Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 16 lipca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-2.440.129.2021.2.IP

WIS usługa

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 15 kwietnia 2021 r. (data wpływu 20 kwietnia 2021 r.), uzupełnionego pismem z dnia 23 czerwca 2021 r. (data wpływu 30 czerwca 2021 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

Przedmiot wniosku: usługa – usuwanie nieczystości stałych z terenów miejskich

Opis usługi:

Przedmiotem wniosku jest usługa usuwania nieczystości stałych z terenów miejskich. Usługa polega na bieżącym sprzątaniu terenów należących do Gminy Miejskiej, tj. niezabudowane działki miejskie, działki leśne, pobocza ulic, skwery i parki. Sprzątanie polega na ręcznym zbieraniu wszelkiego typu nieczystości stałych (papierki, butelki i inne) oraz likwidacji dzikich wysypisk z terenów Gminy przy użyciu własnych narzędzi i materiałów. Zamawiający wspólnie z Wykonawcą monitorują tereny miejskie pod względem czystości i porządku. W przypadku dzikich wysypisk o ich istnieniu i konieczności ich usunięcia informują służby miejskie i wykonywane są na ich zlecenie. Zebrane nieczystości Spółka przekazuje do Zakładu Zagospodarowania Odpadów. Do obowiązków Wnioskodawcy należy kontrola wraz z Zamawiającym terenów miejskich pod względem czystości i porządku oraz zapewnienie nadzoru nad realizowanymi pracami. Zapewnienie nadzoru polega na przekazywaniu pracownikom sprzątającym zgłoszonych przez Zamawi ającego terenów do sprzątania oraz sprawdzanie ich należytego wykonania. Do wykonywania przedmiotu umowy nie będą zatrudniani podwykonawcy, wszystkie czynności w ramach umowy będą wykonywane przez zleceniobiorcę. Fakturowanie wykonanych robót odbywa się w okresach miesięcznych w oparciu o protokoły z rozliczenia wykonanych robót, w rozbiciu na poszczególne rodzaje prac zgodnie z wymaganiami Zamawiającego zawartymi w umowie. Wynagrodzenie za usługę usuwania nieczystości stałych obliczane jest na podstawie roboczo godziny pracowników zbierających odpady oraz ilości przepracowanych godzin. Do wynagrodzenia doliczany jest wywóz nieczystości oraz opłaty za składowanie nieczystości stałych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00