Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2016-03-03 do 2016-08-20
Wersja archiwalna od 2016-03-03 do 2016-08-20
archiwalny
ZARZĄDZENIE NR 23
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 5 czerwca 2012 r.
w sprawie prowadzenia przez organy Służby Celnej ewidencji towarów, którym nadano przeznaczenie celne oraz wzorów rejestrów, innych dokumentów ewidencyjnych oraz wzorów formularzy używanych w toku sprawowania kontroli
Na podstawie art. 49 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej (Dz. U. z 2015 r. poz. 990, z późn. zm.) postanawia się, co następuje:
§ 1. Zarządzenie określa:
1) przypadki, sposób i tryb prowadzenia przez organy Służby Celnej ewidencji towarów, którym nadano przeznaczenie celne;
2) wzory rejestrów i innych dokumentów ewidencyjnych oraz wzory formularzy używanych w toku sprawowania kontroli.
§ 2. 1. Organy Służby Celnej prowadzą ewidencje:
1) zgłoszeń celnych i dokumentów potwierdzających wspólnotowy status towarów (ewidencja OGL);
2) zgłoszeń celnych do procedury tranzytu (ewidencja DTO) – dla karnetu ATA lub formularza 302 stosowanych w procedurze tranzytu;
3) zakończonych operacji tranzytowych (ewidencja DTZ) – dla karnetu ATA lub formularza 302, stosowanych w procedurze tranzytu;
4) deklaracji skróconych do czasowego składowania (ewidencja DSK);
5) powiadomień w procedurze uproszczonej (ewidencja PWD);
6) dokumentów handlowych lub administracyjnych (ewidencja OGU);
7) pustych środków przewozowych (ewidencja PSP);
8) statków (ewidencja EST).
2. Ewidencje towarów:
1) którym nadano przeznaczenie celne oraz towarów objętych czasowym składowaniem z wyłączeniem towarów objętych procedurą tranzytu, w zakresie obsługiwanym przez Nowy Skomputeryzowany System Tranzytowy (system NCTS), procedur uproszczonych w tranzycie właściwych dla transportu morskiego, lotniczego i kolejowego oraz towarów, którym nadano przeznaczenie powrotnego wywozu, objętych procedurą uszlachetniania biernego oraz procedurą wywozu, w zakresie obsługiwanym przez System Kontroli Eksportu (system ECS) – są prowadzone z zastosowaniem informatycznego systemu przetwarzania zgłoszeń celnych CELINA (system CELINA);
2) objętych wspólnotową/wspólną procedurą tranzytową z wyłączeniem procedur uproszczonych właściwych dla transportu morskiego, lotniczego i kolejowego oraz procedurą TIR – są prowadzone z zastosowaniem systemu NCTS;
3) którym nadano przeznaczenie celne powrotnego wywozu, objętych procedurą uszlachetniania biernego oraz procedurą wywozu a także objętych wywozową deklaracją skróconą – są prowadzone z zastosowaniem systemu ECS;
4) objętych przywozową deklaracją skróconą – są prowadzone z zastosowaniem informatycznego Systemu Kontroli Importu (ICS).
3. Ilekroć w dalszej części zarządzenia jest mowa o ewidencjach, rozumie się przez to ewidencje prowadzone z wykorzystaniem systemu CELINA.
§ 3. Przepisu § 2 nie stosuje się do towarów:
1) zgłaszanych w formie ustnej oraz w formie innej czynności, o której mowa w art. 233 Rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2454/93 z dnia 2 lipca 1993 r. ustanawiającego przepisy w celu wykonania Rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. Urz. UE L 253 z 11.10.1993, str. 1, z późn. zm.), z wyjątkiem towarów:
a) o których mowa w art. 228 Rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2454/93 z dnia 2 lipca 1993 r. ustanawiającego przepisy w celu wykonania Rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny,
b) przy zgłaszaniu których przedstawiono arkusz informacyjny dla towarów powracających INF3,
c) zgłaszanych w formie ustnej z dołączonym dokumentem stosowanym w procedurze odprawy czasowej;
2) którym nadaje się przeznaczenie celne zrzeczenia się towaru na rzecz Skarbu Państwa;
3) którym nadaje się przeznaczenie celne zniszczenia towaru.
§ 4. 1. Dane z poszczególnych dokumentów wpisuje się w ewidencjach zachowując kolejność numeracji pozycji ewidencji w ramach danego roku kalendarzowego, zapewniając możliwość sporządzania wydruków za każdy przedział czasowy.
2. Wydruk wykazu danych pozycji ewidencji powinien zawierać numery porządkowe przypisane tym pozycjom.
§ 5. 1. Danym z poszczególnych dokumentów, które zostały zarejestrowane w ewidencjach, nadawane są numery ewidencyjne według wzoru: symbol ewidencji/kod jednostki administracji celnej/numer pozycji ewidencji/rok.
2. Funkcjonariusz celny, przyjmując dokumenty, na podstawie których dokonuje się wpisów w ewidencjach, wpisuje na nich pozycję ewidencji według wzoru ZZZ/XXXXXX/YYYYYY/RRRR, gdzie:
1) ZZZ – oznacza symbol ewidencji; jeżeli stosowany jest stempel SAD, symbol ten należy wpisać po przystawieniu stempla przed graficznym symbolem „Merkurego”;
2) XXXXXX – oznacza kod urzędu/oddziału celnego;
3) YYYYYY – oznacza numer pozycji ewidencji;
4) RRRR – oznacza rok dokonania wpisu; elementu tego nie należy wpisywać w przypadku stosowania stempla SAD.
§ 6. W przypadku awarii systemu ewidencje towarów mogą być prowadzone w formie książkowej. Zasady uzupełniania ewidencji po usunięciu awarii określają dokumenty opisujące sposób użytkowania systemu.
§ 7. 1. Towary wprowadzone na obszar celny Wspólnoty i przedstawione w krajowym urzędzie celnym granicznym wpisuje się w:
1) ewidencji DTO na podstawie karnetu ATA lub formularza 302;
2) ewidencji OGL, w przypadku dokonania zgłoszenia celnego na formularzu SAD;
3) ewidencji OGL, w przypadku dokonania ustnego zgłoszenia celnego z wykorzystaniem dokumentu potwierdzającego dokonanie zgłoszenia (dokument DPDZ);
4) ewidencji OGL, w przypadku pozostałych zgłoszeń celnych przy zastosowaniu dokumentu INNY;
5) ewidencji DSK, w przypadku przedstawienia towaru na podstawie deklaracji skróconej lub dokumentu, który został wykorzystany w charakterze deklaracji skróconej.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, po zakończeniu czasowego składowania, towar objęty tym składowaniem wpisuje się, w zależności od nadawanego mu przeznaczenia celnego, odpowiednio do ewidencji, o której mowa w ust. 1 pkt 1–4.
3. Towary przedstawione w krajowym urzędzie celnym granicznym, w celu wyprowadzenia ich z obszaru Wspólnoty, wpisuje się w:
1) ewidencji DTZ z wykorzystaniem dokumentu tranzytowego granicznego (dokument DTG), na podstawie karnetu ATA lub formularza 302, jeżeli procedura tranzytu rozpoczęła się w urzędzie celnym innym niż krajowy;
2) ewidencji DTZ na podstawie karnetu ATA lub formularza 302, jeżeli procedura tranzytu rozpoczęła się w krajowym urzędzie celnym w celu przewozu do kraju trzeciego.
4. Towary o statusie niewspólnotowym dostarczone w procedurze tranzytu do urzędu celnego wewnętrznego wpisuje się w:
1) ewidencji DTZ z wykorzystaniem dokumentu DTG na podstawie karnetu ATA lub formularza 302, jeżeli towary zostały wprowadzone do Wspólnoty przez inny niż krajowy urząd celny graniczny, a następnie w ewidencjach, o których mowa w pkt 3–5;
2) ewidencji DTZ na podstawie karnetu ATA lub formularza 302, jeżeli w krajowym urzędzie celnym granicznym była otwarta ewidencja DTO, a następnie w ewidencjach, o których mowa w pkt 3–5;
3) ewidencji OGL, w szczególności na podstawie przedłożonego zgłoszenia celnego, w przypadku dokonania zgłoszenia celnego dla procedury celnej innej niż procedura tranzytu;
4) ewidencji DTO, jeżeli towar ma być objęty kolejną procedurą tranzytu na podstawie karnetu ATA lub formularza 302;
5) ewidencji DSK, w przypadku przedstawienia towaru na podstawie deklaracji skróconej lub dokumentu, który został wykorzystany w charakterze deklaracji skróconej.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4 pkt 4, towar wpisuje się w ewidencji DTZ:
1) urzędu celnego granicznego, jeżeli towar opuszcza obszar celny Wspólnoty i procedura tranzytu jest kontynuowana;
2) urzędu celnego wewnętrznego, w którym przedstawiono towar celem zakończenia procedury tranzytu na podstawie formularza 302;
3) urzędu celnego, w którym uprzednio dokonano wpisu towarów do ewidencji DTO na podstawie karnetu ATA lub formularza 302, po przesłaniu do tego urzędu dokumentów potwierdzających przedstawienie towaru w innym, niż krajowy, urzędzie celnym granicznym Wspólnoty.
6. W przypadku, o którym mowa w ust. 4 pkt 5, po zakończeniu czasowego składowania towar wpisuje się w zależności od nadawanego mu przeznaczenia celnego odpowiednio do ewidencji, o których mowa w ust. 4 pkt 3 i 4.
7. Towary o statusie wspólnotowym, przedstawione w urzędzie celnym wewnętrznym, wpisuje się w:
1) ewidencji DTO na podstawie karnetu ATA, jeżeli towar ma być objęty procedurą tranzytu w celu przewozu do kraju trzeciego;
2) ewidencji DTZ, po przesłaniu do tego urzędu odcinka tranzytowego karnetu ATA potwierdzającego przedstawienie towaru w innym niż krajowy urzędzie celnym granicznym Wspólnoty.
§ 8. 1. Ewidencję OGL tworzy się w oparciu o dane ze zgłoszeń celnych przyjętych przez urząd celny lub z dokumentów potwierdzających wspólnotowy status towarów.
2. Ewidencja OGL zawiera:
1) kolejny w danym roku kalendarzowym numer pozycji ewidencji;
2) datę i godzinę przyjęcia zgłoszenia celnego lub datę i godzinę dokonania wpisu danych z dokumentu potwierdzającego wspólnotowy status towarów;
3) 4-cyfrowy kod procedury celnej, o ile ma to zastosowanie;
4) rodzaj dokumentu, z którego dane zostały zarejestrowane w ewidencji;
5) oznaczenie nadawcy lub odbiorcy, o ile ma to zastosowanie;
6) numer TIN lub EORI, o ile ma to zastosowanie;
7) znacznik PU w przypadku procedury uproszczonej.
3. Załączniki do ewidencji OGL stanowią zgłoszenia celne wraz z wymaganymi dokumentami.
§ 9. 1. Ewidencja DTO zawiera:
1) kolejny w danym roku kalendarzowym numer pozycji ewidencji;
2) datę i godzinę dokonania wpisu danych do ewidencji;
3) kod deklarowanego krajowego urzędu celnego granicznego, przez który towary objęte procedurą tranzytu mają opuścić obszar celny Wspólnoty;
4) rodzaj dokumentu tranzytowego;
5) numer dokumentu tranzytowego;
6) datę i godzinę zamknięcia ewidencji DTZ;
7) kod urzędu celnego, w którym dokonano wpisu do ewidencji DTZ.
2. Załączniki do ewidencji DTO stanowią zgłoszenia celne wraz z wymaganymi dokumentami.
§ 10. 1. Ewidencja DTZ zawiera:
1) kolejny w danym roku kalendarzowym numer pozycji ewidencji;
2) numer dokumentu DTG w przypadku towarów wpisanych do ewidencji w krajowym urzędzie celnym przeznaczenia lub w krajowym urzędzie celnym granicznym, lub numer pozycji DTO w przypadku towarów wpisywanych do ewidencji, które uprzednio zostały zarejestrowane w ewidencji DTO;
3) rodzaj dokumentu tranzytowego;
4) numer dokumentu tranzytowego;
5) kod urzędu celnego, w którym towary objęto procedurą tranzytu;
6) datę i godzinę dokonania wpisu do ewidencji DTZ;
7) datę i godzinę objęcia towarów procedurą tranzytu.
2. Załączniki do ewidencji DTZ stanowią zgłoszenia celne wraz z wymaganymi dokumentami.
§ 11. 1. Ewidencję DSK tworzy się w oparciu o dane z dokumentów, na podstawie których towary zostały objęte czasowym składowaniem.
2. Ewidencja DSK zawiera:
1) kolejny w danym roku kalendarzowym numer pozycji ewidencji;
2) datę i godzinę objęcia towarów czasowym składowaniem.
3. Załączniki do ewidencji DSK stanowią deklaracje skrócone do czasowego składowania lub dokumenty, które zostały wykorzystane w charakterze deklaracji skróconej.
§ 12. 1. Ewidencję PWD tworzy się w oparciu o dane z otrzymywanych przez urząd celny powiadomień o dostarczeniu towarów do miejsca uznanego przez organ Służby Celnej dla celów stosowania procedury uproszczonej.
2. Ewidencja PWD zawiera:
1) kolejny w danym roku kalendarzowym numer pozycji ewidencji;
2) datę i godzinę przyjęcia powiadomienia;
3) numer TIN lub EORI – identyfikator podatkowy nadawcy lub odbiorcy poprzedzony kodem kraju;
4) dane osoby upoważnionej;
5) numery ewidencyjne poprzednich zgłoszeń celnych.
§ 13. 1. Ewidencję OGU tworzy się w oparciu o dane zawarte we wnioskach o objęcie towarów procedurą celną składanych wraz z dokumentami handlowymi lub administracyjnymi.
2. Ewidencja OGU zawiera:
1) kolejny w danym roku kalendarzowym numer pozycji ewidencji;
2) datę i godzinę wpisu do ewidencji;
3) określenie procedury celnej, którą towary mają zostać objęte;
4) numer pozwolenia na stosowanie procedury uproszczonej;
5) numer pozycji ewidencji zamykającej;
6) dane zgłaszającego;
7) numer TIN lub EORI – identyfikator podatkowy nadawcy lub odbiorcy poprzedzony kodem kraju.
§ 14. 1. Ewidencję PSP tworzy się w oparciu o dane o pustych środkach przewozowych przekraczających granicę Wspólnoty przez krajowy urząd celny graniczny.
2. Ewidencja PSP zawiera:
1) kolejny w danym roku kalendarzowym numer pozycji ewidencji;
2) datę i godzinę dokonania wpisu do ewidencji;
3) informacje dotyczące kierunku przewozu (wjazd/wyjazd);
4) numer rejestracyjny środka przewozowego;
5) kraj rejestracji.
§ 15. 1. Ewidencję EST tworzy się w oparciu o dane o wprowadzonych na obszar celny Wspólnoty lub wyprowadzonych z tego obszaru jednostkach żeglugi morskiej lub śródlądowej, z wyjątkiem jachtów i okrętów wojennych.
2. Ewidencja EST zawiera:
1) kolejny w danym roku kalendarzowym numer pozycji ewidencji;
2) numer identyfikacyjny statku;
3) urząd przeznaczenia;
4) datę wpisu do ewidencji;
5) nazwę jednostki;
6) oznaczenie bandery;
7) kraj rejestracji;
8) numer identyfikacyjny Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO);
9) datę zamknięcia ewidencji;
10) dane funkcjonariusza celnego dokonującego wpisu;
11) status.
3. Ewidencję EST prowadzi się w urzędach celnych morskich i rzecznych.
§ 16. 1. Organy Służby Celnej prowadzą rejestry:
1) rejestr pozwoleń na stosowanie procedury uproszczonej, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia;
2) rejestr pojedynczych pozwoleń na stosowanie procedury uproszczonej, w których Rzeczpospolita Polska jest państwem wydającym pozwolenie, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do zarządzenia;
3) rejestr pojedynczych pozwoleń na stosowanie procedury uproszczonej, w których Rzeczpospolita Polska jest państwem uczestniczącym, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do zarządzenia;
4) rejestr pozwoleń na stosowanie uproszczeń w procedurze tranzytu, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do zarządzenia;
5) rejestr pozwoleń na korzystanie z gwarancji generalnej oraz pozwoleń na zwolnienie z obowiązku składania gwarancji, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do zarządzenia;
6) rejestr pozwoleń na korzystanie z procedury TIR, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do zarządzenia;
7) rejestr pozwoleń na stosowanie uproszczeń przy potwierdzaniu wspólnotowego statusu towarów, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do zarządzenia;
8) rejestr pozwoleń na odroczenie terminu płatności należności celnych, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do zarządzenia;
9) rejestr towarów przechowywanych w depozycie urzędu celnego, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 9 do zarządzenia;
10) rejestr towarów czasowo składowanych w magazynie czasowego składowania prowadzonym przez urząd celny, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 10 do zarządzenia;
11) rejestr powtórnych rewizji celnych, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 11 do zarządzenia;
12) rejestr przeszukania osób, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 12 do zarządzenia;
13) rejestr zarządzenia konwoju, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 13 do zarządzenia;
14) rejestr upoważnień do wykonania kontroli, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 14 do zarządzenia;
15) rejestr potwierdzeń przywozu do kraju lub wywozu za granicę wartości dewizowych lub krajowych środków płatniczych, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 15 do zarządzenia;
16) rejestr dokumentów „Zwrot VAT dla podróżnych”, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 16 do zarządzenia;
17) rejestr tranzytu towarów strategicznych przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 17 do zarządzenia;
18) rejestr towarów cofniętych poza obszar celny Wspólnoty lub na ten obszar, zgodnie z wzorem stanowiącym stanowi załącznik nr 18 do zarządzenia;
19) rejestr przywozu, wywozu i przewozu odpadów, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 19 do zarządzenia.
2. Rejestry, o których mowa w ust. 1 pkt 11–13 i 17–19, są prowadzone z zastosowaniem Systemu Przetwarzania Danych – Elektroniczna Książka Służby, a rejestr, o którym mowa w ust. 1 pkt 16, z zastosowaniem Systemu „Zwrot VAT dla podróżnych”. Przepis § 6 stosuje się odpowiednio.
§ 17. 1. Organy Służby Celnej prowadzą:
1) wykaz miejsc wyznaczonych lub uzyskanych przez organ Służby Celnej;
2) ewidencję przemieszczania zwierząt domowych towarzyszących podróżnym, funkcjonującą w ramach Systemu przetwarzania Danych – Elektroniczna Książka Służby.
2. Wzór wykazu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, stanowi załącznik nr 20 do zarządzenia.
§ 18. Przy wykonywaniu kontroli stosuje się następujące formularze:
1) protokół z objęcia dozorem celnym towarów dostarczonych bez dokumentów, którego wzór stanowi załącznik nr 21 do zarządzenia;
2) zgłoszenie przywozu wartości dewizowych znajdujących się w kasie statku, którego wzór stanowi załącznik nr 22 do zarządzenia;
3) protokół z przeszukania osoby, którego wzór stanowi załącznik nr 23 do zarządzenia;
4) protokół z konwoju, którego wzór stanowi załącznik nr 24 do zarządzenia;
5) protokół z czynności kontrolnych, którego wzór stanowi załącznik nr 25 do zarządzenia;
6) protokół kontroli, o której mowa w art. 78 ust. 2 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. Urz. WE L 302 z 19.10.1992, str. 1, z późn. zm.), wykonywanej w miejscach, o których mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej, którego wzór stanowi załącznik nr 26 do zarządzenia;
7) protokół z kontroli, o których mowa w art. 30 ust. 3 pkt 6 ustawy, o której mowa w pkt 6, którego wzór stanowi załącznik nr 27 do zarządzenia;
8) protokół pobrania próbek towaru, którego wzór stanowi załącznik nr 28 do zarządzenia.
§ 19. Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.2)
|
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 1900).
2) Niniejsze zarządzenie było poprzedzone zarządzeniem Nr 28 Ministra Finansów z dnia 21 grudnia 2004 r. w sprawie ewidencji prowadzonych przez urzędy celne (Dz. Urz. Min. Fin. Nr 20, poz. 247), które utraciło moc w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej (Dz. U. Nr 168, poz. 1323 i Nr 201, poz. 1540, z 2010 r. Nr 182, poz. 1228, z 2011 r. Nr 63, poz. 322, Nr 73, poz. 390, Nr 117, poz. 677, Nr 134, poz. 779 i Nr 171, poz. 1016 oraz z 2012 r. poz. 362).
Załączniki do zarządzenia Nr 23 Ministra Finansów
z dnia 5 czerwca 2012 r.
Załącznik nr 1
WZÓR – REJESTR POZWOLEŃ NA STOSOWANIE PROCEDURY UPROSZCZONEJ
Załącznik nr 2
WZÓR – REJESTR POJEDYNCZYCH POZWOLEŃ NA STOSOWANIE PROCEDURY UPROSZCZONEJ, W KTÓRYCH RZECZPOSPOLITA POLSKA JEST PAŃSTWEM WYDAJĄCYM POZWOLENIE
Załącznik nr 3
WZÓR – REJESTR POJEDYNCZYCH POZWOLEŃ NA STOSOWANIE PROCEDURY UPROSZCZONEJ, W KTÓRYCH RZECZPOSPOLITA POLSKA JEST PAŃSTWEM UCZESTNICZĄCYM
Załącznik nr 4
WZÓR – REJESTR POZWOLEŃ NA STOSOWANIE UPROSZCZEŃ W PROCEDURZE TRANZYTU
Załącznik nr 5
WZÓR – REJESTR POZWOLEŃ NA KORZYSTANIE Z GWARANCJI GENERALNEJ ORAZ POZWOLEŃ NA ZWOLNIENIE Z OBOWIĄZKU SKŁADANIA GWARANCJI
Załącznik nr 6
WZÓR – REJESTR POZWOLEŃ NA KORZYSTANIE Z PROCEDURY TIR
Załącznik nr 7
WZÓR – REJESTR POZWOLEŃ NA STOSOWANIE UPROSZCZEŃ PRZY POTWIERDZANIU WSPÓLNOTOWEGO STATUSU TOWARÓW
Załącznik nr 8
WZÓR – REJESTR POZWOLEŃ NA ODROCZENIE TERMINU PŁATNOŚCI NALEŻNOŚCI CELNYCH
Załącznik nr 9
WZÓR – REJESTR TOWARÓW PRZECHOWYWANYCH W DEPOZYCIE URZĘDU CELNEGO
Załącznik nr 10
WZÓR – REJESTR TOWARÓW CZASOWO SKŁADOWANYCH W MAGAZYNIE CZASOWEGO SKŁADOWANIA PROWADZONYM PRZEZ URZĄD CELNY
Załącznik nr 11
WZÓR – REJESTR POWTÓRNYCH REWIZJI CELNYCH
Załącznik nr 12
WZÓR – REJESTR PRZESZUKANIA OSÓB
Załącznik nr 13
WZÓR – REJESTR ZARZĄDZENIA KONWOJU
Załącznik nr 14
WZÓR – REJESTR UPOWAŻNIEŃ DO WYKONANIA KONTROLI
Załącznik nr 15
WZÓR – REJESTR POTWIERDZEŃ PRZYWOZU DO KRAJU LUB WYWOZU ZA GRANICĘ WARTOŚCI DEWIZOWYCH LUB KRAJOWYCH ŚRODKÓW PŁATNICZNYCH
Załącznik nr 16
WZÓR – REJESTR DOKUMENTÓW „ZWROT VAT DLA PODRÓŻNYCH”
Załącznik nr 17
WZÓR – REJESTR TRANZYTU TOWARÓW STRATEGICZNYCH PRZEZ TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Załącznik nr 18
WZÓR – REJESTR TOWARÓW COFNIĘTYCH POZA OBSZAR CELNY WSPÓLNOTY LUB NA TEN OBSZAR
Załącznik nr 19
WZÓR – REJESTR PRZYWOZU, WYWOZU I PRZEWOZU ODPADÓW
Załącznik nr 20
WZÓR – WYKAZ MIEJSC WYZNACZONYCH LUB UZNANYCH PRZEZ ORGAN SŁUŻBY CELNEJ
Załącznik nr 21
WZÓR – PROTOKÓŁ Z OBJĘCIA DOZOREM CELNYM TOWARÓW DOSTARCZONYCH BEZ DOKUMENTÓW
Załącznik nr 22
WZÓR – ZGŁOSZENIE PRZYWOZU WARTOŚCI DEWIZOWYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W KASIE STATKU
Załącznik nr 23
WZÓR – PROTOKÓŁ Z PRZESZUKANIA OSOBY
Załącznik nr 24
WZÓR – PROTOKÓŁ Z KONWOJU
Załącznik nr 25
WZÓR – PROTOKÓŁ Z CZYNNOŚCI KONTROLNYCH
Załącznik nr 26
WZÓR – PROTOKÓŁ KONTROLI
Załącznik nr 27
WZÓR – PROTOKÓŁ KONTROLI (RR 485/2008)
Załącznik nr 28
WZÓR –- PROTOKÓŁ POBRANIA PRÓBEK TOWARU