Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.08.2020, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.227.2020.2.MMA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.227.2020.2.MMA

Zastosowanie preferencyjnej 8% stawki VAT dla usług publicznych.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 maja 2020 r. (data wpływu 12 maja 2020 r.) uzupełnionym w dniu 7 sierpnia 2020 r. (data wpływu 7 sierpnia 2020 r.) na wezwanie Organu z dnia 28 lipca 2020 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania preferencyjnej 8% stawki VAT dla usług publicznych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 maja 2020 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania preferencyjnej 8% stawki VAT dla usług publicznych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

A. sp. z o.o. (dalej: A. lub Wnioskodawca) zostało powołane do wykonywania zadań własnych Miasta (dalej: Miasto). A. wykonuje zadanie własne Miasta z zakresu gospodarki komunalnej (zagospodarowania odpadów) na podstawie uchwały Rady Miasta. Nadzwyczajne zgromadzenie wspólników A. podjęło uchwałę w sprawie zmiany aktu założycielskiego A, zgodnie z którym w związku z powierzeniem A. wykonywania zadania własnego Miasta z zakresu gospodarki komunalnej polegającego na zagospodarowaniu odpadów, wspólnicy zobowiązani będą do wnoszenia dopłat w latach 2019-2044 w wysokości pokrywającej określone koszty usług publicznych.

Celem doprecyzowania zasad finansowania usług oraz ich zakresu, Wnioskodawca zawarł Umowę wykonawczą (dalej: Umowa). Przedmiotem Umowy jest określenie zasad i warunków świadczenia usług publicznych przez A, mechanizmu rekompensaty, parametrów służących do obliczania, monitorowania i przeglądu kwot rekompensaty oraz warunków unikania i odzyskiwania nadwyżek rekompensaty. Środki pieniężne w ramach dopłat (dalej: Dopłaty) przekazywane są Spółce zaliczkowo w kwartalnych transzach (§ 6 ust. 8 umowy między A. a Miastem, dalej: Umowa). Kwota Dopłaty obejmuje zarówno środki pochodzące z opłat wnoszonych przez właścicieli nieruchomości, jak również kwotę rekompensaty w rozumieniu zgodnym z decyzją Komisji Europejskiej z dnia 20 grudnia 2011 r. w sprawie stosowania art. 106 ust. 2 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy państwa w formie rekompensaty z tytułu świadczenia usług publicznych przyznawanej przedsiębiorstwom zobowiązanym do wykonywania usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym (Dz. U. UE L 7 z 11.01.2012 r.). Kwota samej rekompensaty służy na pokrycie kosztów netto i zrealizowanie rozsądnego zysku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00