Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2023-05-15 do 2023-11-08
Wersja archiwalna od 2023-05-15 do 2023-11-08
archiwalny
ZARZĄDZENIE NR 45
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
z dnia 10 listopada 2022 r.
w sprawie podziału kompetencji w Kierownictwie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi
(ostatnia zmiana: DUMRiRW. z 2023 r., poz. 19)
Na podstawie art. 37 ust. 2 i 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188) zarządza się, co następuje:
§ 1. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwany dalej „Ministrem", kieruje działalnością Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanego dalej „Ministerstwem", i ustala podstawowe kierunki polityki w zakresie rolnictwa, rozwoju wsi, rynków rolnych i rybołówstwa.
§ 2. 1. Minister wykonuje swoje zadania przy pomocy Sekretarzy Stanu, Podsekretarza Stanu, Dyrektora Generalnego Ministerstwa, zwanego dalej „Dyrektorem Generalnym", Gabinetu Politycznego Ministra oraz dyrektorów departamentów i biur w Ministerstwie.
2. Sekretarze Stanu, Podsekretarz Stanu i Dyrektor Generalny realizują politykę ustaloną przez Radę Ministrów i Ministra oraz podejmują w imieniu Ministra decyzje zgodne ze wskazanym przez niego kierunkiem rozstrzygnięcia lub realizujące ustaloną politykę.
3. Sekretarze Stanu, Podsekretarz Stanu i Dyrektor Generalny współdziałają w realizacji ustawowych zadań Ministra przez:
1) uzgadnianie podejmowanych inicjatyw;
2) wzajemne informowanie się o kluczowych zagadnieniach wchodzących w zakres ich kompetencji oraz o kierunkowych rozstrzygnięciach.
4. Sekretarze Stanu i Podsekretarz Stanu, w ramach powierzonych im zakresów czynności:
1) realizują zadania określone dla działów administracji rządowej: rolnictwo, rozwój wsi, rynki rolne i rybołówstwo, zgodnie z ustawą z dnia 4 września 1997 r. o działach administracji rządowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1893, z późn. zm.1));
2) współpracują z Sejmem Rzeczypospolitej Polskiej i Senatem Rzeczypospolitej Polskiej oraz ich organami, w szczególności uczestniczą w posiedzeniach Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej oraz w pracach komisji sejmowych i senackich;
3) udzielają, z upoważnienia Ministra, odpowiedzi na interpelacje, zapytania i interwencje poselskie, oświadczenia i interwencje senatorów oraz wnioski organów Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej o przedłożenie informacji;
4) prezentują stanowisko Ministra i uczestniczą w pracach komitetów Rady Ministrów, a także innych gremiów, w szczególności zespołów międzyresortowych, do udziału w których zostali wyznaczeni przez Ministra;
5) reprezentują Ministra przed innymi organami administracji publicznej i instytucjami państwowymi oraz wobec organizacji, stowarzyszeń i innych podmiotów;
6) uczestniczą w planowaniu i realizacji budżetu państwa w częściach 32 - Rolnictwo, 33 - Rozwój wsi, 35 - Rynki rolne i 62 - Rybołówstwo;
7) uczestniczą we współpracy z zagranicą, w tym w ramach Unii Europejskiej.
5. Sekretarze Stanu, Podsekretarz Stanu i Dyrektor Generalny wykonują powierzone im zadania przy pomocy dyrektorów departamentów i biur w Ministerstwie.
6. Sekretarze Stanu, Podsekretarz Stanu i Dyrektor Generalny podpisują pisma w zakresie spraw podlegających ich nadzorowi.
7. Wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń, udzielanie odpowiedzi na skargi przewidziane w ustawie z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2022 r. poz. 329, 655, 1457 i 1855), wnoszenie środków odwoławczych oraz innych pism procesowych w postępowaniach przed sądami administracyjnymi, powszechnymi oraz Sądem Najwyższym, a także pism przedsądowych w sprawach cywilnych i pism w postępowaniu egzekucyjnym wymaga odrębnego upoważnienia albo pełnomocnictwa.
8. Złożenie przez Sekretarzy Stanu, Podsekretarza Stanu lub Dyrektora Generalnego oświadczenia woli w imieniu Ministra wymaga uprzedniego uzyskania upoważnienia albo pełnomocnictwa w formie przewidzianej w przepisach odrębnych.
§ 3. Do wyłącznej kompetencji Ministra należy:
1) podpisywanie aktów wykonawczych do ustaw, zarządzeń Ministra oraz obwieszczeń Ministra;
2) podpisywanie aktów prawnych Ministra, w szczególności dotyczących wewnętrznych uregulowań w jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych, innych niż wymienione w pkt 1;
3) udzielanie upoważnień i pełnomocnictw Ministra;
4) występowanie do Prezesa Rady Ministrów o powołanie lub odwołanie z określonych stanowisk lub funkcji;
5) powoływanie i wyznaczanie, a także odwoływanie i cofanie wyznaczenia na określone stanowiska lub funkcje, w ramach właściwości wynikającej z obowiązujących przepisów.
§ 4. Minister:
1) sprawuje bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra;
2) określa zadania do realizacji oraz nadzoruje ich wykonanie w sprawach objętych zakresem działania Departamentu Komunikacji i Promocji, Departamentu Prawnego oraz Biura Ministra, w szczególności dotyczące:
a) koordynacji działalności informacyjnej, komunikacyjnej i promocyjnej,
b) informowania opinii publicznej o działaniach Ministra, a także informowania Kierownictwa Ministerstwa o społecznym odbiorze polityki prowadzonej przez Ministra,
c) obsługi prawno-legislacyjnej Ministerstwa,
d) obowiązków Ministra wobec organów władzy publicznej i administracji rządowej;
3) określa zadania do realizacji oraz nadzoruje ich wykonanie w sprawach objętych zakresem działania Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury Wsi w przedmiocie nadzoru nad działalnością instytutów badawczych w zakresie wykonywania przez nie praw z tytułu posiadanych akcji i udziałów w spółkach kapitałowych;
4) udziela zgody na dokonanie czynności prawnej w zakresie rozporządzenia mieniem, jeżeli z przepisów wynika obowiązek uzyskania takiej zgody, w szczególności udziela zgody na dokonanie przez państwową osobę prawną czynności prawnej w przypadkach i zakresie określonym w przepisach ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 1933 oraz z 2022 r. poz. 807, 872, 1459 i 1512);
5) wykonuje zadania kierownika jednostki organizacyjnej:
a) w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742 oraz z 2022 r. poz. 655 i 1933), któremu podlega bezpośrednio pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych,
b) w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1634, 1692, 1725, 1747, 1768 i 1964), któremu podlega bezpośrednio audytor wewnętrzny kierujący Zespołem Audytu Wewnętrznego w Departamencie Kontroli i Audytu;
6) wykonuje zadania administratora w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.2)), któremu podlega bezpośrednio Inspektor Ochrony Danych.
§ 5. Sekretarz Stanu Rafał Romanowski - Pełnomocnik Rządu do spraw Kształtowania Ustroju Rolnego:
1) określa zadania do realizacji oraz nadzoruje ich wykonanie w sprawach objętych zakresem działania Departamentu Bezpieczeństwa, Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury Wsi z wyłączeniem zadań, o których mowa w § 4 pkt 3, oraz Departamentu Rolnictwa Ekologicznego i Jakości Żywności, w szczególności dotyczące:
a) zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej oraz prowadzenia przygotowań obronnych w ramach powszechnego obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,
b) funkcjonowania systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji,
c) zapewnienia przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie danych osobowych,
d) gospodarki ziemią,
e) wspierania przemian struktury agrarnej i rewindykacji nieruchomości rolnych,
f) ochrony gruntów rolnych, w tym przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze,
g) planowania przestrzennego, geodezji rolnej oraz klasyfikacji gruntów,
h) technicznych środków produkcji dla rolnictwa,
i) kształtowania infrastruktury technicznej wsi,
j) gospodarowania zasobami wodnymi,
k) biogospodarki,
l) rolnictwa ekologicznego i produkcji ekologicznej,
m) rejestracji i ochrony oznaczeń geograficznych,
n) krajowych systemów jakości żywności,
o) jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych,
p) normalizacji w rolnictwie i przetwórstwie rolno-spożywczym,
q) działalności informacyjno-promocyjnej w zakresie żywności;
2) określa zadania do realizacji oraz nadzoruje ich wykonanie w sprawach objętych zakresem działania Departamentu Bezpieczeństwa Żywności i Weterynarii w przedmiocie nadzoru nad działalnością Polskiego Klubu Wyścigów Konnych;
3) wykonuje zadania określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 3 lutego 2022 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw Kształtowania Ustroju Rolnego (Dz. U. poz. 277);
4) nadzoruje działalność:
a) Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych,
b) Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa,
c) Polskiego Klubu Wyścigów Konnych.
§ 6. Sekretarz Stanu Ryszard Bartosik:
1) określa zadania do realizacji oraz nadzoruje ich wykonanie w sprawach objętych zakresem działania Departamentu Budżetu, Departamentu Wspólnej Polityki Rolnej oraz Departamentu Współpracy Międzynarodowej, w szczególności dotyczące:
a) planowania i dysponowania środkami finansowymi w częściach budżetu państwa 32 - Rolnictwo, 33 - Rozwój wsi, 35 - Rynki rolne i 62 - Rybołówstwo oraz środkami finansowymi pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej przeznaczonymi na rozwój rolnictwa, obszarów wiejskich, rynków rolnych i rybołówstwa,
b) finansowania gospodarstw rolnych,
c) pomocy publicznej w rolnictwie oraz rybołówstwie,
d) systemu podatkowego w rolnictwie oraz rachunkowości rolnej,
e) reform Wspólnej Polityki Rolnej,
f) rozwoju obszarów wiejskich,
g) koordynacji wykonywania zadań Instytucji Zarządzającej Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020,
h) koordynacji zadań Instytucji Zarządzającej Planem Strategicznym dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027,
i) uczestnictwa we Wspólnej Polityce Rolnej,
j) uczestnictwa w pracach organów Unii Europejskiej oraz w ramach Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), Organizacji Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO), Światowej Organizacji Handlu (WTO), a także innych organizacji międzynarodowych,
k) dwustronnej i wielostronnej współpracy z zagranicą;
2) nadzoruje działalność Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa;
3) odpowiada za współpracę z Sejmem Rzeczypospolitej Polskiej i Senatem Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 7. Sekretarz Stanu - Pełnomocnik Rządu do spraw lokalnych inicjatyw społecznych Anna Gembicka:
1) określa zadania do realizacji oraz nadzoruje ich wykonanie w sprawach objętych zakresem działania Departamentu Innowacji, Cyfryzacji i Transferu Wiedzy, Departamentu Oświaty i Polityki Społecznej oraz Departamentu Strategii i Rozwoju, w szczególności dotyczące:
a) innowacji, cyfryzacji oraz transferu wiedzy w obszarze rolnictwa, rozwoju wsi, rynków rolnych i rybołówstwa,
b) badań i współpracy naukowej,
c) doradztwa rolniczego,
d) zabezpieczenia społecznego rolników,
e) aktywizacji społecznej i zawodowej mieszkańców wsi,
f) przedsiębiorczości, rynku pracy oraz bezpieczeństwa i higieny pracy w rolnictwie,
g) oświaty rolniczej,
h) ochrony dziedzictwa kulturowego wsi,
i) współpracy ze związkami zawodowymi, organizacjami społeczno-zawodowymi rolników oraz samorządem rolniczym,
j) rozwoju turystyki wiejskiej, agroturystyki i ekoturystyki,
k) realizacji zadań i działań wynikających z ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o kołach gospodyń wiejskich (Dz. U. z 2021 r. poz. 2256),
l) koordynacji przygotowania i monitorowania krajowych strategii rozwoju,
m) koordynacji prac w zakresie wdrażania, aktualizacji i monitorowania Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności oraz Krajowego Programu Reform,
n) koordynacji udziału Ministerstwa w przygotowaniu programów realizujących Umowę Partnerstwa 2021– 2027,
o) analiz wpływu polityk Unii Europejskiej i polityk krajowych na realizację Strategii zrównoważonego rozwoju wsi, rolnictwa i rybactwa 2030;
2) wykonuje zadania określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 14 stycznia 2020 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw lokalnych inicjatyw społecznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1486);
3) nadzoruje działalność:
a) Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie,
b) instytutów badawczych z wyłączeniem spraw w zakresie wykonywania przez nie praw z tytułu posiadanych akcji i udziałów w spółkach kapitałowych,
c) Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,
d) Krajowego Centrum Edukacji Rolniczej,
e) Narodowego Instytutu Kultury i Dziedzictwa Wsi,
f) szkół i placówek rolniczych,
g) wojewódzkich ośrodków doradztwa rolniczego.
§ 8. Sekretarz Stanu - Pełnomocnik Rządu do spraw działań związanych z wystąpieniem afrykańskiego pomoru świń na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Lech Kołakowski:
1) [1] określa zadania do realizacji oraz nadzoruje ich wykonanie w sprawach objętych zakresem działania Departamentu Hodowli i Ochrony Roślin, w szczególności dotyczące:
a) hodowli roślin i nasiennictwa,
b) nawożenia i oceny jego wpływu na środowisko,
c) ochrony zasobów genowych,
d) roślin genetycznie zmodyfikowanych w zakresie nadzoru nad uprawami oraz rejestracją, stosowaniem i obrotem materiałem siewnym odmian genetycznie zmodyfikowanych,
e) rejestracji środków ochrony roślin,
f) nadzoru fitosanitarnego i ochrony roślin,
g) rejestracji nawozów i środków wspomagających uprawę roślin;
2) wykonuje zadania określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 26 września 2016 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw działań związanych z wystąpieniem afrykańskiego pomoru świń na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 1546);
3) nadzoruje działalność:
a) Centralnego Ośrodka Badania Odmian Roślin Uprawnych,
b) [2] (uchylona)
c) [3] (uchylona)
d) Krajowej Stacji Chemiczno-Rolniczej,
e) Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa.
§ 9. Sekretarz Stanu - Pełnomocnik Rządu do spraw Transformacji Energetycznej Obszarów Wiejskich Janusz Kowalski:
1) określa zadania do realizacji oraz nadzoruje ich wykonanie w sprawach objętych zakresem działania Departamentu Pomocy Technicznej oraz Departamentu Rynków Rolnych i Transformacji Energetycznej Obszarów Wiejskich, w szczególności dotyczące:
a) wsparcia w ramach instrumentów finansowych Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014- 2020 i Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027,
b) pomocy technicznej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze" na lata 2014-2020, Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 oraz programu Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021–2027,
c) regulacji rynków rolnych w ramach Wspólnej Polityki Rolnej oraz rynków ziemniaków, napojów spirytusowych, aromatyzowanych produktów sektora wina, fermentowanych napojów winiarskich i piwa,
d) spółdzielczości rolniczej, grup producentów rolnych i ich związków, organizacji producentów i ich zrzeszeń, organizacji międzybranżowych i międzynarodowych,
e) przetwórstwa rolno-spożywczego,
f) funkcjonowania łańcucha dostaw towarów rolno-spożywczych,
g) statystyki rolnej i rolniczych badań rynkowych,
h) wykorzystania odnawialnych źródeł energii;
2) wykonuje zadania określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 października 2022 r. w sprawie Pełnomocnika Rządu do spraw Transformacji Energetycznej Obszarów Wiejskich (Dz. U. poz. 2125);
3) odpowiada za współpracę z Radą do spraw Rolnictwa i Obszarów Wiejskich przy Prezydencie Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 10. [4] Podsekretarz Stanu Krzysztof Ciecióra:
1) określa zadania do realizacji oraz nadzoruje ich wykonanie w sprawach objętych zakresem działania Departamentu Bezpieczeństwa Żywności i Weterynarii z wyłączeniem zadań, o których mowa w § 5 pkt 2, Departamentu Płatności Bezpośrednich oraz Departamentu Rybołówstwa, w szczególności dotyczące:
a) weterynaryjnej ochrony zdrowia publicznego,
b) ochrony zdrowia zwierząt,
c) jakości i higieny pasz,
d) ochrony zwierząt oraz hodowli zwierząt gospodarskich,
e) płatności w ramach systemu wsparcia bezpośredniego,
f) wymogów wzajemnej zgodności, warunkowości oraz interwencji w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027,
g) wpływu zmian klimatu na sektor rolnictwa,
h) koordynacji zagadnień ochrony środowiska na obszarach wiejskich,
i) uczestnictwa we Wspólnej Polityce Rybołówstwa,
j) rozwoju rybołówstwa morskiego, rybactwa śródlądowego, akwakultury i rynku rybnego,
k) koordynacji wykonywania zadań Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007–2013", Programem Operacyjnym „Rybactwo i Morze" na lata 2014-2020 oraz programem Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021–2027;
2) nadzoruje działalność:
a) Inspekcji Weterynaryjnej,
b) Krajowego Centrum Hodowli Zwierząt,
c) Głównego Inspektoratu Rybołówstwa Morskiego.
§ 11. Dyrektor Generalny:
1) zapewnia funkcjonowanie Ministerstwa, warunki do jego działania, organizację pracy oraz realizuje politykę personalną Ministerstwa, na podstawie i w zakresie określonym ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2022 r. poz. 1691);
2) sprawuje bezpośredni nadzór nad komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie prawidłowego wykonywania zadań określonych przez Ministra;
3) realizuje zadania dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia w częściach 32 - Rolnictwo, 33 - Rozwój wsi, 35 - Rynki rolne i 62 - Rybołówstwo;
4) określa zadania do realizacji oraz nadzoruje ich wykonanie w sprawach objętych zakresem działania Departamentu Kontroli i Audytu, Biura Administracyjnego, Biura Dyrektora Generalnego oraz Biura Finansowego, w szczególności dotyczące:
a) przeprowadzania kontroli,
b) skarg, wniosków i petycji,
c) audytu wewnętrznego,
d) spraw administracyjnych i obsługi technicznej w Ministerstwie,
e) ochrony przeciwpożarowej oraz bezpieczeństwa i higieny pracy,
f) administrowania siecią teleinformatyczną,
g) udzielania zamówień publicznych,
h) zarządzania zasobami ludzkimi,
i) organizacji Ministerstwa,
j) funkcjonowania systemu kontroli zarządczej w Ministerstwie,
k) procesów zarządzania projektowego,
l) spraw finansowych i budżetowych w Ministerstwie w zakresie dysponenta trzeciego stopnia części budżetowych 32 - Rolnictwo, 33 - Rozwój wsi, 35 - Rynki rolne i 62 - Rybołówstwo.
§ 12. 1. Ministra w czasie jego nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Rafał Romanowski.
2. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra oraz Sekretarza Stanu Rafała Romanowskiego, Ministra zastępuje Sekretarz Stanu Ryszard Bartosik.
3. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu Rafała Romanowskiego oraz Sekretarza Stanu Ryszarda Bartosika, Ministra zastępuje Sekretarz Stanu Anna Gembicka.
4. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu Rafała Romanowskiego, Sekretarza Stanu Ryszarda Bartosika oraz Sekretarz Stanu Anny Gembickiej, Ministra zastępuje Sekretarz Stanu Lech Kołakowski.
5. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu Rafała Romanowskiego, Sekretarza Stanu Ryszarda Bartosika, Sekretarz Stanu Anny Gembickiej oraz Sekretarza Stanu Lecha Kołakowskiego, Ministra zastępuje Sekretarz Stanu Janusz Kowalski.
6. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu Rafała Romanowskiego, Sekretarza Stanu Ryszarda Bartosika, Sekretarz Stanu Anny Gembickiej, Sekretarza Stanu Lecha Kołakowskiego oraz Sekretarza Stanu Janusza Kowalskiego, Ministra zastępuje Podsekretarz Stanu Krzysztof Ciecióra.
7. Sekretarz Stanu Rafał Romanowski i Sekretarz Stanu Ryszard Bartosik zastępują się wzajemnie.
8. Sekretarz Stanu Anna Gembicka i Sekretarz Stanu Lech Kołakowski zastępują się wzajemnie.
9. Sekretarz Stanu Janusz Kowalski i Podsekretarz Stanu Krzysztof Ciecióra zastępują się wzajemnie.
10. Biuro Ministra zawiadamia niezwłocznie członków Kierownictwa Ministerstwa oraz komórki organizacyjne Ministerstwa o nieobecności Ministra, Sekretarzy Stanu, Podsekretarza Stanu oraz o osobach zastępujących.
11. Minister może każdorazowo wyznaczyć, w formie pisemnej, bez zachowania porządku ustalonego w ust. 1-6, Sekretarza Stanu lub Podsekretarza Stanu uprawnionego do zastępowania Ministra w czasie jego nieobecności.
§ 13. 1. Minister może zlecić Sekretarzom Stanu, Podsekretarzowi Stanu i Dyrektorowi Generalnemu inne zadania niż określone w zarządzeniu.
2. Minister może udzielić upoważnienia lub pełnomocnictwa Sekretarzowi Stanu, Podsekretarzowi Stanu, Dyrektorowi Generalnemu, dyrektorowi komórki organizacyjnej w Ministerstwie lub innemu pracownikowi Ministerstwa do wykonywania w jego imieniu określonych czynności lub składania w jego imieniu oświadczeń woli.
3. Dyrektor Generalny może udzielić upoważnienia lub pełnomocnictwa dyrektorowi komórki organizacyjnej w Ministerstwie lub innemu pracownikowi Ministerstwa do wykonywania w jego imieniu określonych czynności lub składania w jego imieniu oświadczeń woli.
§ 14. Traci moc zarządzenie nr 36 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 22 września 2022 r. w sprawie podziału kompetencji w Kierownictwie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. Urz. Min. Rol. i Roz. Wsi poz. 55).
§ 15. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 11 listopada 2022 r.
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2021 r. poz. 2368 i 2469 oraz z 2022 r. poz. 350, 807, 847, 1390 i 1933).
2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2 oraz Dz. Urz. UE L 74 z 04.03.2021, str. 35.
[1] § 8 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 16 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 15 maja 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie podziału kompetencji w Kierownictwie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 19). Zmiana weszła w życie 15 maja 2023 r.
[2] § 8 pkt 3 lit. b) uchylona przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 16 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 15 maja 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie podziału kompetencji w Kierownictwie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 19). Zmiana weszła w życie 15 maja 2023 r.
[3] § 8 pkt 3 lit. c) uchylona przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 16 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 15 maja 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie podziału kompetencji w Kierownictwie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 19). Zmiana weszła w życie 15 maja 2023 r.
[4] § 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 16 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 15 maja 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie podziału kompetencji w Kierownictwie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 19). Zmiana weszła w życie 15 maja 2023 r.