Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.05.2020, sygn. 0115-KDIT2.4011.159.2020.2.ENB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.159.2020.2.ENB

Zastosowanie zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46a oraz 50% kosztów uzyskania przychodów.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 9 lutego 2020 r. (data wpływu 10 lutego 2020 r.), uzupełnionym w dniu 8 kwietnia 2020 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego oraz możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodu - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 lutego 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 8 kwietnia 2020 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego oraz możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawczyni jest polskim pracownikiem badawczo-dydaktycznym, zarejestrowanym w bazie ekspertów Komisji Europejskiej. Od 2017 r. jest zaangażowana jako ekspert zewnętrzny do oceny projektów naukowo - badawczych finansowanych przez Unię Europejską w ramach Programu Horyzont 2020. Praca jest wykonywana na podstawie imiennych kontraktów zawartych z A., która zarządza programami Komisji Europejskiej w dziedzinie nauki i innowacji. W 2017 r. podpisała imienny kontrakt z A. Kontrakt ten obejmował m.in. opis przedmiotu pracy i warunki jej wykonywania. Kontrakt zawierał stwierdzenie, że nie stanowi on umowy o pracę. Praca wykonana w 2017 r. obejmowała takie czynności jak: obowiązkowy udział w briefingu/ szkoleniu online (będący warunkiem przystąpienia do pracy i wliczany do czasu pracy), zdalnej (za pośrednictwem Internetu) ocenie, w wyznaczonym okresie, przekazanych wniosków grantowych, pod nadzorem wyznaczonego z ramienia Komisji Europejskiej pracownika, który sprawował kontrolę nad postępem w realizacji przydzielonych ekspertowi zadań oraz udział w spotkaniach ekspertów i w panelu ekspertów w biurze Komisji Europejskiej w Luksemburgu. Obecność na spotkaniach była sprawdzana i potwierdzana podpisem dwa razy dziennie. Termin wykonania zdalnych ewaluacji i spotkań w siedzibie Komisji został ustalony i podany przez Agencję Komisji Europejskiej. Za wykonaną pracę otrzymano wynagrodzenie w formie ryczałtu za każdy dzień pracy na rzecz Komisji Europejskiej oraz zwrot kosztów dojazdu i diety. Umowa przewidywała górne ograniczenie wynagrodzenia. Po wykonaniu pracy wynagrodzenie otrzymano z Komisji Europejskiej. W 2017 r. Wnioskodawczyni podpisała imienny kontrakt z A. Kontrakt ten obejmował m.in. opis przedmiotu pracy i warunki jej wykonywania. Kontrakt zawierał stwierdzenie, że nie stanowi on umowy o pracę. Praca wykonana w 2018 r. polegała na udziale w szkoleniu zdalnym (będącym warunkiem przystąpienia do pracy i wliczanym do czasu pracy) oraz zdalnej (za pośrednictwem Internetu) ocenie, w wyznaczonym okresie, przekazanych wniosków grantowych, pod nadzorem wyznaczonego z ramienia Komisji Europejskiej pracownika, który sprawował kontrolę nad postępem w realizacji przydzielonych ekspertowi zadań. Termin wykonania zdalnych ewaluacji i spotkań został ustalony i podany przez Agencję Komisji Europejskiej. Za wykonaną pracę otrzymano wynagrodzenie w formie ryczałtu za każdy dzień pracy na rzecz Komisji Europejskiej. Umowa przewidywała górne ograniczenie wynagrodzenia. Po wykonaniu pracy wynagrodzenie otrzymano z Komisji Europejskiej. W 2018 r. Wnioskodawczyni podpisała imienny kontrakt z A. Komisji Europejskiej. Kontrakt ten obejmował m.in. opis przedmiotu pracy i warunki jej wykonywania. Kontrakt zawierał stwierdzenie, że nie stanowi on umowy o pracę. Praca wykonana w 2018 i 2019 r. obejmowała takie czynności jak: obowiązkowy udział w briefingu/ szkoleniu online (będący warunkiem przystąpienia do pracy i wliczany do czasu pracy), zdalnej (za pośrednictwem Internetu) ocenie, w wyznaczonym okresie, przekazanych wniosków grantowych, pod nadzorem wyznaczonego z ramienia Komisji Europejskiej pracownika, który sprawował kontrolę nad postępem w realizacji przydzielonych ekspertowi zadań oraz udział w spotkaniach ekspertów i w panelu ekspertów w biurze Komisji Europejskiej w Luksemburgu. Obecność na spotkaniach była sprawdzana i potwierdzana podpisem dwa razy dziennie. Termin wykonania zdalnych ewaluacji i spotkań został ustalony i podany przez Agencję. Za wykonaną pracę otrzymano wynagrodzenie w formie ryczałtu za każdy dzień pracy na rzecz Komisji Europejskiej oraz zwrot kosztów dojazdu i diety. Umowa przewidywała górne ograniczenie wynagrodzenia. Po wykonaniu pracy wynagrodzenie otrzymano z Komisji Europejskiej. W 2019 r. Wnioskodawczyni podpisała imienny kontrakt z A. Komisji Europejskiej. Kontrakt ten obejmował m.in. opis przedmiotu pracy i warunki jej wykonywania. Kontrakt zawierał stwierdzenie, że nie stanowi on umowy o pracę. Praca wykonywana w 2019 r. oraz w 2020 r. polegała na udziale w szkoleniu zdalnym (będącym warunkiem przystąpienia do pracy i wliczanym do czasu pracy) oraz zdalnej (za pośrednictwem Internetu) ocenie, w wyznaczonym okresie, przekazanych wniosków grantowych, pod nadzorem wyznaczonego z ramienia Komisji Europejskiej pracownika, który sprawował kontrolę nad postępem w realizacji przydzielonych ekspertowi zadań. Termin wykonania ewaluacji był podany przez Agencję Komisji Europejskiej. Za wykonaną pracę otrzymano oraz otrzyma się wynagrodzenie w formie ryczałtu za każdy dzień pracy na rzecz Komisji Europejskiej. Po wykonaniu pracy wynagrodzenie otrzymano oraz otrzyma się z Komisji Europejskiej. Analogiczne polecenia prac wskazanych przez Komisję Europejską mogą zdarzać się w przyszłości- w zależności od wpływających wniosków o finansowanie z programu Horyzont 2020 bądź innych programów lub projektów Komisji (zdarzenie przyszłe). Dochody uzyskane w wyniku zawieranych w ramach zdarzeń przyszłych umów z jednostkami organizacyjnymi Komisji Europejskiej dotyczącymi prac w charakterze eksperta na zasadach analogicznych dot. tych opisanych w stanie faktycznym, tj., na pracy zdalnej (za pośrednictwem Internetu) oraz (na życzenie Komisji Europejskiej) na fizycznym uczestnictwie w pracach ekspertów w biurze Komisji Europejskiej. Za wykonaną pracę zostanie wypłacone wynagrodzenie w formie ryczałtu za każdy dzień pracy na rzecz Komisji Europejskiej oraz w przypadku wymaganej podróży na spotkania także zwrot kosztów dojazdu oraz diety. Wynagrodzenie otrzymywane będzie z Komisji Europejskiej. W wiadomości mailowej otrzymanej w lutym 2020 r. z A. Komisji Europejskiej pracownik wskazał, że eksperci nie podlegają regulaminowi pracowniczemu urzędników ani warunkom zatrudnienia innych pracowników Wspólnot.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00