Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 31 maja 2006 r., sygn. IV SA/Po 121/06

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Ewa Makosz-Frymus Sędziowie WSA Maciej Dybowski As. sąd. Izabela Kucznerowicz (spr.) Protokolant: sekr. sąd. Justyna Frankowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 31 maja 2006 r. sprawy ze skargi Rady Miejskiej we W. na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody z dnia [...] grudnia 2005 r. nr [...] w przedmiocie statutu muzeum I. uchyla zaskarżone rozstrzygnięcie nadzorcze w części stwierdzającej nieważność § 1 do 20 uchwały Rady Miejskiej we W. z dnia [...] listopada 2005 r. nr [...], w sprawie nadania statutu Muzeum Regionalnemu we W., II. w pozostałej części skargę oddala, III. określa, że zaskarżony akt nadzoru nie może być wykonany w zakresie objętym pkt I wyroku, IV. zasądza od Wojewody na rzecz radcy prawnego M. P.-P. kwotę 240 (dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania. /-/ I. Kucznerowicz /-/ E. Makosz-Frymus /-/ M. Dybowski

Uzasadnienie

IV SA/Po 121/06

Uzasadnienie

Rozstrzygnięciem nadzorczym z dnia [...] grudnia 2005r , nr [...], na podstawie art. 91 ust. 1 ustawy z dnia 8.03.1990r o samorządzie gminnym ( Dz. U. nr 142, poz. 1591 z 2001r ze zm. ) Wojewoda stwierdził nieważność uchwały nr [...] Rady Miejskiej we W.z dnia 24.11.2005r w sprawie nadania Statutu Muzeum Regionalnemu we W.- ze względu na istotne naruszenie prawa. W uzasadnieniu rozstrzygnięcia nadzorczego Wojewoda stwierdził, że badana uchwała nie jest aktem prawa miejscowego w świetle brzmienia art. 94 i art. 87 ust. 2 Konstytucji RP a zatem brak podstaw prawnych do jej publikacji. W świetle art. 94 Konstytucji wyłącznie uchwały organów jednostek samorządu terytorialnego zawierające normy generalne i abstrakcyjne, a więc mające charakter powszechnie obowiązujący winny być traktowane jako akt prawa miejscowego. Zdaniem Wojewody przedmiotowa uchwała nie posiada przedmiotowych cech i tym samym nie podlega publikacji o charakterze promulgacyjnym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00