Orzeczenie
Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 10 lipca 2007 r., sygn. I SA/Rz 425/07
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący S. NSA Bożena Wieczorska Sędziowie NSA Maria Piórkowska /spr./ WSA Kazimierz Włoch Protokolant sek.sąd. Teresa Tochowicz po rozpoznaniu w Wydziale I Finansowym w dniu 26 czerwca 2007r. sprawy ze skargi W. W. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w R. z dnia[...] lutego 2007r. nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty - oddala skargę -
UZASADNIENIE
Decyzją z dnia [...] lutego 2007r. [...] Dyrektor Izby Skarbowej, po rozpoznaniu odwołania W. W. utrzymał w mocy decyzję naczelnika Urzędu Skarbowego z dnia [...] października 2006r. znak; [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku od towarów i usług.
W uzasadnieniu decyzji, orzekający w sprawie organ wskazał, że wnioskiem z dnia (...).08.2006r., skierowanym do Naczelnika Urzędu Skarbowego W. W. zwrócił się o stwierdzenie nadpłaty z tytułu pobranych po dniu 31 grudnia 2005r. podatków" A Spółka z o.o. z siedzibą w S. W., za które ponosił odpowiedzialność jako członek zarządu. Uzasadniając swój wniosek, strona wskazała, iż Naczelnik Urzędu Skarbowego, decyzją z dnia [...].06.2006r., (...) umorzył jako bezprzedmiotowe postępowanie w sprawie umorzenia zaległości podatkowych w podatku od towarów i usług ww. spółki (...)", z którego to rozstrzygnięcia wynika, iż organ l instancji (...) uznał przedawnienie zobowiązania (...) w związku z upływem 3 letniego terminu przedawnienia liczonego od dnia doręczenia decyzji z dnia [...] lutego 2002r., znak: [...], który w ocenie organu upłynął w dniu 31 grudnia 2005r." W tej sytuacji, pobrane ze świadczenia emerytalnego W. W. po tym terminie podatki", stały się świadczeniem nienależnym.
Naczelnik Urzędu Skarbowego, po dokonaniu analizy zebranego w sprawie materiału dowodowego, decyzją z dnia [...].10.2006r. znak: [...], odmówił stwierdzenia nadpłaty w podatku od towarów i usług.
Odnosząc się w pierwszej kolejności do treści wniosku z dnia (...).08.2006r. wskazać należy, iż definicję nadpłaty ustawodawca zawarł w art. 72 § 1 Ordynacji podatkowej. Zgodnie z tym przepisem, za nadpłatę uważa się kwotę nadpłaconego lub nienależnie zapłaconego podatku, kwotę podatku pobraną przez płatnika nienależnie lub w wysokości większej od należnej, świadczenie płatnika lub inkasenta nienależne lub w wysokości większej od należnej, uregulowane na podstawie decyzji o odpowiedzialności tych podmiotów oraz zobowiązanie zapłacone przez osobę trzecią lub spadkobiercę, jeżeli w decyzji o ich odpowiedzialności określono je nienależnie lub w wysokości większej od należnej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right