Interpretacja indywidualna z dnia 19.05.2020, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.62.2020.1.MK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.62.2020.1.MK
Jednokrotność uiszczania opłaty paliwowej, moment powstania obowiązku zapłaty opłaty paliwowej oraz możliwość ubiegania się o stwierdzenie nadpłaty
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 3 marca 2020 r. (data wpływu 18 marca 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej opłaty paliwowej, w zakresie jednokrotności uiszczania opłaty paliwowej, momentu powstania obowiązku zapłaty opłaty paliwowej oraz możliwości ubiegania się o stwierdzenie nadpłaty - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 marca 2020 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej opłaty paliwowej w zakresie jednokrotności uiszczania opłaty paliwowej, momentu powstania obowiązku zapłaty opłaty paliwowej oraz możliwości ubiegania się o stwierdzenie nadpłaty.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
[] jest przywóz do Polski oraz dystrybucja niektórych kategorii wyrobów gazowych (gazu ziemnego) w postaci:
- LNG (skroplonego gazu ziemnego, ang. liquefied natural gas; klasyfikowanego do kodu CN 2711 1100) oraz
- CNG (sprężonego gazu ziemnego, ang. compressed natural gas; klasyfikowanego do kodu CN 2711 2100).
Przywozu tego Spółka dokonuje zarówno w ramach importu jak i nabyć wewnątrzwspólnotowych. Z tytułu powyższej działalności Spółka posiada na gruncie przepisów akcyzowych status tzw. PPG (tj. pośredniczącego podmiotu gazowego) w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 23d ustawy o podatku akcyzowym.
Importu gazu LNG Spółka dokonuje najczęściej w cysternach z [], celem jego dalszej odsprzedaży już na terytorium kraju. Przy importowej odprawie celnej Spółka deklaruje przeznaczenie powyższego gazu, ze względu na obowiązujące wymogi celne. Co do zasady jest to przeznaczenie opałowe niemniej może być to również inne przeznaczenie (np. do napędu silników spalinowych).