Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.07.2020, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.368.2020.2.MM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.368.2020.2.MM
Stosowanie 50% kosztów uzyskania przychodów
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 kwietnia 2020 r. (data wpływu 14 kwietnia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie stosowania 50% kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 kwietnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek uzupełniony pismami z 14 kwietnia 2020 r. (data wpływu 15 kwietnia 2020 r.) oraz z 14 lipca 2020 r. (data wpływu 14 lipca 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie stosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest podatnikiem, o którym mowa w art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2019 r. poz. 865, z późn. zm., dalej: ustawa o CIT), podlegającym obowiązkowi podatkowemu w Polsce, mającym miejsce siedziby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wnioskodawca podlega w Polsce opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania.
Głównym przedmiotem działalności Spółki jest sprzedaż detaliczna gier i zabawek. Gry wyprodukowane przez Spółkę lub gry, nad którymi Spółka obecnie pracuje, należą do kategorii gier strategicznych umiejscowionych w wirtualnych rzeczywistościach, po których porusza się gracz. Rzeczywistość, do której przenosi się gracz, jest niezwykle rozbudowana pod względem graficznym i koncepcyjnym. Stworzenie gry tego pokroju jest procesem złożonym oraz czasochłonnym. Ich produkcja jest dziełem pracy i inwencji kilkudziesięciu osób. Są to twórcy koncepcji, deweloperzy, designerzy, scenarzyści, graficy, programiści, specjaliści z zakresu audio, specjaliści z zakresu animacji, game design i inni (osoby fizyczne, będące podatnikami, o których mowa w art. 3 ust. 1 ustawy o PIT, dalej: Pracownicy). Praca nad tak dużym przedsięwzięciem, jakim jest gra komputerowa, jest z natury rzeczy pracą zespołową. Każda z osób w niej uczestniczących wnosi określony element twórczy lub wiele elementów twórczych stanowiących utwór lub utwory w rozumieniu prawa autorskiego. Utwory te przybierają różnorodną postać zarówno, jeżeli chodzi o treść, jak i znaczenie. Są to zarówno rzeczy fundamentalne dla gry, jak np. koncepcja i scenariusz gry, jak i rzeczy mniejszej wagi, jak np. grafika drobnego elementu. Trudno obliczyć, ile utworów składa się na grę, ale prawdopodobnie będzie ich kilkadziesiąt lub nawet kilkaset tysięcy. Suma tych utworów tworzy utwór końcowy w postaci gry komputerowej. Zdecydowana większość utworów ma postać elektroniczną i jest przekazywane Spółce przez ich twórców w postaci plików komputerowych. Jednakże część utworów może być przekazywana w inny sposób, np. ustnie lub w postaci papierowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right