Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 21 czerwca 2006 r., sygn. II SA/Ke 84/06

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Anna Żak, Sędziowie Sędzia WSA Beata Ziomek (spr.), Asesor WSA Sylwester Miziołek, Protokolant Sekretarz sądowy Sergiusz Leydo, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 21 czerwca 2006 sprawy ze skargi T.Z. P. na decyzję Kolegium Odwoławczego z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy zezwolenia na wykonanie przewozu regularnego w krajowym transporcie drogowym I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję organu I instancji, II. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do chwili uprawomocnienia się wyroku.

Uzasadnienie

Kolegium Odwoławcze decyzją z dnia [...] znak: [...] po rozpatrzeniu odwołania Z.P., przedsiębiorcy prowadzącego firmę T. w J. utrzymało w mocy decyzję Starosty z dnia [...] znak: [...] odmawiającą wydania zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na linii komunikacyjnej J.-K.-S.-P..

W motywach rozstrzygnięcia organ odwoławczy podniósł, iż Z.P. wnioskiem z dnia 18.07.2005r. wystąpił do Starostwa Powiatowego o wydanie zezwolenia na wykonywanie krajowego drogowego przewozu osób na linii J.-M.-K.-S. (dworzec kolejowy) - K. - B. - M. - P.. W trakcie postępowania wyjaśniającego zamierzenie wnioskodawcy zostało pozytywnie uzgodnione z organami współdziałającymi tj. Wójtem Gminy W., Burmistrzem Miasta i Gminy J. oraz Burmistrzem Miasta i Gminy S. Starosta J. odmawiając przedsiębiorcy zezwolenia powołał treść art. 22a ust. 1 pkt 2 lit a i b oraz ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz.U. Nr 125, poz. 1371 ze zm.), dowodząc, iż odstępy czasowe pomiędzy kursami innych przewoźników obsługujących linie komunikacyjne i Z. P. są zbyt krótkie i nie odpowiadają ustalonym w czasie kilkuletniej koordynacji rozkładów jazdy zasadom zaakceptowanym przez przewoźników i Zarząd Powiatu. Na projektowanej linii o długości 40km przewozy osób wykonuje P. J. a na odcinku 25km, zezwolenie otrzymał inny przewoźnik wykonujący 8 kursów dziennie. Analiza sytuacji rynkowej w zakresie regularnego przewozu osób dokonana przez Starostwo Powiatowe w J. wykazała, iż procentowe wykorzystanie środków transportu przewoźnika P. w J. wynosi od 9,15% do 15,99%, a w przypadku przewoźnika D.W. - od 9,20% do 10,18%. Zakład Przewozów Regionalnych w K. wykazuje procentowe wykorzystanie składu w Kierunku J.-S. w granicach od 8% do 20%, a w kierunku S.-J. od 7% do 41%. Z uwagi na niski stopień wykorzystywania taboru samochodowego i kolejowego zwiększenie liczby przewoźników spowoduje zagrożenie, a w konsekwencji utratę rentowności już funkcjonujących przewoźników. Nie bez znaczenia jest również fakt, iż Z.P. nie uzyskując zezwolenia na linię J.-K.-S. o czym świadczy decyzja go Kolegium Odwoławczego z dnia [...] znak: [...] zmodyfikował swój wniosek przedłużając linię komunikacyjną o 15km do miejscowości P.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00