Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 30 maja 2007 r., sygn. III SA/Wa 174/07
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Joanna Tarno, Sędziowie Sędzia WSA Ewa Radziszewska-Krupa, Asesor WSA Alojzy Skrodzki (sprawozdawca), Protokolant Monika Kawa-Ogorzałek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 maja 2007 r. sprawy ze skargi D. Spółka Akcyjna w W. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia [...] listopada 2006 r. nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty z tytułu wpłaconych zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych za lipiec i sierpień 2002 r. oddala skargę
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z [...] listopada 2006 r. Dyrektor Izby Skarbowej w W. - działając na podstawie art. art. 233 § 1 pkt 1, art. 72 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.; dalej "Op"), art. 2 pkt 2 w zw. z art. 4 ustawy z dnia 20 listopada 1999 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. nr 95, poz. 1101; dalej "ustawa zmieniająca") - utrzymał w mocy decyzję Naczelnika [...] Urzędu Skarbowego w W. z dnia [...] lutego 2006 r. odmawiającą D. SA (zwanej dalej "Skarżącą") stwierdzenia nadpłaty z tytułu wypłaconych zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych za lipiec i sierpień 2002 r.
W uzasadnieniu zaskarżonej decyzji wskazano następujący stan faktyczny.
Dnia 24 października 2002 r. Skarżąca wystąpiła z wnioskiem do Urzędu Skarbowego W. o zwrot nadpłaty podatku dochodowego od osób prawnych za lipiec i sierpień 2002 r. Swoje stanowisko Spółka uzasadniła treścią wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 25 czerwca 2002 r., sygn. akt K 45/01.
Postępowanie z ww. wniosku zostało zakończone odmowną decyzją Izby Skarbowej z [...] lutego 2003 r., która została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.
Wyrokiem z 18 czerwca 2004 r., sygn. akt III SA 443/03 tutejszy Sąd uchylił ww. decyzję Izby Skarbowej wskazując, iż w przypadku braku przepisów, na które wskazał Trybunał Konstytucyjny należy ocenić dowody przedstawione przez Skarżącą, co do rozpoczęcia długookresowych przedsięwzięć na rzecz osób niepełnosprawnych uwarunkowanych posiadaniem statusu zakładu pracy chronionej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right