Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 27 marca 2007 r., sygn. III SA/Wa 2889/06

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Krystyna Chustecka, Sędziowie Asesor WSA Alojzy Skrodzki, Asesor WSA Dariusz Turek (spr.), Protokolant Lidia Wasilewska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 marca 2007 r. sprawy ze skargi Fundacji G. w C. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia [...] lipca 2006 r. nr [...] w przedmiocie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego 1) uchyla zaskarżoną decyzję, 2) stwierdza, że uchylona decyzja nie może być wykonana w całości.

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 2 stycznia 2006 r., Fundacja G. zwróciła się do Naczelnika Urzędu Skarbowego w C. o udzielenie informacji o zakresie stosowania przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm., dalej jako "ustawa o VAT"). W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny: Strona realizowała dwa projekty w ramach programu "Phare 2002", tj. "Krajowy program rozwoju zasobów ludzkich - Promocja wzrostu zatrudnienia wśród młodzieży" w okresie od października 2004 r. do lipca 2005 r. oraz "Krajowy program rozwoju zasobów ludzkich - Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem" w okresie od grudnia 2004 do czerwca 2005 r.) na które otrzymywała zaliczki na ich realizacje w wysokości 80 % wartości umów. Strona podkreśliła, iż zapłata za towary i usługi dokonywana była z innych środków niż z wyodrębnionego rachunku na ten cel. Następnie dokonywano refundacji poniesionych wydatków. Wyjaśniła, iż nie mogła dokonywać zapłaty z odrębnego rachunku, na którym ulokowane były środki z bezzwrotnej pomocy, gdyż ich wysokość była wpłacana zaliczkowo, a więc środków tych zabrakło do realizacji całego przedsięwzięcia.

W opinii Strony zachodzi konieczność ustalenia czy przysługuje jej zwrot naliczonego podatku VAT od zakupów objętych dotacją, a od których podatek VAT naliczony nie został lub nie mógł być pomniejszony. Wyjaśniła, iż zakupione w ramach projektu towary i usługi wykorzystywane były do czynności zwolnionych od podatku VAT, dlatego też nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku naliczonego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00