Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 03.06.2020, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.146.2020.2.JKU, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.146.2020.2.JKU
Brak możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w całości lub części, od wydatków poniesionych na realizację inwestycji.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 31 marca 2020 r. (data wpływu 1 kwietnia 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 28 maja 2020 r. (data wpływu 28 maja 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w całości lub części, od wydatków poniesionych na realizację inwestycji pn.: ,,() jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 kwietnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w całości lub części, od wydatków poniesionych na realizację inwestycji pn.: ,,(). Wniosek został uzupełniony w dniu 28 maja 2020 r. przez doprecyzowanie przedstawionego we wniosku opisu sprawy o brakujące informacje.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina () (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest jednostką samorządu terytorialnego posiadającą osobowość prawną, jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, prowadzi działalność opodatkowaną, zwolnioną oraz działalność niepodlegającą opodatkowaniu, oraz składa deklaracje VAT-7 za miesięczne okresy rozliczeniowe.
W roku 2018 Gmina złożyła wniosek o przyznanie pomocy ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na realizację inwestycji ,,(). W ramach podpisanej umowy z Urzędem Marszałkowskim o przyznaniu pomocy, Gmina zobowiązała się do realizacji operacji ,,(). Realizacja ww. zadania związana jest z realizacją zadań własnych Gminy, wynikających z ustawy o samorządzie gminnym. W związku z realizacją inwestycji Gmina poniesie wydatki związane z przygotowaniem dokumentacji oraz wykonaniem robót budowlanych. Przedmiotowa operacja polega na wykonaniu modernizacji ogólnodostępnego i niekomercyjnego obiektu rekreacyjno-sportowego zlokalizowanego w () na działce nr ewidencyjny 1, poprzez dostosowanie zaplecza szatniowo-sanitarnego oraz stworzenie punktu informacji turystycznej. W ramach modernizacji zostaną wykonane prace dotyczące wymiany pokrycia dachowego, ocieplenia ścian zewnętrznych obiektu i wymiany stolarki okiennej i drzwiowej. Po wykonaniu modernizacji planowane jest utworzenie w budynku ogólnodostępnego przez cały dzień i bezpłatnego punktu informacji turystycznej. Należy nadmienić, że w latach 2019-2020 Gmina wykonała, dzięki dofinansowaniu ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki, przebudowy sąsiadujących obiektów, tj. wykonania modernizacji bieżni o nawierzchni poliuretanowej, skoczni w dal, skoczni wzwyż, dlatego też niezbędne stało się zapewnienie stosownego zaplecza dla zmodernizowanej infrastruktury. W związku z funkcjonowaniem zmodernizowanego obiektu Gmina nie przewiduje pobierania żadnych opłat za korzystanie z obiektu, obiekt nie będzie generował żadnych dochodów dla budżetu Gminy. Powstałe w wyniku realizacji inwestycji mienie będzie stanowić własność Gminy. Gmina na etapie wnioskowania o dofinansowanie uznała, że podatek VAT stanowi koszt kwalifikowany w projekcie, gdyż Gmina nie ma prawnej możliwości odzyskania przedmiotowego podatku.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right