Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 8 marca 2004 r., sygn. II SA/Kr 2856/03

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA - del. Alina Paluch Sędziowie NSA - del. Piotr Lechowski (spr.) WSA Halina Jakubiec Protokolant Dorota Hajto po rozpoznaniu na rozprawie w dniu [...] 2004 r. sprawy ze skargi G. R. na decyzję [...] Kuratora Oświaty Nr [...] z dnia [...] 2003 r. Nr [...] w przedmiocie nauczania indywidualnego I stwierdza nieważność zaskarżonej decyzji oraz nieważność utrzymanego nią w mocy orzeczenia Nr [...] z dnia [...] 2003 r. zespołu orzeczniczego Poradni Psychologiczno -Pedagogicznej Nr [...] w [...] II. zasądza od [...] Kuratora Oświaty w Krakowie na rzecz skarżącej G. R. tytułem zwrotu kosztów postępowania kwotę [...] zł ([...])

Uzasadnienie

[...] Kurator Oświaty rozpatrując odwołanie G. R. w sprawie jej córki J. R. decyzją Nr [...] z dnia [...] 2003r. [...], utrzymał w mocy zaskarżone orzeczenie Nr [...] z dnia [...] 2003r. Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej Nr [...] w [...], którym stwierdzono, iż nie zachodzi potrzeba indywidualnego nauczania J. R. ur. [...].1983r. uczennicy klasy [...] Technikum [...] w [...] po Zasadniczej Szkole Zawodowej. Decyzja Kuratora Oświaty oparta została na przepisie art. 138 §1 pkt 1 kpa oraz §1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 stycznia 2003r. w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży ( Dz. U. Nr 23, poz. 193 ).

W uzasadnieniu swej decyzji [...] Kurator Oświaty, przywołując przepisy ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tj Dz. U. z 1996r., Nr 67, poz. 328 z późn. zm.) wskazał, że indywidualnym nauczaniem obejmuje się dzieci i młodzież, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły i którym przyznana została ta forma spełniania obowiązku szkolnego. Podkreślono, że uzupełniona dokumentacja lekarska nie wnosi do sprawy nowych okoliczności, natomiast dokumentacja psychologiczna wskazuje na obniżone możliwości intelektualne, co stanowi istotną przeszkodę do kontynuowania dalszej nauki w technikum. Wskazano, że J. R. jest osoba pełnoletnią i zakończyła realizację obowiązku szkolnego, a prawo do nauki może być realizowane z uwzględnieniem przedłożonej diagnozy medycznej w systemie klasowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00