Interpretacja indywidualna z dnia 05.02.2020, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.489.2019.1.MZA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.489.2019.1.MZA
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup biletów i voucherów.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 5 grudnia 2019 r. (data wpływu 11 grudnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup biletów i voucherów jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 grudnia 2019 r. do Organu wpłynął wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup biletów i voucherów.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca, będący Spółką z o.o. (dalej: Spółka) jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług reklamowych. Spółka zapewnia kompleksową strategię działań online dopasowaną do celów biznesowych klientów, rozwijając i optymalizując działania w kierunku maksymalizacji zysków klienta (tzw. performance marketing). Usługi są świadczone z wykorzystaniem kanałów online i sprowadzają się przykładowo do umieszczania na stronach internetowych reklam danego podmiotu, wysyłania smsów, e-mailingów do określonej grupy użytkowników, prowadząc działania w sieci, mediach społecznościowych etc. Spółka umiejętnie łącząc technologię z narzędziami marketingowymi dostarcza kompleksową obsługę marketingową w zakresie usług online (ale to nie jest szczególny wyróżnik na tle konkurencji) równolegle propagując kulturę i kulturalne wydarzenia w ramach tzw. kulturalnego performance (co właśnie ma być wyróżnikiem). Głównym założeniem akcji jest celebrowanie kultury w każdym wymiarze relacji międzyludzkich oraz współpracy biznesowej. Założenie akcji: upowszechnianie kultury to propagowanie idei przyjmowanych bezinteresownie, po to aby znalazły się one w zasięgu odbiorców i zostały przez nich przyjęte jako własne oraz pozostawiły po sobie w ich osobowości pozytywny ślad. Teatr, taniec, kino, muzyka, literatura, sztuka płaszczyzn kultury i sztuki jest wiele, jednak łączy je jedno w ich centrum zawsze znajduje się człowiek.