Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 18 kwietnia 2007 r., sygn. III SA/Wr 36/07

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Anna Moskała (sprawozdawca) Sędziowie Sędzia WSA Marcin Miemiec Sędzia NSA Józef Kremis Protokolant Paulina Rosiak po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 13 kwietnia 2007 r. sprawy ze skargi A S.A. w W. Oddział D. we W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego we W. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie ustalenia wysokości opłaty za zajęcie pasa drogowego drogi krajowej oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją Nr [...] z dnia [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze we W., po rozpoznaniu odwołania A S.A. z siedzibą w W. Oddział we W., od decyzji Prezydenta W. z dnia [...] Nr [...], w części dotyczącej ustalenia wysokości opłaty za zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia reklam o całkowitej powierzchni 27,7 m2 w pasie drogi kategorii krajowej, przy Placu W. ([...]), ul. L. (koło "[...]", ul. Ś. / T., ul. G. / S., ul. P. Ś. / J., ul. P. Ś. / W.j w okresie od [...] do dnia [...], utrzymało w mocy zaskarżoną decyzję.

W uzasadnieniu decyzji organ Samorządowe Kolegium Odwoławcze wyjaśniło, że Prezydent Wrocławia w dniu [...] zezwolił spółce A S.A. w W. Oddział we W. na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia na [...] reklam w okresie od dnia [...] do [...], o powierzchni całkowitej 27,7 m2 , w pasie drogi krajowej, w opisanych w decyzji miejscach, zgodnie z wnioskiem.

Za umieszczenie w pasie drogowym reklam ustalono opłatę w łącznej wysokości [...], jako podstawę prawną podając art. 40 ust. 6 ustawy o drogach publicznych oraz § 1 pkt 3 uchwały nr XX/539/04 Rady Miejskiej W. z dnia 19 lutego 2004 r.

W odwołaniu od pierszoinstancyjnej decyzji strona zarzuciła błędne ustalenie wysokości opłaty należnej za zajęcie pasa drogowego, wskazując, że charakter reklam, które zawierają jedynie logo "A S.A." -a więc informują wyłącznie o prowadzeniu w danym punkcie działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę - uzasadniało zastosowanie niższej stawki opłaty przewidzianej w § 1 pkt 3 lit d Uchwały Nr XX/539/04 Rady Miejskiej W. z dnia 19 lutego 2004 r. w sprawie ustalenia dla dróg publicznych w granicach W. wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego. Ponadto strona podnosiła, że organ bezpodstawnie naliczył opłatę od niektórych reklam uwzględniając obie ich strony. Powoływała się przy tym na brzmienie przepisu art. 40 ust. 6 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2004 r., Nr 204, poz. 2086 ze zm.), który według niej nie stanowi podstawy do naliczania opłaty za zajęcie pasa drogowego według dwustronnie liczonej powierzchni reklamy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00