Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.05.2020, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.126.2020.1.AMO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.126.2020.1.AMO
w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją programu edukacji ekologicznej w Szkole Podstawowej im. w oraz braku obowiązku odprowadzenia podatku VAT od otrzymanej dotacji w ramach ww. programu
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 26 lutego 2020 r. (data wpływu 26 lutego 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją programu edukacji ekologicznej w Szkole Podstawowej im. w oraz braku obowiązku odprowadzenia podatku VAT od otrzymanej dotacji w ramach ww. programu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 lutego 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją programu edukacji ekologicznej w Szkole Podstawowej im. w oraz braku obowiązku odprowadzenia podatku VAT od otrzymanej dotacji w ramach ww. programu.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca, Gmina planuje złożenie wniosku o dofinansowanie projektu z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w w konkursie pn. Edukacja ekologiczna w szkołach i przedszkolach na rok szkolny 2020/2021. Program edukacji ekologicznej zostanie zrealizowany w Szkole Podstawowej im. w . Planowany termin realizacji zadań projektowych to 15.09.2020 & 30.06.2021.
Troska o nasze środowisko i otoczenie, miejsce, w którym żyjemy, pracujemy i odpoczywamy, powinna skłaniać wszystkich do wzmożonej pracy na rzecz promocji edukacji ekologicznej. Edukacja powinna obejmować całe społeczeństwo i zaczynać się od najmłodszych lat. Udział w Projekcie pomoże szkole skutecznie spełniać to zadanie poprzez projektowanie sytuacji edukacyjnych rozbudzających wewnętrzną motywację dziecka do twórczej aktywności. Różnorodność zaplanowanych działań oraz zakup pomocy naukowych, które uzupełnią istniejącą już bazę, pomoże w rozwijaniu takich umiejętności jak: obserwacja środowiska, wnioskowanie i prognozowanie oraz poszukiwanie możliwości rozwiązań konkretnych problemów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right