Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 15 czerwca 2007 r., sygn. III SA/Wa 973/07

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Jarecka, Sędziowie Sędzia WSA Jerzy Płusa (spr.), Asesor WSA Sylwester Golec, Protokolant Anna Kurdej, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 czerwca 2007 r. sprawy ze skargi A. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia [...] czerwca 2005 r. nr [...] w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania w podatku dochodowym od osób prawnych za rok 1998 oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] czerwca 2005 r. wydaną po ponownym rozpoznaniu sprawy wskutek uchylenia przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 28 stycznia 2005 r. (sygn. akt III SA/Wa 2248/04) decyzji z dnia [...] marca 2002 r., Dyrektor Izby Skarbowej w W. uchylił w całości decyzję Inspektora Kontroli Skarbowej w Urzędzie Kontroli Skarbowej w W. z dnia [...] grudnia 2001 r. oraz określił "A." sp. z o.o. w W. - Skarżącej w rozpatrywanej sprawie, wysokość zobowiązania podatkowego w podatku dochodowym od osób prawnych za 1998 r. na kwotę [...] zł, wysokość zaległości z tytułu tego podatku na kwotę [...] zł oraz odsetki za zwłokę od tej zaległości za okres od dnia 1 kwietnia 1999 r. do dnia 14 grudnia 2001 r. na kwotę [...] zł.

W uzasadnieniu decyzji organ odwoławczy wskazał, iż w zeznaniu "CIT-8" za 1998 r. Skarżąca wykazała dochód w kwocie [...] zł jako w całości wolny od podatku dochodowego od osób prawnych, co zostało następnie zakwestionowane przez Inspektora Kontroli Skarbowej, który powołując się na art. 17 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. Nr 106, poz. 482, z późn. zm.), powoływanej dalej jako "u.p.d.o.p.", oraz § 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 stycznia 1998 r. w sprawie określenia rodzajów odpadów, których wykorzystanie uprawnia do zwolnienia od podatku dochodowego, oraz szczegółowych zasad ustalania wartości odpadów wykorzystywanych w procesie produkcji (Dz. U. Nr 8, poz. 29), powoływanego dalej jako "rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 7 stycznia 1998 r.", stwierdził, iż wolna od podatku jest tylko ta część dochodu, która osiągnięta była z działalności, w której wykorzystywano złom aluminiowy w procesie produkcji. Natomiast dochód osiągnięty z tytułu sprzedaży usług przetopu złomu aluminiowego, sprzedaży środka trwałego oraz przychody finansowe (odsetki bankowe oraz dodatnie różnice kursowe) podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych. W konsekwencji, Inspektor Kontroli Skarbowej wyodrębnił przychody i koszty dotyczące obu tych źródeł przychodów, tj. dotyczących działalności zwolnionej od podatku oraz podlegającej opodatkowaniu. Ponadto wydzielono koszty uzyskania przychodów, których nie można było przyporządkować do jednej z wyżej wymienionych działalności. Do rozgraniczenia kosztów zastosowano zasadę określoną w art. 15 ust. 2 u.p.d.o.p., tj. w stosunku w jakim pozostają przychody z działalności zwolnionej od podatku i działalności opodatkowanej w ogólnej kwocie przychodów. W oparciu o te ustalenia podstawa opodatkowania ustalona została na kwotę [...] zł, a podatek dochodowy i zaległość z tego tytułu na kwotę [...] zł. Wyliczono także odsetki od zaległości podatkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00