Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.04.2020, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.52.2020.1.DK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.52.2020.1.DK

Od jakiego momentu budynek biurowy powinien być wprowadzony do ewidencji środków trwałych i amortyzowany.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 3 lutego 2020 r. (data wpływu 6 lutego 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia momentu od którego budynek biurowy powinien być wprowadzony do ewidencji środków trwałych i amortyzowany jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 lutego 2020 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia momentu od którego budynek biurowy powinien być wprowadzony do ewidencji środków trwałych i amortyzowany.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca Sp. z o.o., będący osobą prawną, prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wynajmu i zarządzania nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi.

Wnioskodawca wybudował 6-kondygnacyjny budynek biurowy z garażami wraz z zewnętrznymi instalacjami kanalizacji sanitarnej i deszczowej pod wynajem. Pozwolenie na użytkowanie uzyskał 12 listopada 2019 r. W dniu, w którym decyzja stała się ostateczna tj. 14 listopada 2019 r., budynek biurowy został wprowadzony do ewidencji środków trwałych Wnioskodawcy.

Wnioskodawca wynajął już część powierzchni biurowej (około połowy), część miejsc garażowych oraz wykorzystywana jest też powierzchnia wspólna. Dwie kondygnacje są w stanie deweloperskim (tzw. open space). Dopiero w momencie podpisania umowy najmu powierzchnia zostanie dostosowana pod klienta, zgodnie z ustaleniami z klientem co do podziału wewnętrznego na mniejsze pomieszczenia, aranżacji powierzchni i finansowania nakładów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00