Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2023-11-02
Wersja aktualna od 2023-11-02
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 12 listopada 2008 r.
w sprawie nadania statutu Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska
z dnia 12 listopada 2008 r. (Dz.U. z 2008 r., Nr 202, poz. 1250)
t.j. z dnia 10 września 2015 r. (Dz.U. z 2015 r., poz. 1350)
t.j. z dnia 2 listopada 2023 r. (Dz.U. z 2023 r., poz. 2364)
Na podstawie art. 122 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Nadanie statutu] Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska nadaje się statut, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§ 2.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 15 listopada 2008 r.
Załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 12 listopada 2008 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 2364)
STATUT GENERALNEJ DYREKCJI OCHRONY ŚRODOWISKA
§ 1. 1. Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, zwana dalej „Generalną Dyrekcją", jest urzędem administracji rządowej obsługującym Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, zwanego dalej „Generalnym Dyrektorem", działającym pod jego bezpośrednim nadzorem i kierownictwem.
2. Siedzibą Generalnej Dyrekcji jest miasto stołeczne Warszawa.
§ 2. 1. Generalny Dyrektor kieruje Generalną Dyrekcją przy pomocy zastępców Generalnego Dyrektora, dyrektora generalnego urzędu oraz dyrektorów komórek organizacyjnych i osób zajmujących stanowiska, o których mowa w § 3 ust. 1.
2. Zakresy czynności osób, o których mowa w ust. 1, z wyłączeniem dyrektora generalnego urzędu, ustala Generalny Dyrektor.
3. Generalny Dyrektor może udzielać pełnomocnictw do dokonywania określonych czynności cywilnoprawnych lub faktycznych lub rodzajów czynności w zakresie jego właściwości.
4. Generalny Dyrektor może powoływać zespoły opiniodawczo-doradcze o charakterze stałym lub doraźnym, określając cel ich powołania, nazwę, skład osobowy, zakres zadań, tryb działania oraz zasady ich obsługi.
§ 3. 1. W skład Generalnej Dyrekcji wchodzą następujące komórki organizacyjne i stanowiska:
1) Departament Ocen Oddziaływania na Środowisko;
2) Departament Orzecznictwa Administracyjnego;
3) Departament Realizacji Projektów Środowiskowych;
4) Departament Zarządzania Zasobami Przyrody;
5) Biuro Dyrektora Generalnego;
6) Biuro Prawne;
7) Zespół do spraw Budżetu i Finansów;
8) Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa Informacji;
9) Stanowisko do spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
10) Stanowisko do spraw koordynacji pomocy technicznej.
2. Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych określa regulamin organizacyjny nadany przez Generalnego Dyrektora na wniosek dyrektora generalnego urzędu.