Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Pracy i Polityki Społecznej rok 2013 poz. 2
Wersja archiwalna od 2014-09-17 do 2016-02-18
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Pracy i Polityki Społecznej rok 2013 poz. 2
Wersja archiwalna od 2014-09-17 do 2016-02-18
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE Nr 2
MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)

z dnia 25 lutego 2013 r.

w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Senioralnej

(ostatnia zmiana: DUMPiPS. z 2014 r., poz. 31)  

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1

W Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, zwanym dalej „Ministerstwem”, powołuje się Radę do spraw Polityki Senioralnej jako organ pomocniczy Ministra Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministrem”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.

Do zadań Rady do spraw Polityki Senioralnej, zwanej dalej „Radą”, należy:

1) udział w przygotowaniu projektu założeń długofalowej polityki senioralnej w Polsce poprzez:

a) określenie propozycji obszarów problemowych i strategicznych zadań dla prowadzenia długofalowej polityki senioralnej oraz określenie podmiotów odpowiedzialnych za realizację tych zadań,

b) dokonanie przeglądu zintegrowanych strategii, a także opracowanie stosownych propozycji w kontekście wyzwań demograficznych oraz starzenia się społeczeństwa,

c) dokonanie przeglądu istniejących instrumentów wsparcia osób starszych,

d) opiniowanie uwag zgłaszanych w procesie konsultacji projektu założeń długofalowej polityki senioralnej,

e) opiniowanie projektowanych przez Departament Polityki Senioralnej rozwiązań na rzecz rozwoju systemu wsparcia osób starszych;

2) [1] monitorowanie opracowywania oraz realizacji programów polityki senioralnej w Polsce;

3) opiniowanie projektów programów kierowanych do osób starszych oraz innych instrumentów wsparcia osób starszych na lata 2014–2020;

4) [2] opiniowanie projektowanych przez Departament Polityki Senioralnej rozwiązań na rzecz rozwoju systemu wsparcia osób starszych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.

Rada przedłoży Ministrowi projekt założeń długofalowej polityki senioralnej, o którym mowa w § 2 pkt 1, do dnia 30 września 2013 r.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.

1. W skład Rady wchodzą:

1) Przewodniczący Rady;

2) Zastępca Przewodniczącego Rady;

3) Sekretarz Rady – Dyrektor Departamentu Polityki Senioralnej;

4) pracownicy Departamentu Polityki Senioralnej;

5) na zaproszenie Ministra i po zawiadomieniu go o przyjęciu tego zaproszenia – przedstawiciele członków Rady Ministrów, kierowników centralnych urzędów administracji rządowej oraz pozostałych organów władzy państwowej;

6) osoby wyróżniające się wiedzą i doświadczeniem w kwestiach polityki senioralnej, powołane spośród kandydatów zgłoszonych przez:

a) poszczególne jednostki samorządu terytorialnego oraz związki tych jednostek,

b) [3] organizacje pozarządowe, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1118) oraz związki i porozumienia tych organizacji i podmiotów,

c) organizacje pracodawców oraz związki zawodowe,

d) uczelnie i instytucje badawcze.

2. Osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 1–2, 4 i 6, powołuje i odwołuje Minister.

3. Przewodniczący Rady może zapraszać do udziału w posiedzeniach Rady, z głosem doradczym, osoby inne niż wymienione w ust. 1.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.

Za udział w pracach Rady nie przysługuje wynagrodzenie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.

[4] 1. W celu realizacji zadań, Rada może powoływać stałe oraz doraźne zespoły tematyczne, zwane dalej „zespołami”.

2. Członków zespołów powołuje Przewodniczący Rady na wniosek Sekretarza Rady spośród członków Rady.

3. Przewodniczący Rady może zapraszać do udziału w pracach zespołów, z głosem doradczym, osoby inne niż wymienione w ust. 2.

4. Posiedzenia zespołów zwołuje Sekretarz Rady.

5. Wyniki prac zespołów są referowane przez Sekretarza Rady na posiedzeniach Rady nie rzadziej niż dwa razy w ciągu roku kalendarzowego.

6. Członkowie zespołów są zobowiązani do podjęcia wszelkich działań koniecznych do uniknięcia ryzyka konfliktu interesów, mogącego mieć wpływ na bezstronne i obiektywne wykonywanie obowiązków członka zespołu. Każdy członek zespołu jest zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia Sekretarza Rady o wszelkich sytuacjach, w których zaistniał konflikt interesów oraz odstąpienia od wykonywania funkcji członka zespołu. Podstawą do wykluczenia członka zespołu jest pozostawanie w stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości co do jego bezstronności. Ostateczną decyzję o wykluczeniu członka zespołu na czas rozpatrywania przedmiotowej sprawy podejmuje Przewodniczący Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.

[5] 1. Z tytułu udziału w pracach zespołów jego członkom przysługują diety oraz zwrot kosztów podróży na terenie kraju, na zasadach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 775 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.2)).

2. Diety i zwrot kosztów, o których mowa w ust. 1, nie przysługują, jeżeli udział w pracach zespołów odbywa się w ramach podróży służbowej w rozumieniu Kodeksu pracy lub przepisów odrębnych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.

[6] Wydatki, o których mowa w § 7 ust. 1, są finansowane ze środków przeznaczonych na realizację Rządowego Programu na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2014–2020, a od dnia 1 stycznia 2021 r. – ze środków przyznanych do dyspozycji Departamentu Polityki Senioralnej w ramach budżetu, część 44, na dany rok budżetowy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.

1. Do zadań Przewodniczącego Rady należy:

1) kierowanie pracami Rady;

2) planowanie i organizowanie prac Rady;

3) zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Rady;

4) ustalanie harmonogramu prac Rady;

5) występowanie w zakresie określonym w § 2 do kierujących komórkami organizacyjnymi Ministerstwa o udostępnienie informacji i dokumentów niezbędnych do prac Rady;

6) występowanie na zewnątrz w sprawach dotyczących działalności Rady;

7) informowanie Ministra na bieżąco o postępach prac Rady.

2. Przewodniczący Rady wykonuje swoje zadania przy pomocy Zastępcy Przewodniczącego Rady i Sekretarza Rady.

3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady jego zadania wykonuje Zastępca Przewodniczącego Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.

Do zadań Sekretarza Rady należy:

1) [7] koordynowanie prac zespołów;

2) przedstawianie propozycji ustaleń w sprawach organizacyjnych;

3) sporządzanie protokołu z posiedzenia Rady;

4) dokumentowanie obecności członków Rady na posiedzeniach Rady;

5) przechowywanie dokumentacji;

6) prowadzenie spraw proceduralnych oraz organizowanie przepływu informacji w związku z działalnością Rady;

7) wykonywanie innych zadań zleconych przez Przewodniczącego Rady lub Zastępcę Przewodniczącego Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.

1. [8] Rada obraduje na posiedzeniach, które odbywają się nie rzadziej niż cztery razy w ciągu roku kalendarzowego.

2. Prace Rady mogą być prowadzone w trybie obiegowym przy użyciu poczty elektronicznej.

3. Z posiedzenia Rady Sekretarz Rady sporządza protokół.

4. Protokół z posiedzenia Rady akceptuje i podpisuje Przewodniczący Rady.

5. Protokół jest przekazywany wszystkim członkom Rady przed jej następnym posiedzeniem.

6. [9] Szczegółowy sposób i tryb pracy Rady oraz zespołów określa Regulamin pracy Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.

Obsługę organizacyjno-biurową i administracyjną Rady zapewnia Departament Polityki Senioralnej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

1) Minister Pracy i Polityki Społecznej kieruje działami administracji rządowej - praca, zabezpieczenie społeczne, rodzina, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz.U. Nr 248, poz. 1485).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 113, poz. 717, z 1999 r. Nr 99, poz. 1152, z 2000 r. Nr 19, poz. 239, Nr 43, poz. 489, Nr 107, poz. 1127 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 28, poz. 301, Nr 52, poz. 538, Nr 99, poz. 1075, Nr 111, poz. 1194, Nr 123, poz. 1354, Nr 128, poz. 1405 i Nr 154, poz. 1805, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 135, poz. 1146, Nr 196, poz. 1660, Nr 199, poz. 1673 i Nr 200, poz. 1679, z 2003 r. Nr 166, poz. 1608 i Nr 213, poz. 2081, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1001, Nr 120, poz. 1252 i Nr 240, poz. 2407, z 2005 r. Nr 10, poz. 71, Nr 68, poz. 610, Nr 86, poz. 732 i Nr 167, poz. 1398, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 133, poz. 935, Nr 217, poz. 1587 i Nr 221, poz. 1615, z 2007 r. Nr 64, poz. 426, Nr 89, poz. 589, Nr 176, poz. 1239, Nr 181, poz. 1288 i Nr 225, poz. 1672, z 2008 r. Nr 93, poz. 586, Nr 116, poz. 740, Nr 223, poz. 1460 i Nr 237, poz. 1654, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 56, poz. 458, Nr 58, poz. 485, Nr 98, poz. 817, Nr 99, poz. 825, Nr 115, poz. 958, Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1704, z 2010 r. Nr 105, poz. 655, Nr 135, poz. 912, Nr 182, poz. 1228, Nr 224, poz. 1459, Nr 249, poz. 1655 i Nr 254, poz. 1700, z 2011 r. Nr 36, poz. 181, Nr 63, poz. 322, Nr 80, poz. 432, Nr 144, poz. 855, Nr 149, poz. 887 i Nr 232, poz. 1378, z 2012 r. poz. 908 i 1110, z 2013 r. poz. 2, 675, 896 i 1028 oraz z 2014 r. poz. 208.

[1] § 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 29 Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 września 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Senioralnej (Dz.U.MPiPS. poz. 31). Zmiana weszła w życie 17 września 2014 r.

[2] § 2 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 29 Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 września 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Senioralnej (Dz.U.MPiPS. poz. 31). Zmiana weszła w życie 17 września 2014 r.

[3] § 4 ust. 1 pkt 6 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 29 Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 września 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Senioralnej (Dz.U.MPiPS. poz. 31). Zmiana weszła w życie 17 września 2014 r.

[4] § 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 29 Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 września 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Senioralnej (Dz.U.MPiPS. poz. 31). Zmiana weszła w życie 17 września 2014 r.

[5] § 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 29 Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 września 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Senioralnej (Dz.U.MPiPS. poz. 31). Zmiana weszła w życie 17 września 2014 r.

[6] § 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 29 Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 września 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Senioralnej (Dz.U.MPiPS. poz. 31). Zmiana weszła w życie 17 września 2014 r.

[7] § 10 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 29 Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 września 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Senioralnej (Dz.U.MPiPS. poz. 31). Zmiana weszła w życie 17 września 2014 r.

[8] § 11 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) zarządzenia nr 29 Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 września 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Senioralnej (Dz.U.MPiPS. poz. 31). Zmiana weszła w życie 17 września 2014 r.

[9] § 11 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) zarządzenia nr 29 Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 września 2014 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Senioralnej (Dz.U.MPiPS. poz. 31). Zmiana weszła w życie 17 września 2014 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00