[...]"., Dyrektor Izby Celnej po rozpatrzeniu odwołania A. D. od decyzji Naczelnika Urzędu Celnego z dnia "[...]", określającej kwotę długu celnego, podatku akcyzowego, opłaty paliwowej oraz podatku od towarów i usług, utrzymał w mocy decyzję organu I instancji.

W motywach zaskarżonej decyzji organ odwoławczy stwierdził, że w wyniku kontroli celnej przeprowadzonej w dniu 9 listopada 2006r. na przejściu granicznym w "[...]", dotyczącej paliwa przywiezionego w zbiorniku autobusu należącego do Firmy A - A. D. ustalono, że doszło do naruszenia art.112 Rozporządzenia Rady nr 918/83 z dnia 28 marca 1983r. ustanawiającego wspólnotowy system zwolnień (Dz.Urz.WE L 105 ze zm.) oraz usunięcia spod dozoru celnego paliwa (oleju napędowego) wprowadzonego na wspólnotowy obszar celny w standardowym zbiorniku autokaru. W toku postępowania ustalono bowiem, iż w momencie wjazdu na wspólnotowy obszar celny, w dniu 9 listopada 2006r., w autokarze stwierdzono 250 l paliwa, a przy wyjeździe, w dniu 13 listopada 2006r., stwierdzono 150 l paliwa. Długość przebytej w tym czasie trasy wynosiła 13 km. Powyższe określono na podstawie stanów licznika autokaru przy wjeździe i przy wyjeździe z obszaru Wspólnoty. Do wyliczenia ilości paliwa usuniętego spod dozoru celnego, organ celny I instancji przyjął zużycie paliwa 35 l/100km i stwierdził, że spod dozoru celnego usunięto 95 l oleju napędowego. Organ II instancji podniósł, iż ustalając jaka ilość paliwa winna znajdować się w zbiorniku w chwili sporządzania protokołu przy wyjeździe autobusu z obszaru celnego Wspólnoty, przyjęto wyniki pomiarów paliwa podczas kontroli drogowych mających służyć wyłącznie jako szacunkowe ilości oraz normy zużycia wskazane w ocenie technicznej sporządzonej przez rzeczoznawcę, tj. 30l/100km oraz 4,5 l/1h pracy silnika na postoju i 5l/1h pracy urządzenia grzewczego. Wielkości te ujmowano w protokołach, podpisywanych przez zgłaszającego, sporządzanych na tę okoliczność. Zastosowanych norm nie kwestionowano.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00