Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.08.2020, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.170.2020.2.SP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.170.2020.2.SP
CIT - w zakresie braku obowiązku pobrania i odprowadzenia zryczałtowanego podatku dochodowego.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 maja 2020 r. (data wpływu 8 maja 2020 r.) uzupełnione pismem z dnia 28 lipca 2020 r. (data nadania 28 lipca 2020 r., data wpływu 28 lipca 2020 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie z dnia 21 lipca 2020 r. nr 0114-KDIP2-1.4010.170.2020.1.SP (data nadania 21 lipca 2020 r., data doręczenia 21 lipca 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie braku obowiązku pobrania i odprowadzenia zryczałtowanego podatku dochodowego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 maja 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie braku obowiązku pobrania i odprowadzenia zryczałtowanego podatku dochodowego.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością mającą siedzibę i zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, która podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych w Polsce (dalej jako: Wnioskodawca lub Spółka). Spółka jest członkiem międzynarodowej grupy kapitałowej A., której centrala znajduje się w (...).
Głównym przedmiotem działalności Grupy A. jest szeroko rozumiana działalność inwestycyjna i produkcyjna na rynku energii odnawialnej, polegająca przede wszystkim na budowaniu systemów solarnych (farm fotowoltaicznych wraz z konieczną infrastrukturą) oraz produkcji i sprzedaży energii elektrycznej, a także na zapewnieniu systemom fotowoltaicznym bieżącej obsługi serwisowej oraz aktywnego zarządzania efektywnością produkcji energii elektrycznej. Środki finansowe na rozwój oraz prowadzenie ww. działalności inwestycyjnej są pozyskiwane przez grupę A. przede wszystkim od inwestorów zewnętrznych, w tym tzw. inwestorów instytucjonalnych. Wskazani inwestorzy z reguły nabywają prawa udziałowe w podmiotach holdingowych z grupy A., które za pośrednictwem powiązanych spółek celowych (dalej jako: Spółki Celowe) inwestują w projekty fotowoltaiczne. Grupa A., korzystając ze Spółek Celowych, jest obecnie w trakcie realizacji projektów fotowoltaicznych zlokalizowanych w różnych regionach Polski. Spółka została utworzona w celu zapewnienia Spółkom Celowym kompleksowej obsługi finansowej. Obsługa ta ma polegać przede wszystkim na udostępniania tym spółkom, na podstawie zawieranych z nimi umów pożyczek, środków pieniężnych na realizację poszczególnych inwestycji. Spółka ma realizować powierzone jej zadania dzięki finansowaniu zewnętrznemu w postaci kredytu inwestycyjnego, który ma jej zostać przyznany przez niemiecki bank B. GmbH (dalej jako: Bank). Bank posiada odrębną osobowość prawną i prowadzi niezależną działalność bankową od 1 stycznia 2008 r., gdy nastąpiło jego wydzielenie z niemieckiego, państwowego banku (...), który z kolei został utworzony w drodze ustawy z dnia 5 listopada 1948 r. w języku niemieckim noszącej tytuł Gesetz Liber die Kreditanstalt fur Wiederaufbau. Od daty ww. wydzielenia Banku, jedynym jego udziałowcem jest niezmiennie bank B. Z kolei jedynymi akcjonariuszami B. od momentu jego utworzenia jest w 80% niemiecki Skarb Państwa, a w 20% kraje związkowe Niemiec. Bank został wyodrębniony w celu udostępniania na rynkowych zasadach wsparcia finansowego przedsiębiorstwom z państw Unii Europejskiej prowadzącym międzynarodową działalność inwestycyjną i gospodarczą. Bank prowadzi działalność na podstawie i zgodnie z niemiecką ustawą z dnia 10 lipca 1961 r. Prawo bankowe (niem.: Gesetz Liber das Kreditwesen) oraz podlega nadzorowi Federalnego Instytutu ds. Nadzoru Finansowego (niem.: Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht, w skrócie: BaFin). Bank posiada status rezydenta podatkowego w Niemczech podlegającego opodatkowaniu w tym państwie od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania. Wnioskodawca będzie posiadać certyfikat rezydencji podatkowej Banku potwierdzający, że podmiot ten jest rezydentem podatkowym Niemiec dla potrzeb Umowy między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od majątku, podpisana w Berlinie dnia 14.05.2003 r. (Dz. U. z 2005 r., nr 12, poz. 90) dalej jako: Umowa o UPO. Zgodnie z projektowaną umową kredytową, która ma być zawarta między Spółką a Bankiem, Spółka będzie zobowiązana m.in. do zapłaty na rzecz Banku odsetek od kredytu na ustalonych w tej umowie warunkach. Skumulowana wartość odsetek zapłaconych przez Spółkę na rzecz Banku przekroczy w roku podatkowym Spółki kwotę 2.000.000 zł
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right