Pismo Podsekretarza Stanu z 1 października 2012 r. /Wydatki poniesione na zakup towarów na aukcjach internetowych a koszty uzyskania przychodów/, sygn. DD2/0602/27/PMN/12/BMI9-12875
Nie tylko umowa podpisana przez obie strony jest akceptowana jako dowód poniesienia wydatku (koszt). W przypadku dokonywania zakupów na aukcjach internetowych przez przedsiębiorcę obowiązanego do prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów wydatek może być udokumentowany - w zależności od sytuacji prawnopodatkowej kontrahentów transakcji - fakturą VAT, rachunkiem, jak również innym dowodem księgowym zawierającym dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2 rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
Teza od Redakcji
Odpowiadając na interpelację Panów Posłów (...) przekazaną przy piśmie z dnia 7 września 2012 r. znak (...), w sprawie uwzględnienia wydatków poniesionych na zakup towarów na aukcjach internetowych, jako kosztów uzyskania przychodów pozarolniczej działalności gospodarczej, uprzejmie informuję:
W przedmiotowym wystąpieniu Panowie Posłowie zwracają uwagę na trudności w dokumentowaniu wydatków poniesionych na zakup towarów w prowadzonej działalności gospodarczej i uznaniu takich wydatków jako kosztów uzyskania przychodów. Postulują również, iż z uwagi na fakt, że składniki uzyskania kosztów przychodu reguluje rozporządzenie, należałoby je zmienić, uwzględniając również koszty nabycia bez umów i faktury, na przykład z aukcji internetowych.