Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 22 marca 2007 r., sygn. I SA/Go 1405/06

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Stefan Kowalczyk (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Dariusz Skupień Asesor WSA Barbara Rennert Protokolant Krzysztof Garbacz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 marca 2007 r. sprawy ze skargi RP Spółka z o.o. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie klasyfikacji taryfowej 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. określa, że uchylona decyzja nie może być wykonana; 3. zasądza od Dyrektora Izby Celnej na rzecz skarżącej spółki kwotę 755,00 (siedemset pięćdziesiąt pięć) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

UZASADNlENlE

"RP" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością złożyła skargę na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...].08.2006 roku nr [...]

Z akt sprawy wynika że :

Działająca z upoważnienia strony Agencja Celna dokonała zgłoszenia celnego SAD nr [...] z dnia [...].06.1998 roku pojazdu samochodowego marki "R" jako produktu kompensacyjnego uzyskanego w wyniku uszlachetniania biernego uprzednio wywożonej za granice kratki metalowej, deklarując rodzaj transakcji - kupno towaru po uszlachetnieniu biernym.

Nadto strona określiła pojazd jako pojazd samochodowy do transportu towarowego zbudowany na bazie nadwozia samochodu osobowego o ładowności do 1000 kg, deklarując w polu 33 kod PCN 8704 31911.

Po dokonanej kontroli stwierdzono iż zaklasyfikowano pojazdy do pozycji 8704 taryfy celnej obejmujące samochodu do transportu towarowego zamiast do pozycji 8703 obejmujące pojazdy przeznaczone do przewozu osób.

Analiza dokumentów załączonych do zgłoszenia celnego wykazała również niezgodność kodu zastosowanej procedury oraz kodu transakcji.

Po wszczęciu postępowania celnego strona dołączyła do akt niepotwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię świadectwa homologacji typu pojazdu nr 1792 z dnia 23.10.1997 roku wydanego przez Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00