Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2017-06-22
Wersja aktualna od 2017-06-22
obowiązujący
OGŁOSZENIE NR 14
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 21 czerwca 2017 r.
w sprawie zmian elementów struktury przestrzeni powietrznej
Na podstawie § 4 ust. 7, § 5 ust. 4 oraz § 7 ust. 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 listopada 2008 r. w sprawie struktury polskiej przestrzeni powietrznej oraz szczegółowych warunków i sposobu korzystania z tej przestrzeni (Dz. U. z 2014 r. poz. 351) ogłasza się, co następuje:
§ 1. Zaakceptowane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego zmiany w przestrzeni powietrznej FIR EPWW polegają na:
1) ustanowieniu strefy czasowo rezerwowanej TRA 310 na potrzeby zabezpieczenia lotów bezzałogowych statków powietrznych wykonywanych poza zasięgiem wzroku operatora (B- VLOS) w przestrzeni niekontrolowanej w terminie od 27 do 29 czerwca 2017 r.:
2) ustanowieniu strefy czasowo rezerwowanej TRA 311 na potrzeby zabezpieczenia lotów bezzałogowych statków powietrznych wykonywanych poza zasięgiem wzroku operatora (B-VLOS) w przestrzeni niekontrolowanej w terminie od 20 lipca 2017 r. do 26 kwietnia 2018 r.:
3) ustanowieniu strefy czasowo rezerwowanej TRA 320 na potrzeby zabezpieczenia lotów bezzałogowych statków powietrznych wykonywanych poza zasięgiem wzroku operatora (B-VLOS) w przestrzeni niekontrolowanej w terminie od 3 do 6 sierpnia 2017 r.:
4) zmianie w istniejących drogach lotniczych:
– zmianie dolnej granicy (z FL095 do FL245) drogi Q800:
– zmianie dolnej granicy (z FL095 do FL245) drogi Z131:
– zmianie dolnej granicy (z FL095 do FL245) drogi Z212:
– zmianie kierunkowości drogi lotniczej Z493 (z dwukierunkowej na jednokierunkową o kierunkowości wschodniej):
– zmianie kierunkowości drogi lotniczej Y41 (z dwukierunkowej na jednokierunkową o kierunkowości zachodniej):
– zmianie w drodze lotniczej Q316 – przedłużeniu drogi o dodatkowy odcinek OSKUD – SUW, zmianie kierunkowości drogi ze wschodniej na dwukierunkową na odcinku BODLA – OSKUD oraz obniżeniu drogi na całej jej długości do poziomu FL095; wprowadzeniu warunkowości CDR1 na odcinku BODŁA – OSKUD w zakresie wysokości FL095-FL245 oraz na odcinku OSKUD – SUW w zakresie wysokości FL095-FL145:
– zmianie zakresu wysokości drogi L32 na FL095-FL660; wprowadzeniu warunkowości CDR1 w zakresie wysokości FL095-FL145:
– zmianie kierunkowości segmentu LULIN – POBIG drogi lotniczej T709 (z jednokierunkowej na dwukierunkową):
– podwyższeniu dolnej granicy segmentu BABKO-XEVLU do wysokości FL105:
– podwyższeniu dolnej granicy segmentu TUSIN-XEVLU do wysokości FL105:
– podwyższeniu dolnej granicy segmentu MEBAN-VAVEL do wysokości FL105:
– podwyższeniu dolnej granicy segmentu NETIR-SKAVI do wysokości FL105:
– podwyższeniu dolnej granicy segmentu SUPAK GEVNA – OSBUG GEVNA do wysokości FL125 oraz segmentu do wysokości FL115:
– podwyższeniu dolnej granicy segmentu LENOV-VAVEL do wysokości FL115:
– podwyższeniu dolnej granicy segmentu LENOV-GOSAK do wysokości FL115:
– podwyższeniu dolnej granicy segmentu BABKO-EKRUL do wysokości FL115:
– podwyższeniu dolnej granicy segmentu LUXAR-NOMIX do wysokości FL115:
– podwyższeniu dolnej granicy segmentu MEBAN-ROXUG do wysokości FL115:
– podwyższeniu dolnej granicy segmentu LOLKA-IBEKA do wysokości FL125:
5) wprowadzeniu nowych dróg lotniczych:
6) zmianie klasy przestrzeni strefy kontrolowanej lotniska Warszawa (CTR EPWA) z klasy „C” na klasę „D”.
§ 2. Zmiany, o których mowa w:
1) § 1 pkt 1 i 6 wchodzą w życie z dniem 22 czerwca 2017 r.;
2) § 1 pkt 2– 5 wchodzą w życie z dniem 20 lipca 2017 r.
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego |
Piotr Samson |