Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 4 padziernika 2006 r., sygn. II SA/Bd 721/06

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Wiesław Czerwiński Sędziowie WSA: Sędzia WSA Grażyna Malinowska-Wasik Asesor WSA Anna Klotz (spr.) Protokolant Jakub Jagodziński po rozpoznaniu w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Bydgoszczy na rozprawie w dniu 4 października 2006r. sprawy ze skargi Gminy C. na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody [...] z dnia [...] 2006r. nr [...] w przedmiocie nieważności uchwały w sprawie regulaminu dostarczania wody na obszarze gminy 1. uchyla zaskarżone rozstrzygnięcie nadzorcze, 2. stwierdza, że zaskarżone rozstrzygnięcie nadzorcze nie podlega wykonaniu.

Uzasadnienie

II SA/Bd 721/06

Uzasadnienie

Gmina C. wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego

w Bydgoszczy skargę na rozstrzygniecie nadzorcze Wojewody [...] z dnia [...] 2006 r. nr [...] wydane na podstawie art. 91 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001rr. Nr 142, poz. 1591 z poźn. zm.) w przedmiocie nieważności uchwały Rady Gminy C. z dnia [...] 2006r. w sprawie regulaminu dostarczania wody na obszarze Gminy C.

Rada Gminy C. działając na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 3, art. 18 ust. 1, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym oraz art. 19 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747 z późn. zm.) podjęła uchwałę w sprawie regulaminu dostarczania wody na obszarze Gminy C.

W § 1 pkt 2 regulaminu jako podmiot zobowiązany do świadczenia usług w zakresie dostarczania wody w oparciu o majątek własny określono Gminę C. W regulaminie określono prawa i obowiązki dla Urzędu Gminy C. oraz odbiorców stosownie do art. 19 ust. 2 do ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu i zbiorowym odprowadzaniu ścieków

W regulaminie nie zostały określone warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe.

W rozstrzygnięciu nadzorczym Wojewoda [...] powołując się na art. 2 ust. 4 i art. 19 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków stwierdził, że Urząd Gminy C. nie może pełnić roli przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego, gdyż nie jest on jednostką organizacyjną , ani też przedsiębiorcą w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00