Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 28 czerwca 2004 r., sygn. II SA/Po 2681/03

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Jerzy Stankowski Sędziowie Sędzia WSA Aleksandra Łaskarzewska Asesor sąd. Danuta Rzyminiak-Owczarczak (spr.) Protokolant Sekr. sąd. Dobrosława Sobczak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 czerwca 2004 r. przy udziale sprawy ze skargi P. N. na uchwałę Rady Miasta P. z dnia 14 października 2003 r. Nr XXX/235/IV/2003 w przedmiocie zarzutów do projektu planu miejscowego; oddala skargę. /-/ D. Rzyminiak-Owczarczak /-/ J. Stankowski /-/ A. Łaskarzewska

Uzasadnienie

Uchwałą Rady Miasta P. z dnia 14 października 2003 r.

Nr XXX/235/IV/2003 odrzucone zostały zarzuty wniesione przez skarżącego P.N. do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "[...] - ul. [...]" - część południowa w P. , złożone w dniu [...] lipca 2003 r., dotyczące planowanej rozbudowy ul. [...]. Skarżący, który jest właścicielem nieruchomości zabudowanej przy ul. [...] działka nr [...] zarzucił, iż realizacja projektu spowoduje likwidację miejsc postojowych służących istniejącemu budynkowi biurowemu oraz zwiększenie poziomu hałasu w tym budynku. Jako rozwiązanie alternatywne skarżący zaproponował ograniczenie projektowanej szerokości ulicy do 12 m i przesunięcie jej osi w kierunku południowym.

W uzasadnieniu podjętej uchwały o odrzuceniu zgłoszonego zarzutu Rada Miasta P. wyjaśniła, iż ulica [...] stanowić będzie główny wjazd pojazdów komunikacji publicznej na tereny projektowanej zabudowy mieszkaniowej i usługowej objętej projektami planów [...] - ul. [...] - część południowa jak i północna. Podkreślono, iż przyjęte rozwiązanie jest optymalne ze względów komunikacyjnych, a ulica będzie również stanowiła podstawowy ciąg pieszy, doprowadzający ruch od ulicy [...]. Projekt planu zakłada adaptację istniejącej jezdni oraz jej przeznaczenie dla pojazdów komunikacji publicznej, z dopuszczeniem ruchu samochodów obsługi i mieszkańców przyległych terenów. W tym celu nastąpi poszerzenie istniejącej działki drogowej nr [...] z obecnej szerokości 8,5-10 m do około 17m, w rezultacie od strony południowej linia rozgraniczająca ulicę przebiegać będzie na linii istniejącego ogrodzenia (poszerzenie w kierunku południowym maksymalnie o 4,3 m). Po stronie północnej linia ta przebiegać będzie w linii istniejącego ogrodzenia na działce nr [...] i licu budynku biurowego położonego na działce nr [...] oraz w przedłużeniu tej linii w obu kierunkach (poszerzenie w kierunku północnym maksymalnie o 4,4m). Od strony północnej projektowane jest usytuowanie chodnika o szer. 3m. Dopuszcza się przy tym utrzymanie od strony południowej zatoki postojowej dla samochodów osobowych, a w jej przedłużeniu planuje się chodnik o szer. 2,75m. Projektowane parametry jezdni i chodników zapewniają, zdaniem Rady, pożądane standardy komunikacji i estetyki. W uzasadnieniu uchwały podkreślono, iż ze względu na docelową funkcję, nie jest możliwe zmniejszenie szerokości ulicy i przesunięcie jej osi w kierunku południowym, a przyjęcie takiego rozwiązania dodatkowo utrudniają znajdujące się tam trwałe ogrodzenia oraz urządzony teren parku. Odnosząc się do zarzutów dotyczących likwidacji istniejących miejsc postojowych Rada wyjaśniła, iż zapewnia je pozostawienie zatoki postojowej, obsługującej budynek biurowy będący własnością skarżącego, powołano się również na ustalenia wizji lokalnej w czasie przeprowadzania której stwierdzono, iż działka nr [...] nie posiada urządzonych miejsc postojowych, a w zatoce postojowej parkowało kilka samochodów Podkreślono również, iż projekt nie zakłada likwidacji miejsc postojowych na działce skarżącego, a potrzeby postojowe dodatkowo zapewnia teren sąsiedniej działki oraz wspomniana zatoka. Wskazano również, iż przyjęte rozwiązanie umożliwi dostęp do infrastruktury technicznej znajdującej się obecnie w granicach działki nr [...], które w następstwie projektowanych zmian znajdą się na terenie ogólnie dostępnym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00