Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2024-06-09 do 2024-11-12
Wersja archiwalna od 2024-06-09 do 2024-11-12
archiwalny
ZARZĄDZENIE
GENERALNEGO DYREKTORA OCHRONY ŚRODOWISKA
z dnia 5 czerwca 2024 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska
Na podstawie art. 39 ust. 6 w zw. z art. 39 ust. 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188 oraz z 2023 r. poz. 1234, 1641 i 1195) oraz § 3 ust. 2 statutu Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, stanowiącego załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 12 listopada 2008 r. w sprawie nadania statutu Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2023 r. poz. 2364) zarządza się, co następuje:
§ 1. W załączniku do zarządzenia Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 7 lutego 2023 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (Dz. Urz. GDOŚ poz. 5) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 2 po ust. 4 dodaje ust. 4a w brzmieniu:
„4a. W czasie nieobecności Generalnego Dyrektora zastępuje go zastępca Generalnego Dyrektora, który w tym czasie jest upoważniony do realizacji i podejmowania decyzji we wszystkich sprawach należących do Generalnego Dyrektora. W przypadku powołania dwóch lub więcej zastępców Generalnego Dyrektora, Generalny Dyrektor wyznacza zastępcę, który w czasie nieobecności Generalnego Dyrektora będzie go zastępował.”;
2) w § 3 w ust. 7:
a) pkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1) odpowiada za zapewnienie zgodności komórki organizacyjnej z kierunkami określonymi przez Generalnego Dyrektora, zastępców Generalnego Dyrektora, Dyrektora Generalnego Urzędu oraz z prawem powszechnie obowiązującym i regulacjami wewnętrznymi Urzędu;
2) organizuje, planuje i kieruje pracą komórki organizacyjnej oraz nadzoruje i zapewnia prawidłową, efektywną i terminową realizację celów i zadań komórki określonych w regulaminie oraz bezpośrednio nałożonych przez Generalnego Dyrektora, zastępców Generalnego Dyrektora lub Dyrektora Generalnego Urzędu;”.
b) pkt 11 otrzymuje brzmienie:
„11) monitoruje terminowość wykonywania zadań przez podległe mu wydziały, zespoły lub samodzielne stanowiska pracy w zakresie udzielania odpowiedzi na pisma oraz opiniowania i analizowania dokumentów, a także przygotowywania, a w przypadku posiadania upoważnienia - także wydawania, rozstrzygnięć administracyjnych pozostających w zakresie Generalnego Dyrektora oraz zastępców Generalnego Dyrektora;”,
c) pkt 17 otrzymuje brzmienie:
„17) współdziała z innymi komórkami w zakresie realizacji zadań Generalnego Dyrektora, zastępców Generalnego Dyrektora oraz Dyrektora Generalnego Urzędu.”,
d) pkt 19 otrzymuje brzmienie:
„19) reprezentuje Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska, w stosunkach z innymi urzędami i instytucjami w sprawach należących do komórki organizacyjnej, w zakresie niezastrzeżonym do kompetencji Generalnego Dyrektora, zastępców Generalnego Dyrektora lub Dyrektora Generalnego Urzędu.”;
3) w § 4:
a) w ust. 2 wyrazy „o których mowa w ust. 1 pkt 1-4, 7 i 9” zastępuje się wyrazami „o których mowa w ust. 1 pkt 1, 3, 7 i 9.”;
b) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
„2a. Zastępca Generalnego Dyrektora, a w przypadku powołania dwóch lub więcej zastępców Generalnego Dyrektora - wyznaczony przez Generalnego Dyrektora zastępca:
1) określa szczegółowe zadania oraz nadzoruje pracę komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 4;
2) w imieniu Generalnego Dyrektora podpisuje pisma i stanowiska oraz wydaje rozstrzygnięcia administracyjne, w tym decyzje i postanowienia, a także podpisuje odpowiedzi na skargi do wojewódzkiego sądu administracyjnego i odpowiedzi na skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawach należących do komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 4.”;
4) w § 5:
a) pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) przygotowywanie projektów dokumentów pozostających w zakresie Generalnego Dyrektora i zastępców Generalnego Dyrektora, w tym: aktów normatywnych, decyzji administracyjnych i innych rozstrzygnięć, oświadczeń woli, programów, sprawozdań, stanowisk, prognoz, informacji, ocen i analiz;”,
b) w pkt 5 wyraz „Zastępcy” zastępuje się wyrazem „zastępcom”,
c) pkt 20 otrzymuje brzmienie:
„20) realizacja innych zadań nałożonych przez Generalnego Dyrektora, zastępców Generalnego Dyrektora oraz Dyrektora Generalnego Urzędu.”;
5) w § 7:
a) w ust. 1 wyrazy „Zastępcy Generalnego Dyrektora” zastępuje się wyrazami „zastępcom Generalnego Dyrektora”,
b) w ust. 3 zdanie pierwsze otrzymuje brzmienie:
„Dokumenty inne niż wymienione w ust. 1 i 2, których nie dotyczy kompetencji zastrzeżonych dla Generalnego Dyrektora, zastępców Generalnego Dyrektora lub Dyrektora Generalnego Urzędu, podpisują dyrektorzy komórek organizacyjnych lub, w zakresie powierzonych im zadań, ich zastępcy.”.
§ 2. Zarządzeni wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
GENERALNY DYREKTOR
OCHRONY ŚRODOWISKA
Piotr Otawski
/ - podpisany cyfrowo/