Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 19 czerwca 2006 r., sygn. II SA/Łd 335/06

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział II w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Anna Stępień, Sędziowie Sędzia WSA Sławomir Wojciechowski, Asesor WSA Ewa Cisowska-Sakrajda (spr.), Protokolant asystent sędziego Arkadiusz Widawski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 czerwca 2006 r. przy udziale sprawy ze skargi Rady Miejskiej w B. na decyzję Wojewody [...] z dnia [...] Nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności części uchwały dotyczącej regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków oddala skargę.

Uzasadnienie

Syg. akt II SA/Łd 335/06

UZASADNIENIE

Wojewoda [...] rozstrzygnięciem nadzorczym z dnia [...], znak: [...] stwierdził nieważność § 5 pkt 9, § 6, § 12 ust. 6, § 13 ust. 2 lit.b, § 23, § 28 ust. 4, § 29, § 30 ust. 1 - 2. § 32 ust. 1 - 2, § 33 ust. 1 w części dotyczącej słów "oraz projektem przyłącza", § 33 ust. 2, § 42 ust. 2 uchwały Rady Miejskiej w B. Nr [...] z dnia [...] w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków dla Gminy Miasto B.

W uzasadnieniu rozstrzygnięcia wskazał, iż będące podstawą tej uchwały przepisy art. 18 ust.2 pkt 15, art.40 ust. 1 i 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, póz.747 z późn. zm.) mają charakter kompetencyjny, zaś zakres regulacji, która może i powinna znaleźć się w regulaminie dostarczania wód i odprowadzania ścieków określa art. 19 ust. 2 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.

Zdaniem Wojewody [...], Rada Miejska podejmując uchwałę Nr [...] w sposób istotny naruszyła przyznany jej zakres umocowania, a w szczególności naruszyła:

1) art. 7 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków -poprzez zapis § 5 pkt 9 regulaminu, wprowadzający dodatkową przesłankę uprawniającą osoby reprezentujące przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne do wstępu na teren nieruchomości odbiorcy usług podczas gdy wymieniony w art. 7 ww. ustawy katalog przesłanek ma charakter zamknięty, a organ stanowiący gminy nie posiada upoważnienia do jego rozszerzania;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00