Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 19 grudnia 2006 r., sygn. VII SA/Wa 1793/06

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Machlejd, , Sędzia WSA Krystyna Tomaszewska, Sędzia WSA Bożena Więch - Baranowska (spr.), Protokolant Monika Sosna-Parcheta, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 grudnia 2006 r. sprawy ze skargi M. R. na decyzję Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia [...] lipca 2006 r. nr [...] w przedmiocie rozstrzygnięcia konkursu ofert I. uchyla zaskarżoną decyzję, II. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się niniejszego wyroku, III. zasądza od Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia na rzecz skarżącej M. R. kwotę 200 zł (dwieście złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia decyzją nr [...]., wydaną dnia [...] grudnia 2004 r. działając na podstawie art. 154 ust. 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych nie uwzględnił odwołania M. R., prowadzącej Indywidualną Specjalistyczną Praktykę Lekarską w G. od rozstrzygnięcia Konkursu ofert - ogłoszonego w dniu [...] grudnia 2004 r. - na zawieranie umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych w rodzaju: leczenie stomatologiczne - prowadzonego przez Dyrektora [...] Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia.

W uzasadnieniu decyzji organ podniósł, że w postępowaniu niejawnym wybrano oferty, które zapewniały lepszą ciągłość udzielania świadczeń opieki zdrowotnej, kompleksowość i dostępność oraz lepszy bilans ceny w odniesieniu do przedmiotu zamówienia.

Stwierdzono, że oferta M. R. otrzymała jedną

z najniższych ocen na terenie G., tj. 53 pkt na 100 pkt możliwych - za jakość

18 pkt, za kompleksowość - 3pkt, dostępność - 6 pkt, ciągłość - 8 pkt i cenę 18 pkt.

Zdaniem organu zapewniono równe traktowanie wszystkich świadczeniodawców i prowadzenie postępowania w sposób gwarantujący zachowanie uczciwej konkurencji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00