Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.05.2020, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.52.2020.2.SK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.52.2020.2.SK

prawnych w zakresie skutków podatkowych zwrotu dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) oraz art. 15zzs ust. 7 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 374 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 3 lutego 2020 r. (data wpływu 6 lutego 2020 r.), uzupełnionym 8 maja 2020 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych zwrotu dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 lutego 2020 r. wpłynął do Organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych zwrotu dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 22 kwietnia 2020 r. Znak: 0111-KDIB1-2.4010.52.2020.1.SK wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 8 maja 2020 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (ostatecznie sformułowany w uzupełnieniu wniosku):

vWnioskodawca (dalej także: Spółka) jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. W wyniku błędu, który został wykryty przez osobę składającą wniosek PFRON, w momencie zmiany kodu niepełnosprawności u pracownika z umiarkowanego na znaczny stwierdzono, że Spółka nie spełniała warunków do otrzymania miesięcznego dofinansowania do wynagrodzenia dla jednego z trzech pracowników w miesiącach od października 2017 do lipca 2019 r. Spółka co miesiąc składa wniosek o dofinansowanie części wynagrodzenia dla pracowników na wniosku Wn-D, INF-D-P oraz INF-OPP. Pracownik u którego powstała przerwa w dofinansowaniu jest zatrudniony w spółce od dnia 1 grudnia 2010 r., decyzje o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności posiada od dnia 30 lipca 2008 r. W trakcie trwania stosunku pracy pracownik otrzymał decyzję o ustaleniu okresowej emerytury kapitałowej, która zaczęła obowiązywać od dnia 1 października 2017 r. Osoba zajmująca się składaniem comiesięcznych wniosków nie wykryła, iż w momencie przejścia na emeryturę z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności dofinansowanie do wynagrodzenia nie przysługuje.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00