Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 9 stycznia 2007 r., sygn. I SA/Go 520/06
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dariusz Skupień Sędziowie Sędzia WSA Joanna Wierchowicz Asesor WSA Alina Rzepecka (spr.) Protokolant Asystent sędziego Aleksandra Kosiecka po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 stycznia 2007 r. sprawy ze skargi PUH "Z" A.Ł. na decyzję Dyrektora Izby Celnej . z dnia [...]r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego za kwiecień 2005 r. oddala skargę.
Uzasadnienie
W dniu 24 marca 2006 roku A.Ł., prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo Usługowo - Handlowe Z wniósł skargę na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] lutego 2006 roku nr [...] utrzymującą w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego z dnia [...] listopada 2005 roku nr [...] określającą zobowiązanie podatkowe z tytułu podatku akcyzowego za miesiąc kwiecień 2005 roku w kwocie 1.284,00 zł.
Sąd ustalił następujący stan faktyczny:
Skarżący w dniu 1 września 2000 roku rozpoczął działalność gospodarczą w przedmiocie sprzedaży detalicznej paliw oraz sprzedaży hurtowej paliw stałych, ciekłych, gazowych oraz produktów pochodnych.
W kwietniu 2005 roku funkcjonariusze Urzędu Celnego rozpoczęli kontrolę w prowadzonym przez skarżącego Przedsiębiorstwie "Z" w zakresie obrotu i przeznaczenia oleju opałowego od stycznia 2004 roku do [...] kwietnia 2005 roku. Kontrola prowadzona była w obecności kontrolowanego.
Z udostępnionych kontrolującym dokumentów wynika, iż w miesiącu kwietniu 2005 roku Skarżący prowadził między innymi sprzedaż paragonową oleju opałowego dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej, rejestrowaną na kasie fiskalnej. W przypadku rejestrowania sprzedaży jak wyżej, żadne z "oświadczeń stwierdzających, iż nabywane wyroby nabywane są na cele opałowe,, nie zostało dołączone do kopii paragonu lub innego dokumentu sprzedaży wystawionemu nabywcy. Przechowywane one były w oddzielnych skoroszytach oznaczonych nazwą poszczególnych miesięcy. Skarżący nie wpisywał również na oświadczeniach numeru i daty wystawienia dokumentu potwierdzającego sprzedaż. Stwierdzono, że oświadczenia te nie spełniały wymogów formalnych określonych w rozporządzeniu M.F. z 28 kwietnia 2004 roku ( Dz. U. Nr 87 po. 825 ze zmianami). W każdym z tych oświadczeń brak numeru PESEL i NIP nabywcy. W niektórych podana jest tylko nazwa miejscowości adresu zamieszkania nabywcy, lub tylko nazwa ulicy. W przeważającej większości dane zamieszczone na oświadczeniach są zupełnie nieczytelne. W każdym z oświadczeń brak precyzyjnego wskazania rodzaju i typu posiadanego urządzenia grzewczego. Na jednym - brak podpisu składającego ten dokument.