Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 7 wrzenia 2006 r., sygn. I SA/Ol 255/06

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Zofia Skrzynecka Sędziowie Sędzia WSA Wiesława Pierechod (spr.) Asesor WSA Renata Kantecka Protokolant Katarzyna Niewiadomska po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 7 września 2006r. sprawy ze skargi E. P. na uchwałę Rady Miejskiej z dnia "[...]" r. nr "[...]" w przedmiocie zmiany budżetu miasta na 2005r. w części dotyczącej dotowania przedszkoli niepublicznych oddala skargę

Uzasadnienie

E. P., powołując się na art. 52 § 4 i art. 54 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi wniosła w dniu 29.04.2006r. skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na:

1. uchwałę Rady Miejskiej z dnia 30 grudnia 2004r. nr "[...]" w sprawie budżetu miasta na 2005r. w części dotyczącej dotowania przedszkoli niepublicznych (zał. Nr 10 "Dotacje do niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowo-wychowawczych w 2005 r.),

2. uchwałę Rady Miejskiej z dnia 21 października 2005r. Nr "[...]" w sprawie zmiany budżetu na 2005r. w części dotyczącej dotowania przedszkoli niepublicznych (zał. Nr 6 "Dotacje dla niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowo-wychowawczych w 2005r.).

Podniosła, iż powyższe uchwały naruszają prawo, tj. art. 90 ustawy o systemie oświaty i wniosła o stwierdzenie ich nieważności w części dotyczącej dotowania przedszkoli niepublicznych.

Zarzuciła, iż Rada Miejska ustalając wysokość dotacji jednostkowych dla przedszkoli niepublicznych, podjętymi uchwałami potwierdza nieprawdę przez stwierdzenie, że stanowią one 75 % ustalonych w budżecie danej gminy wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych. Kwoty dotacji jednostkowych są zaniżone i ich wysokość pozostaje w sprzeczności z art. 90 ust. 2b ustawy o systemie oświaty. Według skarżącej z wykładni językowej powyższego przepisu wynika, że podstawę do liczenia dotacji dla przedszkoli niepublicznych stanowi wydatek bieżący ponoszony w przedszkolach miejskich zaplanowany w budżecie miasta, a nie wydatek bieżący miasta zaplanowany na część wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach. Podniosła, że przedszkole "[...]", które prowadzi, otrzymało w 2005r. dotację jednostkową w wysokości 64% ustalonych budżecie miasta wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jednego ucznia, a nie 75 % jak stanowi § 2 pkt 3 uchwały nr "[...]" z dnia 29 lipca 2001r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz szkół podstawowych i gimnazjów o uprawnieniach szkół publiczny z późniejszymi zmianami oraz z art. 90 ust. 2b ustawy o systemie oświaty. Powyższe wynika z faktu, że wydatki bieżące w przedszkolach miejskich w minionym roku zaplanowano w budżecie miasta na kwotę 1.718,919 zł, co przy 388 dzieciach w przedszkolach miejskich daje dotację jednostkową do przedszkoli niepublicznych w wysokości 276,73 zł ponieważ taka kwota stanowi 75 % ustalonych w budżecie danej gminy wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jednego ucznia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00