Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2021-04-09
Wersja aktualna od 2021-04-09
obowiązujący
OGŁOSZENIE NR 8
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 7 kwietnia 2021 r.
w sprawie "Katalogu stwierdzanych przez funkcjonariuszy Straży Granicznej poważnych uchybień i naruszeń przepisów w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego"
Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2020 r. poz. 1970) oraz § 83 ust. 3 załącznika do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 grudnia 2020 r. w sprawie Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 17) ogłasza się "Katalog stwierdzanych przez funkcjonariuszy Straży Granicznej poważnych uchybień i naruszeń przepisów w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego", stanowiący załącznik do ogłoszenia.
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Piotr Samson
Załącznik do ogłoszenia nr 8
Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
z dnia 7 kwietnia 2021 r.
KATALOG STWIERDZANYCH PRZEZ FUNKCJONARIUSZY STRAŻY GRANICZNEJ POWAŻNYCH UCHYBIEŃ ORAZ NARUSZEŃ PRZEPISÓW W ZAKRESIE OCHRONY LOTNICTWA CYWILNEGO
lp. | Wskazanie poważnego uchybienia/naruszenia przepisów | Podstawa prawna |
POWAŻNE UCHYBIENIA W ZAKRESIE ZADAŃ ZWIĄZANYCH Z KONTROLĄ BEZPIECZEŃSTWA W LOTNICTWIE CYWILNYM 1) | ||
dotyczy rozdziału 1 załącznika do rozporządzenia 2015/1998* - ochrona portu lotniczego | ||
1.1. | Nie poddano kontroli bezpieczeństwa osób niebędących pasażerami (nie zastosowano metod kontroli bezpieczeństwa). | pkt 1.3.1.1. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
1.2. | Nie poddano kontroli bezpieczeństwa przedmiotów lub bagaży przenoszonych przez osoby niebędące pasażerami (nie zastosowano metod kontroli bezpieczeństwa). | pkt 1.3.1.4. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
1.3. | Osoby niebędące pasażerami poddane kontroli bezpieczeństwa, które tymczasowo opuściły części krytyczne stref zastrzeżonych, zostały zwolnione z ponownej kontroli bezpieczeństwa, mimo że nie znajdowały się pod ciągłą obserwacją osób upoważnionych. | pkt 1.3.2.2. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
1.4. | Operator kontroli bezpieczeństwa nie dokonał analizy każdego wyświetlanego obrazu lub nie została dokonana analiza każdego obrazu za pomocą oprogramowania auto clear (ACS) w przypadku zastosowania urządzeń rentgenowskich lub systemów wykrywania materiałów wybuchowych (EDS). | pkt 1.3.1.5. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
1.5. | Nie ustalono przyczyny alarmu w przypadku sygnału alarmowego bramki do wykrywania metali (WTMD). | pkt 1.3.1.2. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
1.6. | Nie ustalono przyczyny alarmu urządzenia EDS lub RTG w sposób zgodny z przepisami. | pkt 1.3.1.5. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
1.7. | Nie ustalono przyczyny alarmu urządzenia ETD zgodnie z procedurą podczas kontroli bezpieczeństwa osoby niebędącej pasażerem. | pkt 1.3.1.2. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005** |
1.8. | Nie ustalono przyczyny alarmu urządzenia ETD zgodnie z procedurą podczas kontroli bezpieczeństwa przedmiotów przenoszonych przez osoby niebędące pasażerami. | pkt 1.3.1.2. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
1.9. | Dopuszczono do wniesienia do strefy zastrzeżonej lotniska, bez stosownego zezwolenia, przedmioty wymienione w dodatku 1-A załącznika do rozporządzenia 2015/1998. | dodatek 1-A, pkt 1.6.1. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
1.10. | Nie sprawdzono pojazdów wjeżdżających do części krytycznych. | pkt 1.4.1.1. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
1.11. | Nie zachowano wymaganego poziomu procentowości sprawdzenia pojazdów wjeżdżających do strefy zastrzeżonej niebędącej częścią krytyczną. | pkt 1.4.2.1. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
1.12. | Osoby prowadzące kontrolę bezpieczeństwa osób niebędących pasażerami i przenoszonych przez nie przedmiotów nie są wpisane na listę operatorów kontroli bezpieczeństwa prowadzoną przez Prezesa ULC i nie posiadają stosownego certyfikatu. | art. 186b ust. 10 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2020 r. poz. 1970) |
1.13. | Inne poważne uchybienia w zakresie zadań związanych z kontrolą bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym dotyczące ochrony portu lotniczego. | |
dotyczy rozdziału 4 załącznika do rozporządzenia 2015/1998 - pasażerowie i bagaż kabinowy | ||
2.1. | Nie poddano kontroli bezpieczeństwa pasażerów (nie zastosowano metod kontroli). | pkt 4.1.1.2. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
2.2. | Nie poddano ponownej kontroli bezpieczeństwa tych pasażerów, którzy mieli kontakt z osobami niepoddanymi kontroli. | § 45 ust. 1 załącznika do KPOLC*** |
2.3. | Nie poddano kontroli bezpieczeństwa bagażu kabinowego (nie zastosowano metod kontroli), w tym LAG's podlegających kontroli bezpieczeństwa, czy w przypadku osób niepełnosprawnych - kul, noszy, wózka inwalidzkiego. | pkt 4.1.2.2., 4.1.2.3. załącznika do rozporządzenia 2015/1998, pkt 4.1.1.9. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
2.4. | Operator kontroli bezpieczeństwa nie dokonał analizy każdego wyświetlanego obrazu lub nie została dokonana analiza każdego obrazu za pomocą oprogramowania auto clear (ACS) w przypadku zastosowania urządzeń rentgenowskich lub systemów wykrywania materiałów wybuchowych (EDS). | pkt 4.1.2.5. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
2.5. | Nie ustalono przyczyny alarmu w przypadku sygnału alarmowego bramki do wykrywania metali (WTMD). | pkt 4.1.1.4. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
2.6. | Nie ustalono przyczyny alarmu urządzenia EDS w sposób zgodny z przepisami. | pkt 4.1.2.6. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
2.7. | Nie ustalono przyczyny alarmu systemów LEDS uruchomionego w trakcie kontroli bezpieczeństwa płynów, aerozoli i żeli zgodnie z przepisami. | pkt 4.1.3.2. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
2.8. | Nie ustalono przyczyny alarmu urządzenia ETD podczas kontroli bezpieczeństwa bagażu kabinowego. | pkt 4.1.2.4. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
2.9. | Nie ustalono przyczyny alarmu urządzenia ETD podczas kontroli bezpieczeństwa pasażera. | pkt 4.1.1.8. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
2.10. | Dopuszczono do wniesienia przedmioty zabronione wymienione w dodatku 4-C załącznika do rozporządzenia 2015/1998. | dodatek 4-C załącznika do rozporządzenia 2015/1998, pkt 4.4.1. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
2.11. | Osoby prowadzące kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i bagażu kabinowego nie są wpisane na listę operatorów kontroli bezpieczeństwa prowadzoną przez Prezesa ULC i nie posiadają stosownego certyfikatu. | art. 186b ust. 10 ustawy - Prawo lotnicze |
2.12. | Inne poważne uchybienia w zakresie zadań związanych z kontrolą bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym dotyczące pasażerów i bagażu kabinowego. | |
dotyczy rozdziału 5 załącznika do rozporządzenia 2015/1998 - bagaż rejestrowany | ||
3.1. | Nie poddano kontroli bezpieczeństwa (nie zastosowano metod kontroli) bagażu rejestrowanego. | pkt 5.1.1. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
3.2. | Nie poddano kontroli bezpieczeństwa (nie zastosowano metod kontroli) bagażu rejestrowanego bez właściciela. | pkt 5.3.3.1. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
3.3. | Dopuszczono do wniesienia w bagażu rejestrowanym przedmioty, o których mowa w dodatku 5-B załącznika do rozporządzenia 2015/1998. | dodatek 5-B, pkt 5.4.1. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
3.4. | Osoby prowadzące kontrolę bezpieczeństwa bagażu rejestrowanego nie są wpisane na listę operatorów kontroli bezpieczeństwa prowadzoną przez Prezesa ULC i nie posiadają stosownego certyfikatu. | art. 186b ust. 10 ustawy - Prawo lotnicze |
3.5. | Inne poważne uchybienia w zakresie zadań związanych z kontrolą bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym dotyczące bagażu rejestrowanego. | |
dotyczy rozdziału 8 załącznika do rozporządzenia 2015/1998 - zaopatrzenie pokładowe | ||
4.1. | Zaopatrzenie pokładowe nie zostało poddane kontroli bezpieczeństwa (nie zastosowano metod kontroli) przed wprowadzeniem do strefy zastrzeżonej portu lotniczego. | pkt. 8.1.1.1., 8.1.1.2. i 8.1.2.3. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
4.2. | Osoby prowadzące kontrolę bezpieczeństwa zaopatrzenia pokładowego nie są wpisane na listę operatorów kontroli bezpieczeństwa prowadzoną przez Prezesa ULC i nie posiadają stosownego certyfikatu. | art. 186b ust. 10 ustawy - Prawo lotnicze |
4.3. | Inne poważne uchybienia w zakresie zadań związanych z kontrolą bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym dotyczące zaopatrzenia pokładowego. | |
dotyczy rozdziału 9 załącznika do rozporządzenia 2015/1998 - zaopatrzenie portu lotniczego | ||
5.1. | Zaopatrzenie portu lotniczego nie zostało poddane kontroli bezpieczeństwa (nie zastosowano metod kontroli) przed wprowadzeniem do strefy zastrzeżonej portu lotniczego. | pkt. 9.1.1.1., 9.1.1.3. i 9.1.2.3. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
5.2. | Osoby prowadzące kontrolę bezpieczeństwa zaopatrzenia portu lotniczego nie są wpisane na listę operatorów kontroli bezpieczeństwa prowadzoną przez Prezesa ULC i nie posiadają stosownego certyfikatu. | art. 186b ust. 10 ustawy - Prawo lotnicze |
5.3. | Inne poważne uchybienia w zakresie zadań związanych z kontrolą bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym dotyczące zaopatrzenia portu lotniczego. | |
NARUSZENIA PRZEPISÓW W ZAKRESIE ZADAŃ ZWIĄZANYCH Z KONTROLĄ BEZPIECZEŃSTWA W LOTNICTWIE CYWILNYM 2) | ||
dotyczy rozdziału 1 załącznika do rozporządzenia 2015/1998 - ochrona portu lotniczego | ||
6.1. | Zastosowano niezgodne z wymogami metody kontroli osób niebędących pasażerami w celu wykrycia przedmiotów zabronionych. | pkt 1.3.1.1. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
6.2. | Zastosowano niezgodne z wymogami metody kontroli przedmiotów przenoszonych przez osoby niebędące pasażerami w celu wykrycia przedmiotów zabronionych. | pkt 1.3.1.4. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
6.3. | Nie skontrolowano całej zawartości bagażu lub przenoszonych przedmiotów podczas wykonywania kontroli manualnej. | pkt 1.3.1.5. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
6.4. | Nie osiągnięto wymaganego poziomu procentowego kontroli manualnej przedmiotów przenoszonych przez osoby niebędące pasażerami, zgodnie z załącznikiem do decyzji Komisji C (2015) 8005. | pkt 1.3.1.4. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
6.5. | Kontrolę manualną przeprowadzono niezgodnie z przepisami oraz wymogami określonymi w załączniku do decyzji Komisji C (2015) 8005 (dodatek 4-A). | pkt 1.3.1.1., dodatek 4-A załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005, pkt 1.3.1.2. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
6.6. | Użyto ręcznego wykrywacza metali (HHMD) jako podstawowego środka kontroli bezpieczeństwa. | pkt 1.3.1.2. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
6.7. | Kontrolę bezpieczeństwa osób niebędących pasażerami z wykorzystaniem ETD w połączeniu z HHMD przeprowadzono niezgodnie z przepisami. | pkt 1.3.1.2. załącznika do rozporządzenia 2015/1998, pkt 1.3.1.2. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
6.8. | Do kontroli bezpieczeństwa osób niebędących pasażerami i przenoszonych przez nie przedmiotów z wykorzystaniem urządzenia (ETD) nie pobrano próbek z odpowiednich obszarów. | pkt 1.3.1.7. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
6.9. | Nie osiągnięto wymaganego poziomu 10%-20% kontroli manualnej osób niebędących pasażerami, które uruchomiły alarm bramki WTMD. | pkt 1.3.1.2., 4.1.1.2., 4.1.1.4. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
6.10. | Nie osiągnięto wymaganego poziomu 10%-20% kontroli manualnej osób niebędących pasażerami, które nie uruchomiły alarmu bramki WTMD. | pkt 1.3.1.3. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
6.11. | Żywe zwierzę nie zostało poddane takiej samej kontroli bezpieczeństwa jak pasażer lub bagaż kabinowy. | pkt 1.3.1.2. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
6.12. | Nie przestrzegano czasu pracy przy ocenie obrazów na monitorze urządzenia rentgenowskiego. | pkt 1.3.1.5. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
6.13. | Zastosowano niezgodne z wymogami metody sprawdzenia pojazdów wjeżdżających do części krytycznej. | pkt 1.4.1., 1.4.3. załącznika do rozporządzenia 2015/1998, pkt 1.4.3. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005, pkt 1.4.1.1.załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
6.14. | Zastosowano niezgodne z wymogami metody sprawdzenia pojazdów wjeżdżających do strefy zastrzeżonej niebędącej częścią krytyczną. | pkt 1.4.2., 1.4.3. załącznika do rozporządzenia 2015/1998, pkt 1.4.2.2. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
6.15. | Nie zastosowano ochrony pojazdu przed bezprawną ingerencją od momentu dokonania sprawdzenia do momentu wjazdu do części krytycznej strefy zastrzeżonej. | pkt 1.4.1.1. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
6.16. | Nie opuszczono pojazdu przez znajdujące się w nim osoby podczas jego sprawdzania lub nie zabrano wszystkich rzeczy osobistych do kontroli bezpieczeństwa. | pkt 1.4.1.2. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
6.17. | Nie stosowano wyrywkowości wyboru sprawdzanych obszarów pojazdu. | pkt. 1.4.1.3., 1.4.2.2. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
6.18. | Inne naruszenia przepisów w zakresie zadań związanych z kontrolą bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym dotyczące ochrony portu lotniczego. | |
dotyczy rozdziału 4 załącznika do rozporządzenia 2015/1998 - pasażerowie i bagaż kabinowy | ||
7.1. | Zastosowano niezgodne z wymogami metody kontroli pasażerów w celu wykrycia przedmiotów zabronionych. | pkt 4.1.1.2. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
7.2. | Zastosowano niezgodne z wymogami metody kontroli bagażu kabinowego w celu wykrycia przedmiotów zabronionych. | pkt 4.1.2.3. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
7.3. | Kontrolę manualną przeprowadzono niezgodnie z przepisami oraz wymogami określonymi w załączniku do decyzji Komisji C (2015) 8005. | dodatek 4-A, pkt 4.1.1.1. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005, pkt 4.1.1.3. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
7.4. | Nie przeprowadzono kontroli odzieży wierzchniej, tak jak bagażu kabinowego. | pkt 4.1.1.1. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
7.5. | Nie osiągnięto wymaganego poziomu od 10% do 20% kontroli manualnej pasażerów lub innej wybranej metody wzbudzających alarm bramki do wykrywania metali (WTMD). | pkt. 4.1.1.2. i 4.1.1.4. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
7.6. | Nie osiągnięto wymaganego poziomu od 10% do 20% kontroli manualnej/ETD pasażerów niewzbudzających alarmu bramki do wykrywania metali (WTMD). | pkt. 4.1.1.3. i 4.1.1.4. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
7.7. | Użyto ręcznego wykrywacza metali (HHMD) jako podstawowego środka kontroli bezpieczeństwa. | pkt 4.1.1.5. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
7.8. | Kontrolę bezpieczeństwa pasażerów z wykorzystaniem ETD w połączeniu z HHMD przeprowadzono niezgodnie z przepisami. | pkt 4.1.1.7. oraz dodatek 4-A załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005, pkt 4.1.1.11. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
7.9. | Żywe zwierzę nie zostało poddane takiej samej kontroli bezpieczeństwa jak pasażer lub bagaż kabinowy. | pkt 4.1.1.6. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
7.10. | Z bagażu kabinowego przed kontrolą bezpieczeństwa nie wyjęto i/lub nie poddano oddzielnej kontroli bezpieczeństwa przenośnych komputerów oraz innych dużych urządzeń elektrycznych. | pkt. 4.1.2.1. i 4.1.2.8. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
7.11. | Kontroli LAG's dokonano niezgodnie z procedurą. | pkt. 4.1.2.2., 4.1.3. załącznika do rozporządzenia 2015/1998, pkt 4.1.3.1. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
7.12. | Nie skontrolowano całej zawartości bagażu kabinowego podczas wykonywania kontroli manualnej. | pkt 4.1.2.4. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
7.13. | Do kontroli bezpieczeństwa pasażerów z wykorzystaniem urządzenia (ETD) nie pobrano próbek z odpowiednich obszarów. | pkt 4.1.1.6. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
7.14. | Do kontroli bezpieczeństwa bagażu kabinowego z wykorzystaniem urządzenia (ETD) nie pobrano próbek z odpowiednich obszarów. | pkt. 4.1.2.2. i 4.1.2.3. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
7.15. | Nie osiągnięto wymaganego poziomu procentowego kontroli bezpieczeństwa bagażu kabinowego z wykorzystaniem odpowiednio: urządzenia ETD lub PWMW lub kontroli manualnej lub EDS zgodnie z przepisami zawartymi w załączniku do decyzji Komisji C (2015) 8005. | pkt 4.1.2.1. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
7.16. | Podczas wykonywanej kontroli bezpieczeństwa osób o ograniczonej zdolności ruchowej nie uwzględniono rodzaju niepełnosprawności pasażera. | pkt 4.1.1.9. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
7.17. | Nie przestrzegano czasu pracy przy ocenie obrazów na monitorze urządzenia rentgenowskiego. | pkt 4.1.2.11. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
7.18. | Nie przestrzegano przepisów w zakresie liczby operatorów kontroli bezpieczeństwa w punkcie przeprowadzania kontroli bezpieczeństwa. | § 43 ust. 1 załącznika do KPOLC |
7.19. | Inne naruszenia przepisów w zakresie zadań związanych z kontrolą bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym dotyczące pasażerów i bagażu kabinowego. | |
dotyczy rozdziału 5 załącznika do rozporządzenia 2015/1998 - bagaż rejestrowany |
8.1. | Zastosowano niezgodne z wymogami metody kontroli bagażu rejestrowanego w celu wykrycia przedmiotów zabronionych. | pkt 5.1.1. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 oraz pkt 5.1.1. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
8.2. | Do kontroli bezpieczeństwa bagażu rejestrowanego z wykorzystaniem urządzenia ETD nie pobrano próbek z odpowiednich obszarów. | pkt. 5.1.3. i 5.1.4. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005, pkt 5.1.4. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
8.3. | Nie skontrolowano całej zawartości bagażu rejestrowanego podczas wykonywania kontroli manualnej. | pkt 5.1.2. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
8.4. | Nie przestrzegano czasu pracy przy ocenie obrazów na monitorze urządzenia rentgenowskiego. | pkt 5.1.7. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
8.5. | Bagażu rejestrowanego, którego nie zabezpieczono przed bezprawną ingerencją, nie poddano powtórnej kontroli bezpieczeństwa. | pkt 5.2.2. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
8.6. | Inne naruszenia przepisów w zakresie zadań związanych z kontrolą bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym dotyczące bagażu rejestrowanego. | |
dotyczy rozdziału 8 załącznika do rozporządzenia 2015/1998 - zaopatrzenie pokładowe | ||
9.1. | Zastosowano niezgodne z wymogami metody kontroli zaopatrzenia pokładowego w celu wykrycia przedmiotów zabronionych. | pkt 8.1.2.3. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
9.2. | Zastosowane środki lub metody nie uwzględniały rodzaju zaopatrzenia i nie zapewniały dostatecznego poziomu bezpieczeństwa, jeżeli chodzi o wykrycie przedmiotów zabronionych ukrytych w zaopatrzeniu. | pkt 8.1.2.1. załącznika do rozporządzenia 2015/1998, pkt 8.1.1, 8.1.2., 8.1.3. oraz 8.1.7. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
9.3. | Podczas kontroli bezpieczeństwa zaopatrzenia pokładowego niepochodzącego od zarejestrowanego lub znanego dostawcy zaopatrzenia pokładowego nie zastosowano nieprzewidywalnego sposobu wyboru zaopatrzenia pokładowego do kontroli. | pkt 8.1.6. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
9.4. | Nie osiągnięto wymaganej wartości procentowej w zakresie kontroli bezpieczeństwa zaopatrzenia pokładowego niepochodzącego od zarejestrowanego lub znanego dostawcy zaopatrzenia pokładowego, przed wprowadzeniem do strefy zastrzeżonej lotniska. | pkt 8.1.6. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
9.5. | Inne naruszenia przepisów w zakresie zadań związanych z kontrolą bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym dotyczące zaopatrzenia pokładowego. | |
dotyczy rozdziału 9 załącznika do rozporządzenia 2015/1998 - zaopatrzenie portu lotniczego | ||
10.1. | Zastosowano niezgodne z wymogami metody kontroli zaopatrzenia portu lotniczego w celu wykrycia przedmiotów zabronionych. | pkt 9.1.2.3. załącznika do rozporządzenia 2015/1998 |
10.2. | Zastosowane środki lub metody nie uwzględniały rodzaju zaopatrzenia i nie zapewniały dostatecznego poziomu bezpieczeństwa, jeśli chodzi o wykrycie przedmiotów zabronionych ukrytych w zaopatrzeniu. | pkt 9.1.2.1. załącznika do rozporządzenia 2015/1998, pkt 9.1.1., 9.1.2., 9.1.3. oraz 9.1.7. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
10.3. | Podczas kontroli bezpieczeństwa zaopatrzenia portu lotniczego niepochodzącego od znanego dostawcy zaopatrzenia portu lotniczego nie zastosowano nieprzewidywalnego sposobu wyboru zaopatrzenia portu lotniczego do kontroli. | pkt 9.1.5. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
10.4. | Nie osiągnięto wymaganej wartości procentowej w zakresie kontroli bezpieczeństwa zaopatrzenia portu lotniczego niepochodzącego od znanego dostawcy zaopatrzenia portu lotniczego, przed wprowadzeniem do strefy zastrzeżonej lotniska. | pkt 9.1.5. załącznika do decyzji Komisji C (2015) 8005 |
10.5. | Inne naruszenia przepisów w zakresie zadań związanych z kontrolą bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym dotyczące zaopatrzenia portu lotniczego. | |
* rozporządzenie 2015/1998 - rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 2015/1998 z dnia 5 listopada 2015 r. ustanawiające szczegółowe środki w celu wprowadzenia w życie wspólnych podstawowych norm ochrony lotnictwa cywilnego (Dz. Urz. UE L 299/1 z 14.11.2015 , Dz. Urz. UE L 334 z 22.12.2015, str. 5, Dz. Urz. UE L 165 z 23.06.2016, str. 23, Dz. Urz. UE L 122 z 13.05.2017, str. 1, Dz. Urz. UE L 125 z 18.05.2017, str. 3, Dz. Urz. UE L 10 z 13.01.2018, str. 5, Dz. Urz. UE L 21 z 24.01.2019, str. 13, Dz. Urz. UE L 73 z 15.03.2019, str. 98, Dz. Urz. UE L 246 z 26.09.2019, str. 15, Dz. Urz. UE L 21 z 27.01.2020, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 208 z 01.07.2020, str. 43).
** decyzja Komisji C (2015) 8005 - decyzja wykonawcza Komisji C (2015) 8005 z dnia 16 listopada 2015 r. ustanawiająca szczegółowe środki w celu wprowadzenia w życie wspólnych podstawowych norm ochrony lotnictwa cywilnego zawierające informacje, o których mowa w art. 18 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 300/2008
*** KPOLC - Krajowy Program Ochrony Lotnictwa Cywilnego stanowiący załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 grudnia 2020 r. w sprawie Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 17)
1) zdarzenia, gdy stosowane metody i środki ochrony są niezgodne z wymaganiami przepisów z zakresu ochrony lotnictwa cywilnego, a jego skutki mogą mieć bezpośredni negatywny wpływ na ochronę lotnictwa cywilnego.
2) zdarzenie, gdy stosowane metody i środki ochrony są nie w pełni zgodne z wymaganiami przepisów z zakresu ochrony lotnictwa cywilnego , a jego skutki nie mają bezpośredniego wpływu na ochronę lotnictwa cywilnego