Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 28 czerwca 2005 r., sygn. II SA/Op 448/04

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia WSA Daria Sachanbińska Sędziowie: sędzia WSA Elżbieta Kmiecik - spr. asesor sądowy Grażyna Jeżewska Protokolant : sekretarz sądowy Katarzyna Johan po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 czerwca 2005 roku sprawy ze skargi C. K. na decyzję Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w O. z dnia [...], nr [...] w przedmiocie choroby zawodowej 1) uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w O. z dnia [...], nr [...] 2) określa, że zaskarżona decyzja w całości nie podlega wykonaniu.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu wyrokiem z dnia 29 kwietnia 2004 r. uchylił zaskarżoną decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w O. z dnia 18 lipca 2001 r., Nr [...], oraz poprzedzającą ją decyzję Powiatowego Inspektora Sanitarnego w O. z dnia 7 maja 2001 r., Nr [...].

W uzasadnieniu rozstrzygnięcia wskazał sąd, iż podstawę materialno-prawną rozstrzygnięcia w niniejszej sprawie stanowią przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 listopada 1983 r. w sprawie chorób zawodowych, które w § 1 ust. 1 wskazywały okoliczności warunkujące stwierdzenie choroby zawodowej. Zastrzeżenia sądu budziło przeprowadzone dochodzenie epidemiologiczne, jak również nie wyjaśnienie rozbieżności w opiniach wydanych przez jednostki medycyny pracy. Wskazywał także sąd, iż w toku postępowania nie wyjaśniono w sposób dostateczny charakteru dodatku za pracę w warunkach szkodliwych wypłacanego wnioskodawcy przez zatrudniający jego zakład pracy, a także naruszono zasadę prawdy obiektywnej nakładającą na organ administracji publicznej obowiązek wyczerpującego zebrania i rozpatrzenia materiału dowodowego oraz wszechstronnej jego oceny, która winna znaleźć odzwierciedlenie w uzasadnieniu decyzji. Te uchybienia uniemożliwiały sądowi uznanie, iż zaskarżona decyzja jest zgodna z prawem, co spowodowało konieczność uchylenia zaskarżonej decyzji oraz decyzji ją poprzedzającej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00