Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 29 listopada 2004 r., sygn. I SA/Łd 193/04

Gdy reprezentacja albo reklama jest jedynie ubocznym skutkiem przekazania lub zużycia danego towaru na inne cele, czynności tych nie można uznać za przekazanie lub zużycie towaru na potrzeby reprezentacji albo reklamy w rozumieniu art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi Wydział I po rozpoznaniu na rozprawie sprawy ze skargi IC C. LTD Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Ł. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Ł. z dnia 3 lutego 2004 r. (...) w przedmiocie podatku od towarów i usług za styczeń - grudzień 2001 r. - uchyla zaskarżoną decyzję; (...).

 

UZASADNIENIE

Zaskarżoną decyzją z dnia 3 lutego 2004 r. - po rozpatrzeniu odwołania IC C. P. LTD Spółki z o.o. w Ł. od decyzji Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Ł. z dnia 4 listopada 2003 r. w przedmiocie podatku od towaru i usług za styczeń-grudzień 2001 r. - uchylono tę decyzję w części dotyczącej zobowiązania podatkowego za grudzień 2001 r. i w tym zakresie orzeczono co do istoty sprawy, a w pozostałej części utrzymano decyzję w mocy. W treści rozstrzygnięcia decyzji znajduje się sformułowanie: "Dyrektor Izby Skarbowej w Ł. uchyla (...)" i jest ona podpisana przez osobę pełniącą funkcję Dyrektora tej Izby Andrzeja M., z tym, że na pierwszej stronie decyzji widnieje odcisk pieczęci Izby Skarbowej w Ł.

Organy obu instancji uznały, że Spółka w 2001 r. zużyła na cele reprezentacji i reklamy zakupione plakaty /z nazwą marki sprzedawanych przez Spółkę towarów: Jackpot i Cottonfield, bądź bez tej nazwy/ oraz torby /z nazwą marki towarów/. Plakaty umieszczane były na wystawach okiennych sklepów i w ich wnętrzu, zaś torby papierowe i foliowe miały nadruk nazwy marek sprzedawanych towarów i były przeznaczone do ich pakowania. Import plakatów i toreb był udokumentowany fakturami i dokumentami celnymi. Spółka ujęła w rejestrach zakupu i odliczyła podatek VAT wynikający z dokumentów celnych. W ocenie organów, Spółka, nie wystawiając faktur wewnętrznych dokumentujących wartość zużycia plakatów i toreb na cele reprezentacji i reklamy i nie wykazując tej wartości w deklaracjach podatkowych, naruszyła art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00