Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.08.2020, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.109.2020.2.PJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.109.2020.2.PJ
W zakresie utraty statusu nabywcy końcowego i opodatkowania nabywanej energii elektrycznej przez podmiot posiadający koncesję na wytwarzanie energii, obowiązków rejestracji na potrzeby podatku akcyzowego, składania deklaracji dla podatku akcyzowego, obliczenia i zapłaty podatku oraz prowadzenia ewidencji zużycia energii elektrycznej, opodatkowania sprzedaży energii elektrycznej, zwolnienia gazu zużywanego przy wytwarzaniu energii elektrycznej w kogeneratorze, objęcia zwolnieniem energii elektrycznej wytwarzanej z generatorów o łącznej mocy nieprzekraczającej 1 MW, opodatkowania wytworzenia i zużycia energii elektrycznej podczas rozruchu technologicznego, a także sposobu ustalania mocy generatora na cele podatku akcyzowego, zawiadamiania organów podatkowych o wyborze formy prowadzenia ewidencji energii elektrycznej i obowiązku miesięcznego zamknięcia i podsumowania ewidencji energii elektrycznej w wersji elektronicznej.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 15 maja 2020 r. (data wpływu: 19 maja 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie:
- odpowiedzi na pytania nr 5, 10, 14 i 15 jest prawidłowe,
- w pozostałym zakresie jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 maja 2020 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie uznania Wnioskodawcy za nabywcę końcowego, zastosowania zwolnienia od opodatkowania i obowiązków do których Wnioskodawca jest zobligowany w związku ze stosowaniem zwolnienia.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji i sprzedaży pasz. Siedziba główna Wnioskodawcy, spółki X., mieści się w A. Wnioskodawca posiada 8 zakładów produkcji pasz w następujących lokalizacjach: A., B., C., D., E., F., G.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right