Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2016-12-07 do 2020-01-03
Wersja archiwalna od 2016-12-07 do 2020-01-03
archiwalny
ZARZĄDZENIE NR 25
PREZESA URZĘDU KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ
z dnia 6 grudnia 2016 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Komunikacji Elektronicznej
Na podstawie § 3 ust. 2 statutu Urzędu Komunikacji Elektronicznej, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 7 Ministra Transportu z dnia 11 maja 2007 r. w sprawie nadania statutu Urzędowi Komunikacji Elektronicznej (Dz. Urz. MT Nr 5, poz. 14, z późn. zm.1)) oraz art. 39 ust. 6 w związku z art. 39 ust. 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1.W załączniku nr 1 do zarządzenia nr 14 Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 16 lipca 2010 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Komunikacji Elektronicznej (Dz. Urz. UKE Nr 16, poz. 40, z późn. zm.), zmienionego zarządzeniem nr 19 z dnia 29 września 2010 r., zarządzeniem nr 4 z dnia 7 lutego 2011 r., zarządzeniem nr 27 z dnia 10 sierpnia 2011 r., zarządzeniem nr 13 z dnia 12 kwietnia 2012 r., zarządzeniem nr 28 z dnia 8 listopada 2012 r., zarządzeniem nr 6 z dnia 2 kwietnia 2013 r., zarządzeniem nr 7 z dnia 26 marca 2014 r., zarządzeniem nr 15 z dnia 17 lipca 2014 r., zarządzeniem nr 14 z dnia 1 czerwca 2015 r., zarządzeniem nr 23 z dnia 2 października 2015 r., zarządzeniem nr 3 z dnia 21 stycznia 2016 r., zarządzeniem nr 9 z dnia 31 marca 2016 r. oraz zarządzeniem nr 19 z dnia 4 października 2016 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 2 w pkt 2 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„2) kierowniku komórki organizacyjnej – rozumie się przez to dyrektora biura, dyrektora departamentu, a w przypadku nieobsadzenia tego stanowiska:”;
2) w § 3:
a) w ust. 1 po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:
„6a) zamiejscową jednostkę organizacyjną z siedzibą w Warszawie pod nazwą „Delegatura w Warszawie” – dla województwa mazowieckiego OWA;”,
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Do właściwości rzeczowej delegatur należy realizowanie zadań, o których mowa w § 43 i § 44.”;
3) w § 4:
a) uchyla się pkt 1,
b) pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) Departament Polityki Konsumenckiej DPK;”,
c) uchyla się pkt 12;
4) użyte w § 6 ust. 1 pkt 4, § 31 ust. 1 pkt 19c, § 32 ust. 1 pkt 9c, § 33 ust. 1 pkt 29a i 33 we wprowadzeniu do wyliczenia, § 34 ust. 1 pkt 14d, § 35 ust. 1 pkt 12c, § 36 ust. 1 pkt 15c oraz § 37 ust. 1 pkt 7b w różnym przypadku wyrazy „Gabinet Prezesa” zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami „Biuro Dyrektora Generalnego”;
5) w § 6 w ust. 1:
a) po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:
„2a) opracowywanie we współpracy z Departamentem Strategii i Analiz Rynku Telekomunikacyjnego projektu strategii regulacyjnej Prezesa oraz jej realizacja, w zakresie właściwości komórki organizacyjnej;”,
b) w pkt 4 skreśla się wyraz „regulacyjnej”,
c) po pkt 5 dodaje się pkt 5a – 5b w brzmieniu:
„5a) przekazywanie do Biura Dyrektora Generalnego informacji sektora publicznego w celu jej udostępnienia na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu oraz udostępnianie informacji sektora publicznego na wniosek zgodnie z przepisami ustawy z dnia 25 lutego 2016 r. o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego (Dz. U. poz. 352);
5b) prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem wniosków o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, w tym prowadzenie postępowań w sprawie odmowy wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, w zakresie właściwości komórki organizacyjnej;”,
d) pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) przekazywanie do Biura Dyrektora Generalnego informacji publicznej w celu publikacji na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu oraz udostępnianie informacji publicznej na wniosek zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2015 r. poz. 2058, z późn. zm.);”;
6) po § 6 dodaje się § 6a – 6b w brzmieniu:
„§ 6a. 1. Prezes może ustanowić, w drodze zarządzenia, pełnomocnika Prezesa do wykonywania określonych zadań w imieniu Prezesa.
2. W zarządzeniu, o którym mowa w ust. 1, określa się zakres zadań i uprawnień pełnomocnika oraz wskazuje zakres i tryb obsługi merytorycznej, organizacyjno-technicznej i kancelaryjnej pełnomocnika przez komórki organizacyjne.
3. Pełnomocnik podlega bezpośrednio Prezesowi.
§ 6b. 1. Zespół Prasowy w Biurze Dyrektora Generalnego podlega bezpośrednio Prezesowi.
2. Rzecznik Prasowy podlega bezpośrednio Prezesowi.”;
7) uchyla się § 13;
8) w § 15:
a) w ust. 2 po pkt 12 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 13 w brzmieniu:
„13) sprawowanie nadzoru nad poprawnością wykorzystywania systemów informatycznych eksploatowanych w podległej mu komórce organizacyjnej.”,
b) ust. 8 otrzymuje brzmienie:
„8. Kierownik komórki organizacyjnej ponosi odpowiedzialność za:
1) przestrzeganie przepisów prawa, w szczególności dotyczących zamówień publicznych, finansów publicznych, dostępu do informacji publicznej, udostępniania i przekazywania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania, ochrony informacji niejawnych, ochrony danych osobowych i innych tajemnic prawnie chronionych, porządku i dyscypliny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz bezpieczeństwa i higieny pracy, jak również zasad w zakresie polityki bezpieczeństwa informacji w Urzędzie;
2) udział w tworzeniu dokumentów wskazanych w § 6 ust. 1 pkt 2, 2a i 4, a także za realizację działań określonych w tych dokumentach, w zakresie właściwości podległej mu komórki organizacyjnej.”;
9) w § 18 w ust. 4 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) pisma kierowane na zewnątrz Urzędu w sprawach należących do zakresu działania tej komórki, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 2, w tym zawierające odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej lub wniosek o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego;”;
10) w § 18a w ust. 1:
a) pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) 2 przedstawicieli pracowników wybieranych jest przez pracowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 4 pkt 2 i 13 – 15;”,
b) w pkt 3 lit. d otrzymuje brzmienie:
„d) 1 przedstawiciel pracowników wybrany przez pracowników delegatur, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 5, 6a, 10 i 14.”;
11) w dziale V uchyla się rozdział 1;
12) w § 29:
a) w ust. 1:
– pkt 6b otrzymuje brzmienie:
„6b) nadzorowanie przestrzegania przepisów o dostępie do informacji publicznej oraz przepisów o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego;”,
– uchyla się pkt 12a,
– pkt 22a otrzymuje brzmienie:
„22a) opracowywanie, w oparciu o przekazywane przez Departament Kontroli oraz delegatury informacje, projektów postanowień, w których ustalane są opłaty, o których mowa w art. 40j ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2014 r. poz. 1645, z późn. zm.) oraz w art. 74 ust. 1 i art. 86 ust. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku (Dz. U. poz. 542, z późn. zm.);”,
– pkt 29a otrzymuje brzmienie:
„29a) koordynowanie udzielania przez komórki organizacyjne odpowiedzi na korespondencję kierowaną do Urzędu za pomocą poczty elektronicznej, w tym wnioski o udostępnienie informacji publicznej i wnioski o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, kierowaną do Urzędu za pomocą poczty elektronicznej na adres: uke@uke.gov.pl;”,
– pkt 32c otrzymuje brzmienie:
„32c) monitorowanie, udostępnianie i aktualizowanie zasobu informacyjnego oraz metadanych określonych przepisami prawa w Centralnym Repozytorium Informacji Publicznej w celu realizacji obowiązków w zakresie dostępu do informacji publicznej oraz ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego;”,
– pkt 32e otrzymuje brzmienie:
„32e) współpraca z Departamentem Polityki Konsumenckiej przy przygotowywaniu i realizacji działań związanych z edukacją konsumentów;”,
– po pkt 32e dodaje się pkt 32f – 32i w brzmieniu:
„32f) organizowanie kontaktów z mediami i kształtowanie wizerunku Urzędu w mediach, w szczególności poprzez:
a) organizowanie i prowadzenie spotkań z przedstawicielami mediów, w tym konferencji prasowych oraz udzielanie informacji i wyjaśnień dla prasy w zakresie bieżących wydarzeń,
b) przygotowywanie odpowiedzi na pytania dziennikarzy, udzielanie telefonicznie i elektronicznie informacji dziennikarzom,
c) współpraca z prasowymi komórkami organizacyjnymi ministerstw i innych urzędów centralnych oraz przedsiębiorców telekomunikacyjnych;
32g) sporządzanie codziennego przeglądu mediów;
32h) przygotowanie sprawozdania, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 4, we współpracy z komórkami organizacyjnymi;
32i) redagowanie serwisu internetowego Urzędu, w tym prowadzenie strony Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu, a w szczególności:
a) redagowanie i publikowanie materiałów na stronie internetowej,
b) monitorowanie, weryfikowanie i aktualizowanie zawartości strony internetowej,
c) publikacja na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu informacji publicznych i informacji sektora publicznego przekazywanych przez komórki organizacyjne w celu ich publikacji lub udostępnienia,
d) prowadzenie Krajowego Forum Szerokopasmowego,
e) prowadzenie strony internetowej Telemuzeum.”,
b) w ust. 2:
– uchyla się pkt 2,
– po pkt 5 dodaje się pkt 5a w brzmieniu:
„5a) Zespół Prasowy ZPR;”,
– po pkt 7 kropkę zastępuje się średnikiem oraz dodaje się pkt 8 – 9 w brzmieniu:
„8) Samodzielne Stanowisko do spraw Ochrony Zasobów Informacyjnych SOZ;
9) Samodzielne Stanowisko do spraw Projektów SSP.”;
13) użyte w dziale V w tytule rozdziału 3, § 30 ust. 1 we wprowadzeniu do wyliczenia, § 31 ust. 1 pkt 9 oraz § 35 ust. 1 pkt 22 w różnym przypadku wyrazy „Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego” zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami „Departament Polityki Konsumenckiej”;
14) w § 30:
a) w ust. 1:
– uchyla się pkt 1,
– pkt 3c otrzymuje brzmienie:
„3c) współpraca z Departamentem Hurtowego Rynku Telekomunikacyjnego w zakresie weryfikacji kosztu netto usługi wchodzącej w skład usługi powszechnej;”,
– pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7) kształtowanie polityki konsumenckiej, w tym:
a) prowadzenie działań informacyjnych dla użytkowników końcowych, o których mowa w art. 62 Prawa telekomunikacyjnego,
b) podejmowanie działań mających na celu eliminację najczęstszych przyczyn problemów konsumentów na rynku telekomunikacyjnym,
c) występowanie do przedsiębiorców telekomunikacyjnych z propozycjami działań prokonsumenckich,
d) opracowywanie propozycji działań Prezesa w celu zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników końcowych,
e) sporządzanie projektów wystąpień do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawach dotyczących klauzul niedozwolonych stosowanych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych;”,
– pkt 7b otrzymuje brzmienie:
„7b) przygotowanie, w celu publikacji, na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu, informacji o dostępnych na rynku urządzeniach końcowych przystosowanych do używania przez użytkowników końcowych będących osobami niepełnosprawnymi;”,
– pkt 7d otrzymuje brzmienie:
„7d) informowanie Departamentu Strategii i Analiz Rynku Telekomunikacyjnego o zaistnieniu sytuacji mogącej stanowić podstawę wydania decyzji o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności objętej wpisem do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych, o której mowa w art. 71 ust. 1 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2015 r. poz. 584, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą o swobodzie działalności gospodarczej”;”,
– uchyla się pkt 11,
– pkt 11a otrzymuje brzmienie:
„11a) rozpatrywanie wniosków o interwencję Prezesa w sprawach dotyczących funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych dla województwa mazowieckiego;”,
– uchyla się pkt 11c,
– pkt 15 otrzymuje brzmienie:
„15) prowadzenie postępowań konsultacyjnych w sprawach określonych w Prawie telekomunikacyjnym w zakresie właściwości departamentu;”,
– pkt 15c otrzymuje brzmienie:
„15c) publikacja na stronie internetowej Urzędu lub na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu decyzji, informacji, dokumentów oraz danych w przypadkach wskazanych w Prawie telekomunikacyjnym albo ich przekazywanie do Biura Dyrektora Generalnego w celu publikacji, w zakresie właściwości departamentu;”,
– pkt 20 – 21b otrzymują brzmienie:
„20) współpraca z Departamentem Strategii i Analiz Rynku Telekomunikacyjnego w zakresie analizy detalicznych rynków telekomunikacyjnych;
21) monitorowanie realizacji obowiązku zapewniania przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych użytkownikom końcowym będącym osobami niepełnosprawnymi dostępu do świadczonych przez siebie usług telefonicznych równoważnego dostępowi do usług telefonicznych, z jakiego korzysta większość użytkowników końcowych;
21a) prowadzenie postępowań w zakresie udostępniania przez dostawcę publicznie dostępnych usług telefonicznych niezbędnych danych innym przedsiębiorcom telekomunikacyjnym prowadzącym spisy abonentów lub świadczącym usługę informacji o numerach telefonicznych;
21b) udzielanie konsumentom porad pisemnie, telefonicznie oraz drogą elektroniczną;”,
– uchyla się pkt 21 c,
– w pkt 22:
– lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) nakładania, utrzymania, zmiany lub zniesienia obowiązków regulacyjnych na przedsiębiorców telekomunikacyjnych o znaczącej pozycji rynkowej lub nieposiadających takiej pozycji na detalicznych rynkach telekomunikacyjnych,”,
– po lit. b dodaje się lit. c w brzmieniu:
„c) doprecyzowania obowiązków regulacyjnych przedsiębiorców telekomunikacyjnych o znaczącej pozycji rynkowej w przypadku decyzji dotyczących detalicznych rynków telekomunikacyjnych;”,
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W skład Departamentu Polityki Konsumenckiej wchodzą:
1) Wydział Ochrony Interesów Abonentów WIA;
2) Zespół Interwencji ZIN;
3) Zespół Sporów Konsumenckich ZSK;
4) Zespół Kampanii Edukacyjno-Informacyjnych ZKI;
5) Samodzielne Stanowisko do spraw Osób o Szczególnych Potrzebach SOP.”;
15) użyte w § 31 ust. 1 pkt 15a, § 34 ust. 1 pkt 14f, § 35 ust. 1 pkt 21, § 36 ust. 1 pkt 15d, § 37 ust. 1 pkt 9 oraz § 43 ust. 1 pkt 10 w różnym przypadku wyrazy „Departament Zarządzania Danymi” zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami „Departament Strategii i Analiz Rynku Telekomunikacyjnego”;
16) w § 31:
a) w ust. 1:
– uchyla się pkt 1,
– pkt 11 otrzymuje brzmienie:
„11) prowadzenie postępowań konsultacyjnych w sprawach określonych w Prawie telekomunikacyjnym oraz w ustawie z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. z 2016 poz. 1537), zwanej dalej „ustawą o wspieraniu rozwoju usług”, w zakresie właściwości departamentu;”,
– w pkt 16 lit b i c otrzymują brzmienie:
„b) regulujących warunki dostępu do nieruchomości, w tym do budynku oraz punktu styku,
c) o współkorzystaniu lub dostępie do infrastruktury technicznej operatora sieci;”,
– w pkt 17:
– lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) w zakresie dostępu przedsiębiorcy telekomunikacyjnego do nieruchomości, w tym do budynku oraz punktu styku,”,
– lit. d – g otrzymują brzmienie:
„d) o zmianie treści umowy regulującej warunki dostępu do nieruchomości, w tym do budynku, oraz punktu styku,
e) o zmianie treści umowy o współkorzystaniu lub o dostępie do infrastruktury technicznej, której stronami są operator sieci i przedsiębiorca telekomunikacyjny, a także projektów decyzji zobowiązujących strony tej umowy do jej zmiany,
f) w sprawie zapewnienia przedsiębiorcom telekomunikacyjnym współkorzystania lub dostępu do infrastruktury technicznej operatora sieci,
g) w sprawie dostępu do infrastruktury lub sieci telekomunikacyjnej wykorzystywanej do świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych lub publicznej sieci telekomunikacyjnej podmiotu, który wykorzystał środki publiczne do budowy, przebudowy lub remontu takiej infrastruktury lub sieci, lub nabył prawa do takiej infrastruktury lub sieci, oraz jego podmiotów zależnych,”,
– pkt 23 otrzymuje brzmienie:
„23) współpraca z Departamentem Polityki Konsumenckiej w zakresie:
a) kosztów świadczenia usług telekomunikacyjnych na rynku detalicznym w związku z analizą cenników, w tym w szczególności cenników usług wchodzących w skład usługi powszechnej,
b) nakładania, utrzymania, zmiany lub zniesienia obowiązków regulacyjnych przedsiębiorców telekomunikacyjnych o znaczącej pozycji rynkowej lub nieposiadających takiej pozycji na detalicznych rynkach telekomunikacyjnych,
c) doprecyzowania obowiązków regulacyjnych przedsiębiorców telekomunikacyjnych o znaczącej pozycji rynkowej w przypadku decyzji dotyczących detalicznych rynków telekomunikacyjnych;”,
– w pkt 24:
– lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) analizy sytuacji na lokalnym rynku usług, które mają być świadczone przez jednostkę samorządu terytorialnego;”,
– uchyla się lit. c,
– pkt 24a otrzymuje brzmienie:
„24a) prowadzenie postępowań w sprawie:
a) zatwierdzenia propozycji szczegółowych warunków regulacyjnych, o których mowa w art. 43a Prawa telekomunikacyjnego,
b) nakładania, utrzymania, zmiany lub uchylenia obowiązków regulacyjnych, o których mowa w art. 36-40, art. 42, art. 44, art. 44b i art. 45 Prawa telekomunikacyjnego w stosunku do przedsiębiorców telekomunikacyjnych o znaczącej pozycji rynkowej lub nieposiadających takiej pozycji,
c) doprecyzowania obowiązków regulacyjnych przedsiębiorców telekomunikacyjnych o znaczącej pozycji rynkowej w przypadku decyzji dotyczących ofert ramowych, sporów międzyoperatorskich oraz rachunkowości regulacyjnej i kalkulacji kosztów,
d) nałożenia na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego obowiązanego na podstawie art. 38 lub art. 46 Prawa telekomunikacyjnego do prowadzenia rachunkowości regulacyjnej obowiązku publikowania na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu dokumentów, o których mowa w art. 54 ust. 1-3 Prawa telekomunikacyjnego;”,
– uchyla się pkt 24b,
– po pkt 28 kropkę zastępuje się średnikiem oraz dodaje się pkt 29-33 w brzmieniu:
„29) prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia, czy na rynku właściwym występuje skuteczna konkurencja oraz wyznaczenia przedsiębiorców telekomunikacyjnych o znaczącej pozycji na rynku właściwym, a także nakładania, utrzymania, zmiany lub zniesienia obowiązków regulacyjnych w stosunku do przedsiębiorcy telekomunikacyjnego o znaczącej pozycji rynkowej lub nieposiadającego takiej pozycji;
30) opracowywanie projektów decyzji wyrażających zgodę na świadczenie przez jednostki samorządu terytorialnego usługi dostępu do Internetu bez pobierania opłat lub w zamian za opłatę niższą niż cena rynkowa;
31) przygotowywanie projektów opinii będących odpowiedzią na zapytania jednostek samorządu terytorialnego dotyczące ich działalności w zakresie telekomunikacji, w tym związanych ze świadczeniem usługi dostępu do Internetu bez pobierania opłat lub w zamian za opłatę niższą niż cena rynkowa;
32) przygotowywanie odpowiedzi na skargi i wystąpienia dotyczące świadczenia usługi dostępu do Internetu bez pobierania opłat lub za opłatę niższą niż cena rynkowa;
33) podejmowanie interwencji w sprawach dotyczących funkcjonowania rynku telekomunikacyjnego w zakresie właściwości departamentu.”,
b) w ust. 2 po pkt 3 kropkę zastępuje się średnikiem oraz dodaje się pkt 4-6 w brzmieniu:
„4) Wydział Infrastruktury Technicznej WIT;
5) Wydział Obowiązków Regulacyjnych SMP;
6) Wydział Współpracy z Samorządami WWS.”;
17) w § 32:
a) w ust. 1:
– pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, usuwanie oraz analiza danych i informacji przekazywanych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych, jednostki samorządu terytorialnego oraz podmioty wykonujące zadania z zakresu użyteczności publicznej;”,
– uchyla się pkt 1a,
– w pkt 4 skreśla się wyraz „projektu”,
– uchyla się pkt 6,
– pkt 6a otrzymuje brzmienie:
„6a) kontrolowanie realizacji obowiązków wynikających z przepisów rozporządzenia (WE) nr 531/2012 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 czerwca 2012 r. w sprawie roamingu w publicznych sieciach łączności ruchomej wewnątrz Unii (Dz. Urz. UE L 172 z 30.06.2012, str. 10, z późn. zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2120 z dnia 25 listopada 2015 r. ustanawiającym środki dotyczące dostępu do otwartego internetu oraz zmieniającym dyrektywę 2002/22/WE w sprawie usługi powszechnej i związanych z sieciami i usługami łączności elektronicznej praw użytkowników, a także rozporządzenie (UE) nr 531/2012 w sprawie roamingu w publicznych sieciach łączności ruchomej wewnątrz Unii (Dz. Urz. UE L 310 z 26.11.2015, s. 1);”,
– po pkt 6a dodaje się pkt 6b w brzmieniu:
„6b) prowadzenie punktu informacyjnego do spraw telekomunikacji dla terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;”,
– pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) monitorowanie rynku telekomunikacyjnego w celu wspomagania funkcjonujących na nim przedsiębiorców we wdrażaniu rozwiązań innowacyjnych;”,
– pkt 16-17 otrzymują brzmienie:
„16) współpraca z Departamentem Zarządzania Zasobami Częstotliwości w zakresie:
a) opracowywania analiz dotyczących polskiego rynku telekomunikacyjnego w zakresie radiokomunikacji,
b) analizy rynku dostarczania systemów dostępu warunkowego;
17) współpraca z Departamentem Polityki Konsumenckiej w zakresie analizy detalicznych rynków telekomunikacyjnych;”,
– w pkt 18 po lit. e średnik zastępuje się przecinkiem oraz dodaje się lit. f w brzmieniu:
„f) analizy sytuacji na lokalnym rynku usług, które mają być świadczone przez jednostkę samorządu terytorialnego;”,
– uchyla się pkt 18a,
– pkt 20 otrzymuje brzmienie:
„20) współpraca z Departamentem Współpracy z Zagranicą w zakresie:
a) prowadzenia postępowań konsolidacyjnych w sprawach określonych w Prawie telekomunikacyjnym, w zakresie właściwości departamentu,
b) realizacji obowiązków Prezesa, wynikających z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej oraz przynależności do międzynarodowych organizacji i instytucji telekomunikacyjnych;”,
– pkt 22 otrzymuje brzmienie:
„22) opracowywanie merytorycznej zawartości biuletynu Prezesa;”,
– po pkt 24 kropkę zastępuje się średnikiem oraz dodaje się pkt 25-40 w brzmieniu:
„25) prowadzenie portalu internetowego www.polskaszerokopasmowa.pl;
26) wydawanie, na wniosek jednostek samorządu terytorialnego, opinii, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy o wspieraniu rozwoju usług;
27) sporządzenie, dla terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w formie elektronicznej, inwentaryzacji przedstawiającej:
a) informacje o usługach telefonicznych, usługach transmisji danych zapewniających szerokopasmowy dostęp do Internetu i usługach rozprowadzania programów radiowych i telewizyjnych, świadczonych w oparciu o infrastrukturę telekomunikacyjną i publiczne sieci telekomunikacyjne zapewniające szerokopasmowy dostęp do Internetu,
b) pokrycie istniejącą infrastrukturą telekomunikacyjną i publicznymi sieciami telekomunikacyjnymi zapewniającymi lub umożliwiającymi zapewnienie szerokopasmowego dostępu do Internetu, z odrębnym zaznaczeniem łączy światłowodowych i sieci bezprzewodowych, oraz budynkami umożliwiającymi kolokację;
28) reprezentowanie Prezesa w postępowaniu w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego z zakresu łączności publicznej;
29) przygotowywanie projektów skarg Prezesa na uchwały w sprawie uchwalenia planu miejscowego, w zakresie telekomunikacji;
30) gromadzenie i umieszczanie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu informacji o zamiarze udostępnienia kanału technologicznego przez zarządcę drogi wraz z odesłaniem do właściwej dla zarządcy drogi strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, na której informacja została opublikowana;
31) występowanie do zarządcy drogi o udzielenie informacji o kanałach technologicznych zlokalizowanych w pasie drogowym na obszarze jego właściwości;
32) prowadzenie, na podstawie informacji przekazanych przez właściwe komórki organizacyjne, postępowań w sprawie zakazu wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych w przypadkach wskazanych w art. 71 ust. 1 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej;
33) współpraca z Departamentem Techniki w zakresie udostępniania danych do sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego;
34) przygotowywanie zestawień danych dotyczących polskiego rynku telekomunikacyjnego i przekazywanie ich Komisji Europejskiej (w tym na potrzeby corocznych raportów implementacyjnych), organom regulacyjnym państw Unii Europejskiej oraz innym międzynarodowym organizacjom;
35) współpraca z Departamentem Bezpieczeństwa Telekomunikacyjnego w zakresie opracowywania informacji, analiz i sprawozdań dotyczących realizacji przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych zadań i obowiązków na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego;
36) prowadzenie rejestru:
a) przedsiębiorców telekomunikacyjnych,
b) jednostek samorządu terytorialnego wykonujących działalność w zakresie telekomunikacji;
37) udzielanie przedsiębiorcom informacji i wyjaśnień niezbędnych do uzyskania przez nich wpisu do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych;
38) przekazywanie do Biura Dyrektora Generalnego informacji o podjęciu działalności w zakresie telekomunikacji przez jednostki samorządu terytorialnego w celu publikacji na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu;
39) współpraca z Departamentem Kontroli w zakresie opracowywania rocznych planów kontroli przeprowadzanych przez delegatury;
40) wydawanie zaświadczeń o wpisie do rejestrów, o których mowa w pkt 36.”,
b) w ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) Wydział Geoprzetwarzania Danych WGD;”;
18) użyte w § 33 ust. 1 pkt 23a oraz § 37 ust. 1 pkt 22 w różnym przypadku wyrazy „Delegatura w Rzeszowie” zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami „Departament Kontroli”;
19) w § 34 w ust. 1:
a) uchyla się pkt 7,
b) w pkt 8 lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) pozwoleń radiowych, z zastrzeżeniem § 43 ust. 1 pkt 5, w tym pozwoleń radiowych na używanie urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacji:
– ruchomej lądowej w zakresie:
– ruchomej publicznej sieci telefonicznej zgodnie ze standardami NMT 450, GSM 900 i GSM 1800 dla operatorów tych sieci,
– dyspozytorskiej sieci radiokomunikacji ruchomej lądowej służby zdrowia działającej na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie 168 MHz,
– amatorskiej,”;
20) w § 35
a) w ust. 1 uchyla się pkt 4,
b) w ust. 2 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) Zespół Gospodarki Numeracją ZGN.”;
21) w § 36:
a) w ust. 1:
– uchyla się pkt 1-1d,
– pkt 2-3 otrzymują brzmienie:
„2) zlecanie i koordynacja przeprowadzania przez delegatury postępowań kontrolnych w zakresie przestrzegania przepisów, decyzji oraz postanowień z zakresu telekomunikacji oraz ustawy o wspieraniu rozwoju usług, z zastrzeżeniem § 44 ust. 1 pkt 7;
3) badanie jakości publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, w szczególności usług głosowych i usług transmisji danych, opracowywanie raportów z badań oraz zlecanie i koordynacja przeprowadzania przez delegatury postępowań kontrolnych w tym zakresie;”,
– pkt 3b - 4 otrzymują brzmienie:
„3b) współpraca z delegaturami w zakresie przeprowadzanych postępowań kontrolnych i pokontrolnych, z wyłączeniem spraw należących do właściwości Departamentu Rynku Pocztowego oraz Departamentu Bezpieczeństwa Telekomunikacyjnego;
3c) opracowywanie założeń kontroli wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w:
a) rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1275/2008 z dnia 17 grudnia 2008 r. w sprawie wykonania dyrektywy 2005/3 2/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla zużycia energii przez elektryczne i elektroniczne urządzenia gospodarstwa domowego i urządzenia biurowe w trybie czuwania i wyłączenia oraz czuwania przy podłączeniu do sieci (Dz. Urz. UE L 339 z 18.12.2008 r., str. 45, z późn. zm.),
b) rozporządzeniu Komisji (WE) nr 107/2009 z dnia 4 lutego 2009 r. w sprawie wykonania dyrektywy 2005/3 2/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla prostych set-top boksów (Dz. Urz. UE L 36 z 05.02.2009 r., str. 8),
c) rozporządzeniu Komisji (WE) nr 278/2009 z dnia 6 kwietnia 2009 r. w sprawie wykonania dyrektywy 2005/3 2/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu w zakresie zużycia energii elektrycznej przez zasilacze zewnętrzne w stanie bez obciążenia oraz ich średniej sprawności podczas pracy (Dz. Urz. UE L 278 z 06.04.2009 r., str. 3),
d) rozporządzeniu Komisji (WE) nr 642/2009 z dnia 22 lipca 2009 r. w sprawie wykonania dyrektywy 2005/3 2/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla telewizorów (Dz. Urz. UE L 191 z 23.07.2009 r., str. 42),
e) rozporządzeniu Komisji (UE) nr 617/2013 z dnia 26 czerwca 2013 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla komputerów i serwerów (Dz. Urz. UE L 175 z 27.06.2013, str. 13)
– zwanych dalej „rozporządzeniami w sprawie ekoprojektu”;
4) opracowywanie założeń kontroli znajdującej się w obrocie lub oddanej do użytku aparatury, w tym urządzeń radiowych, instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu, wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) Nr 1062/2010 z dnia 28 września 2010 r. uzupełniającym dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/30/UE w odniesieniu do etykiet efektywności energetycznej dla telewizorów oraz urządzeń biurowych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 września 2012 r. o informowaniu o zużyciu energii przez produkty wykorzystujące energię oraz o kontroli realizacji programu znakowania urządzeń biurowych (Dz. U. poz. 1203, z późn. zm.), zwanych dalej „urządzeniami biurowymi”;”,
– w pkt 4a:
– w lit. a skreśla się wyrazy „telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i”.
– po lit. c dodaje się lit. d w brzmieniu:
„d) urządzeń biurowych”,
– pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) planowanie i koordynowanie postępowań kontrolnych w zakresie zadań Prezesa jako:
a) organu wyspecjalizowanego w rozumieniu ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności,
b) organu kontrolującego w rozumieniu ustawy z dnia 14 września 2012 r. o informowaniu o zużyciu energii przez produkty wykorzystujące energię oraz o kontroli realizacji programu znakowania urządzeń biurowych,
c) organu nadzoru rynku w rozumieniu ustawy z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku
– oraz sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem przez delegatury tych postępowań;”,
– uchyla się pkt 6,
– pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7) zlecanie zadań delegaturom w zakresie kontroli znajdującej się w obrocie lub oddanej do użytku aparatury, w tym urządzeń radiowych, instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu, wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniach w sprawie ekoprojektu i w rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) Nr 1062/2010 z dnia 28 września 2010 r. uzupełniającym dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/30/UE w odniesieniu do etykiet efektywności energetycznej dla telewizorów oraz urządzeń biurowych;”,
– uchyla się pkt 9,
– w pkt 12:
– lit. d-e otrzymują brzmienie:
„d) z wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy z zakresu kontroli:
– wprowadzonej do obrotu lub oddanej do użytku aparatury, w tym urządzeń radiowych, instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu,
– wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniach w sprawie ekoprojektu,
– wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa oraz w rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) Nr 1062/2010 z dnia 28 września 2010 r. uzupełniającym dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/30/UE w odniesieniu do etykiet efektywności energetycznej dla telewizorów,
– urządzeń biurowych,
e) z wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy z zakresu kar pieniężnych przewidzianych w ustawie z dnia 14 września 2012 r. o obowiązkach w zakresie informowania o zużyciu energii przez produkty wykorzystujące energię oraz w ustawie z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku,”,
– po lit. f średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. g w brzmieniu:
„g) ustalania opłat za badania spełniania przez urządzenia biurowe wymagań określonych w umowie między rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki a Unią Europejską w sprawie koordynacji programów znakowania efektywności energetycznej urządzeń biurowych (Dz. Urz. UE L 63 z 06.03.2013, str. 7);”,
– uchyla się pkt 15f,
– pkt 17 otrzymuje brzmienie:
„17) opracowywanie, we współpracy Departamentem Rynku Pocztowego, Departamentem Bezpieczeństwa Telekomunikacyjnego, Departamentem Strategii i Analiz Rynku Telekomunikacyjnego oraz Delegaturą w Warszawie rocznych planów kontroli przeprowadzanych przez delegatury;”,
– w pkt 18 skreśla się wyrazy „telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i”
– pkt 19 otrzymuje brzmienie:
„19) prowadzenie badań laboratoryjnych znajdującej się w obrocie lub oddanej do użytku aparatury, w tym urządzeń radiowych, instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu, wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniach w sprawie ekoprojektu oraz urządzeń biurowych;”,
– pkt 21-22 otrzymują brzmienie:
„21) wykonywanie ekspertyz i wydawanie opinii w celu realizacji zadań Prezesa jako:
a) organu wyspecjalizowanego w rozumieniu ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności,
b) organu kontrolującego w rozumieniu ustawy z dnia 14 września 2012 r. o informowaniu o zużyciu energii przez produkty wykorzystujące energię oraz o kontroli realizacji programu znakowania urządzeń biurowych w zakresie wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) Nr 1062/2010 z dnia 28 września 2010 r. uzupełniającym dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/30/UE w odniesieniu do etykiet efektywności energetycznej dla telewizorów,
c) organu nadzoru rynku w rozumieniu ustawy z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku;
22) wykonywanie zadań związanych z zarządzaniem aparaturą pomiarową oraz stanowiskami pomiarowymi z zastrzeżeniem § 44 ust. 1 pkt 9;”,
– w pkt 23 skreśla się kropkę oraz dodaje się wyrazy „oraz w art. 74 ust. 1 i art. 86 ust. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku;”,
– po pkt 23 dodaje się pkt 24-25 w brzmieniu:
„24) prowadzenie spraw związanych z rozwojem infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce, w tym polegających na finansowaniu inwestycji w infrastrukturę telekomunikacyjną z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, a w szczególności:
a) realizowanie zadań wynikających z europejskich lub krajowych programów,
b) koordynowanie i nadzorowanie pracy delegatur w ramach spraw będących we właściwości Departamentu Kontroli, a przekazanych do realizacji przez delegatury,
c) współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego,
d) współpraca z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi i innymi przedsiębiorcami,
e) współpraca z organizacjami pozarządowymi,
f) współpraca z Komisją Europejską, organami innych krajów oraz organizacjami międzynarodowymi,
g) współpraca z organami administracji publicznej;
25) współpraca z właściwymi organami w zakresie programów operacyjnych.”,
b) w ust. 2:
– pkt 1 – 4 otrzymują brzmienie:
„1) Wydział Koordynacji Kontroli Telekomunikacji WKT;
2) Wydział Programów Operacyjnych WPO;
3) Wydział Nadzoru Rynku WNR;
4) Wydział Postępowań Administracyjnych WPA;”,
– po pkt 5 średnik zastępuje się kropką oraz uchyla się pkt 6-7 i 9;
22) w § 37 w ust. 1:
a) uchyla się pkt 20f,
b) pkt 32 otrzymuje brzmienie:
„32) koordynowanie działań związanych z opracowywaniem i aktualizacją planów ochrony obiektów Urzędu, przez przedsiębiorców wykonujących usługi w tym zakresie oraz sprawowanie nadzoru nad ich realizacją;”;
23) w dziale V uchyla się rozdział 12;
24) w § 39a w ust. 2:
a) pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) Wydział Współpracy z Organizacjami Międzynarodowymi WOM;”,
b) dodaje się pkt 2a w brzmieniu:
„2a) Wydział Spraw Europejskich WSE;”;
25) w § 41:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Do zadań Biura Administracji i Kadr należy:
1) realizacja zadań w zakresie zamówień publicznych, w tym współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi w przygotowaniu dokumentacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
2) zarządzanie nieruchomościami pozostającymi w trwałym zarządzie Urzędu;
3) opracowywanie planów wydatków budżetowych Biura i planu inwestycyjnego Urzędu, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykonywaniem planu wydatków Biura i planu inwestycyjnego Urzędu;
4) obsługa administracyjno-logistyczna Urzędu, w tym dokonywanie zakupów dla komórek organizacyjnych, zaopatrywanie komórek organizacyjnych w materiały i sprzęt biurowy oraz zapewnianie obsługi techniczno-gospodarczej Urzędu;
5) gospodarowanie mieniem Urzędu oraz prowadzenie ewidencji mienia;
6) utrzymanie floty transportowej i obsługa transportowa członków kierownictwa Urzędu i komórek organizacyjnych oraz sprawowanie nadzoru nad eksploatacją środków transportowych;
7) prowadzenie remontów, konserwacji i napraw (bieżących i serwisowych) oraz sprawowanie nadzoru nad prawidłowością działania urządzeń technicznych i sprzętu użytkowanego przez komórki organizacyjne;
8) administrowanie i zarządzanie terenem oraz obiektami Urzędu zlokalizowanymi w Boruczy wraz z całą infrastrukturą techniczną;
9) rozliczanie kosztów usług telekomunikacyjnych ponoszonych przez Urząd;
10) realizacja polityki zarządzania zasobami ludzkimi Urzędu;
11) prowadzenie spraw wynikających z nawiązania, trwania i ustania stosunku pracy oraz umów cywilno-prawnych;
12) obsługa płatności dotyczących wynagrodzeń pracowników Urzędu, wynagrodzeń dotyczących umów cywilno-prawnych oraz płatności realizowanych w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
13) obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
14) obsługa sekretarska Kierownictwa Urzędu oraz kierowników i zastępców kierowników komórek organizacyjnych;
15) prowadzenie spraw z zakresu działania służby bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej.”,
b) w ust. 2:
– pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) Wydział Zamówień Publicznych WZP;”,
– po pkt 7 kropkę zastępuje się średnikiem oraz dodaje się pkt 8 w brzmieniu:
„8) Samodzielne Stanowisko do spraw budżetowo-inwestycyjnych SBL”;
26) w § 42:
a) w ust. 1 po pkt 12 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 13-14 w brzmieniu:
„13) prowadzenie rejestru systemów informatycznych Urzędu obejmującego wskazanie komórek organizacyjnych eksploatujących te systemy;
14) administrowanie i obsługa elektronicznych skrzynek podawczych Urzędu, utworzonych na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (ePUAP).”,
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W skład Biura Informatyki wchodzą:
1) Wydział Infrastruktury Technicznej WIT;
2) Zespół Utrzymania i Rozwoju Systemów ZUR;
3) Zespół Wsparcia Technicznego ZWT.”;
27) w § 43:
a) w ust. 1:
– we wprowadzeniu do wyliczenia po wyrazie „delegatury” dodaje się przecinek oraz wyrazy „z zastrzeżeniem § 44 ust. 1,”,
– w pkt 1 uchyla się lit. b,
– pkt 3-4 otrzymują brzmienie:
„3) prowadzenie we współpracy z Delegaturą w Warszawie postępowań kontrolnych i pokontrolnych dotyczących przestrzegania przepisów, decyzji oraz postanowień z zakresu radiokomunikacji;
4) współpraca z innymi delegaturami w zakresie przeprowadzanych postępowań kontrolnych i pokontrolnych, a w razie potrzeby dokonania czynności na obszarze działania innej delegatury, w szczególności pobrania próbki wyrobu do badań w ramach kontroli, o której mowa w ust. 3 pkt 5, ust. 3a pkt 1, ust. 3b pkt 1 i ust. 3c pkt 1, udzielanie pomocy w tym zakresie;”,
– w pkt 5 po lit. c średnik zastępuje się przecinkiem oraz dodaje się lit. d w brzmieniu:
„d) używanych w służbie radiokomunikacji amatorskiej;”,
– w pkt 6a wyrazy „właściwych komórek organizacyjnych” zastępuje się wyrazami „Departamentu Strategii i Analiz Rynku Telekomunikacyjnego”,
– w pkt 9a wyrazy „Gabinetem Prezesa” zastępuje się wyrazami „Departamentem Kontroli”,
– uchyla się pkt 12,
b) w ust. 2 po wyrazie „należy” dodaje się wyraz „dodatkowo”,
c) w ust. 3:
– we wprowadzeniu do wyliczenia po wyrazie „należy” dodaje się wyraz „dodatkowo”,
– uchyla się pkt 1 i 4;
– pkt 5-6 otrzymują brzmienie:
„5) prowadzenie postępowań kontrolnych i pokontrolnych w zakresie kontroli:
a) znajdującej się w obrocie lub oddanej do użytku aparatury, w tym urządzeń radiowych, instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu,
b) wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniach w sprawie ekoprojektu,
c) programu znakowania efektywności energetycznej urządzeń biurowych, o którym mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 106/2008 z dnia 15 stycznia 2008 r. w sprawie unijnego programu znakowania efektywności energetycznej urządzeń biurowych (Dz. Urz. UE L 39 z 13.02.2008, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „programem znakowania efektywności energetycznej urządzeń biurowych”,
– dla województw: lubelskiego, małopolskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego;
6) opracowywanie, we współpracy z Departamentem Kontroli, planów badań technicznych znajdującej się w obrocie lub oddanej do użytku aparatury, w tym urządzeń radiowych, instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu, wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniach w sprawie ekoprojektu oraz urządzeń biurowych dla województw: lubelskiego, małopolskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego;”,
– w pkt 7 skreśla się wyrazy „telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i”,
– w pkt 8 po wyrazie „zgodności” dodaje się wyrazy „oraz w art. 74 ust. 1 i art. 86 ust. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku”,
– po pkt 8 kropkę zastępuje się średnikiem oraz dodaje się pkt 9-10 w brzmieniu:
„9) nakładanie kar pieniężnych przewidzianych w ustawie z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku, zgodnie z udzielonym przez Prezesa upoważnieniem, dla województw: lubelskiego, małopolskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego;
10) wykonywanie zadań w zakresie kontroli eksponowania na targach, wystawach i pokazach aparatury, w tym urządzeń radiowych, instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu oraz wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniach w sprawie ekoprojektu dla województw: lubelskiego, małopolskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego.”,
d) w ust. 3a:
– we wprowadzeniu do wyliczenia po wyrazie „należy” dodaje się wyraz „dodatkowo”,
– pkt 1-2 otrzymują brzmienie:
„1) prowadzenie postępowań kontrolnych i pokontrolnych w zakresie kontroli:
a) znajdującej się w obrocie lub oddanej do użytku aparatury, w tym urządzeń radiowych, instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu,
b) wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniach w sprawie ekoprojektu,
c) programu znakowania efektywności energetycznej urządzeń biurowych;
2) opracowywanie, we współpracy z Departamentem Kontroli, planów badań technicznych znajdującej się w obrocie lub oddanej do użytku aparatury, w tym urządzeń radiowych, instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu, wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniach w sprawie ekoprojektu oraz urządzeń biurowych;”,
– w pkt 3 skreśla się wyrazy „telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i”,
– w pkt 4 po wyrazie „zgodności” dodaje się wyrazy „oraz w art. 74 ust. 1 i art. 86 ust. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku;”,
– po pkt 4 dodaje się pkt 5 – 6 w brzmieniu:
„5) nakładanie kar pieniężnych przewidzianych w ustawie z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku, zgodnie z udzielonym przez Prezesa upoważnieniem;
6) wykonywanie zadań w zakresie kontroli eksponowania na targach, wystawach i pokazach aparatury, w tym urządzeń radiowych, instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu oraz wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniach w sprawie ekoprojektu”,
e) w ust. 3b:
– we wprowadzeniu do wyliczenia po wyrazie „należy” dodaje się wyraz „dodatkowo”,
– pkt 1-2 otrzymują brzmienie:
„1) prowadzenie postępowań kontrolnych i pokontrolnych w zakresie kontroli:
a) znajdującej się w obrocie lub oddanej do użytku aparatury, w tym urządzeń radiowych, instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu,
b) wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniach w sprawie ekoprojektu,
c) programu znakowania efektywności energetycznej urządzeń biurowych;
2) opracowywanie, we współpracy z Departamentem Kontroli, planów badań technicznych znajdującej się w obrocie lub oddanej do użytku aparatury, w tym urządzeń radiowych, instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu, wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniach w sprawie ekoprojektu oraz urządzeń biurowych;”,
– w pkt 3 skreśla się wyrazy „telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i”,
– w pkt 4 po wyrazie „zgodności” dodaje się wyrazy „oraz w art. 74 ust. 1 i art. 86 ust. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku;”,
– po pkt 4 dodaje się pkt 5 – 6 w brzmieniu:
„5) nakładanie kar pieniężnych przewidzianych w ustawie z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku, zgodnie z udzielonym przez Prezesa upoważnieniem;
6) wykonywanie zadań w zakresie kontroli eksponowania na targach, wystawach i pokazach aparatury, w tym urządzeń radiowych, instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu oraz wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniach w sprawie ekoprojektu”,
f) w ust. 3c:
– we wprowadzeniu do wyliczenia po wyrazie „należy” dodaje się wyraz „dodatkowo”,
– pkt 1-2 otrzymują brzmienie:
„1) prowadzenie postępowań kontrolnych i pokontrolnych w zakresie kontroli:
a) znajdującej się w obrocie lub oddanej do użytku aparatury, w tym urządzeń radiowych, instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu,
b) wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniach w sprawie ekoprojektu,
c) programu znakowania efektywności energetycznej urządzeń biurowych;
2) opracowywanie, we współpracy z Departamentem Kontroli, planów badań technicznych znajdującej się w obrocie lub oddanej do użytku aparatury, w tym urządzeń radiowych, instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu, wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniach w sprawie ekoprojektu oraz urządzeń biurowych;”,
– w pkt 3 skreśla się wyrazy „telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i”,
– w pkt 4 po wyrazie „zgodności” dodaje się wyrazy „oraz w art. 74 ust. 1 i art. 86 ust. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku;”,
– po pkt 4 dodaje się pkt 5 – 6 w brzmieniu:
„5) nakładanie kar pieniężnych przewidzianych w ustawie z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku, zgodnie z udzielonym przez Prezesa upoważnieniem;
6) wykonywanie zadań w zakresie kontroli eksponowania na targach, wystawach i pokazach aparatury, w tym urządzeń radiowych, instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu oraz wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniach w sprawie ekoprojektu”,
g) uchyla się ust. 5-6,
h) ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„7. Strukturę organizacyjną delegatury ustala Dyrektor Generalny w regulaminie organizacyjnym delegatury.”;
28) po § 43 dodaje się § 44 w brzmieniu:
„§ 44. 1. Do zadań Delegatury w Warszawie należy:
1) realizacja zadań wskazanych w § 43 ust. 1 pkt 1, 2, 4 – 8, 9a – 11a, 13 lit. b, 14 – 15, 17 – 18 i 21 – 22;
2) prowadzenie postępowań kontrolnych i pokontrolnych w zakresie kontroli:
a) znajdującej się w obrocie lub oddanej do użytku aparatury, w tym urządzeń radiowych, instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu,
b) wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniach w sprawie ekoprojektu,
c) programu znakowania efektywności energetycznej urządzeń biurowych
– dla województwa mazowieckiego;
3) współpraca z Biurem Dyrektora Generalnego w sprawach dotyczących ustalania opłat, o których mowa w art. 40j ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności oraz w art. 74 ust. 1 i art. 86 ust. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku dla województwa mazowieckiego;
4) nakładanie kar pieniężnych przewidzianych w ustawie z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku, zgodnie z udzielonym przez Prezesa upoważnieniem, dla województwa mazowieckiego;
5) wykonywanie zadań w zakresie kontroli eksponowania na targach, wystawach i pokazach aparatury, w tym urządzeń radiowych, instalacji stacjonarnej, instalacji ruchomej i komponentu oraz wyrobów wykorzystujących energię, o których mowa w rozporządzeniach w sprawie ekoprojektu dla województwa mazowieckiego;
6) prowadzenie postępowań kontrolnych i pokontrolnych dotyczących przestrzegania przepisów, decyzji oraz postanowień z zakresu radiokomunikacji dla województwa mazowieckiego;
7) zlecanie i koordynacja przeprowadzania przez delegatury kontroli dotyczących przestrzegania przepisów, decyzji oraz postanowień z zakresu radiokomunikacji;
8) współpraca z delegaturami w zakresie przeprowadzanych postępowań kontrolnych i pokontrolnych dotyczących przestrzegania przepisów, decyzji oraz postanowień z zakresu radiokomunikacji;
9) wykonywanie zadań związanych z zarządzaniem i nadzorem nad aparaturą pomiarową oraz systemami pomiarowymi w zakresie radiokomunikacji;
10) współpraca z Departamentem Kontroli w zakresie opracowywania rocznych planów kontroli przeprowadzanych przez delegatury;
11) koordynowanie działalności delegatur w zakresie:
a) wykrywania i eliminowania zakłóceń elektromagnetycznych,
b) eliminowania możliwości wystąpienia zakłóceń elektromagnetycznych i współpraca z delegaturami w tym zakresie oraz informowanie Komisji Europejskiej i państw członkowskich Unii Europejskiej o podjętych działaniach;
12) prowadzenie postępowań kontrolnych i pokontrolnych dotyczących wypełniania przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych obowiązków na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego, a w przypadku stwierdzenia naruszeń w tym zakresie prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie nakładania kar pieniężnych, we współpracy z Departamentem Bezpieczeństwa Telekomunikacyjnego;
13) występowanie, w przypadkach wskazanych w Prawie telekomunikacyjnym do przedsiębiorców telekomunikacyjnych oraz innych podmiotów z żądaniem przekazania informacji, dokumentów lub danych w zakresie właściwości delegatury;
14) nakładanie kar pieniężnych przewidzianych w Prawie telekomunikacyjnym oraz w ustawie z dnia 14 września 2012 r. o informowaniu o zużyciu energii przez produkty wykorzystujące energię oraz o kontroli realizacji programu znakowania urządzeń biurowych, zgodnie z udzielonym przez Prezesa upoważnieniem;
15) współpraca z organami ścigania i opracowywanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub wykroczenia na podstawie ustaleń dokonanych podczas postępowań kontrolnych i pokontrolnych, prowadzonych przez delegaturę.
2. Przepis § 43 ust. 7 i 8 stosuje się odpowiednio.”.
§ 2. 1. Kierownicy komórek organizacyjnych, których zadania przechodzą do zakresu zadań innych komórek organizacyjnych, przekażą dokumentację prowadzonych spraw do tych komórek organizacyjnych albo do archiwum zakładowego w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia.
2. Dokumentacja, o której mowa w ust. 1, zostanie przygotowana do przekazania i przekazana zgodnie z postanowieniami Instrukcji kancelaryjnej Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
§ 3. 1. Kierownicy komórek organizacyjnych, w których niniejsze zarządzenie wprowadza zmiany opracują regulaminy organizacyjne tych komórek w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia.
2. Kierownicy komórek organizacyjnych po opracowaniu regulaminów, o których mowa w ust. 1, uzgodnią ich treść z dyrektorem Biura Dyrektora Generalnego, który, po ich uzgodnieniu, przekaże je do zatwierdzenia Dyrektorowi Generalnemu.
3. W toku uzgodnień, o których mowa w ust. 2 kierownik komórki organizacyjnej uwzględnia uwagi zgłoszone przez dyrektora Biura Dyrektora Generalnego.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Urzędu Komunikacji Elektronicznej z wyjątkiem § 1 pkt 17 lit. a tiret szóste, które wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 r.
Prezes |
Marcin Cichy |
|
1) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. MI z 2009 r. Nr 10, poz. 42, z 2010 r. Nr 11, poz. 33, Dz. Urz. MAiC z 2012 r. poz. 17, z 2015 r. poz. 38 oraz z 2016 r. poz. 49.