Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 13 lipca 2006 r., sygn. II SA/Rz 483/06

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący NSA Jerzy Solarski /spr./ Sędziowie NSA Stanisław Śliwa NSA Małgorzata Wolska Protokolant sekr. sąd. Anna Mazurek-Ferenc po rozpoznaniu w Wydziale II Ogólno-Administracyjnym na rozprawie w dniu 13 lipca 2006 r. sprawy ze skargi B. M. o wznowienie postępowania zakończonego wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 22 września 2005 r. sygn. akt II SA/Rz 779/04 w sprawie ze skargi B. M. na decyzję Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w R. z dnia [...] sierpnia 2004 r. nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia choroby zawodowej - oddala skargę o wznowienie postępowania sądowego-

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] sierpnia 2004r. znak [...] Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w R. po rozpatrzeniu odwołania B. M. od decyzji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w S. W. z dnia [...] maja 2004r. znak [...] odmawiającej stwierdzenia u zainteresowanej choroby zawodowej: przewlekłej choroby narządu głosu związanej z nadmiernym wysiłkiem głosowym - utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję. Jako podstawę prawną wskazał art. 138 § 1 pkt 1 kpa oraz § 10 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 listopada 1983r. w sprawie chorób zawodowych ( Dz. U. Nr 65, poz. 294 ze zm. ).

W uzasadnieniu PWIS wskazał, że w wyniku zgłoszenia podejrzenia choroby zawodowej narządu głosu u B. M., PPIS w S. W. przeprowadził dochodzenie epidemiologiczne i ustalił, iż zainteresowana w latach 1988-1998 pracowała na stanowisku telefonistki w T. P. S.A. Z.T. w T. - Rejon w S. W. Stanowisko pracy mieściło się na hali, gdzie znajdowało się 14 stanowisk łączeniowych, a praca odbywała się w systemie trzyzmianowym i polegała na manipulowaniu rękami - łączenie sznurami poprzez wkładanie wtyczek ze sznurami do gniazdek łącznicy, wybieraniu abonenta za pomocą tarczy numerowej, rozmowa z abonentem lub z centralą i reagowania na sygnały optyczne - migające lampki lub opadające klapki. Telefonistki pracowały 7 godzin, w tym z 30 minutową przerwą. Rozkład czasowy poszczególnych czynności wykonywanych przez B. M. wyglądał następująco:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00