Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.01.2020, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.533.2019.3.PG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.533.2019.3.PG

Stawka podatku na transport międzynarodowy i odliczenie.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 sierpnia 2019 r. (data wpływu 9 października 2019 r.) uzupełnionym pismem z dnia 3 grudnia 2019 r. (data wpływu 5 grudnia 2019 r.) oraz pismem z dnia 16 grudnia 2019 r. (data wpływu 16 grudnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku z faktury otrzymanej od przewoźnika oraz sposobu ustalenia stawki podatku na fakturze dla zleceniodawcy Wnioskodawcy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 października 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku z faktury otrzymanej od przewoźnika oraz sposobu ustalenia stawki podatku na fakturze dla zleceniodawcy Wnioskodawcy. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 3 grudnia 2019 r. (data wpływu 5 grudnia 2019 r.) o wskazanie skutków podatkowych dla Wnioskodawcy, przeformułowanie pytań i własnego stanowiska. Ponadto wniosek został uzupełniony pismem z dnia 16 grudnia 2019 r. (data wpływu 16 grudnia 2019 r.) o informacje doprecyzowujące opis sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest firmą spedycyjną. Od firmy francuskiej Zainteresowany otrzymał zlecenie wykonania transportu ze Szwajcarii do Francji. Zlecenie to dla Wnioskodawcy realizował przewoźnik z Polski, który po wykonaniu usługi dostarczył Zainteresowanemu dokumenty CMR z wypełnionymi danymi dotyczącymi załadunku (miejsce, data, pieczęć i podpis) oraz rozładunku (miejsce, data, pieczęć i podpis). Przewoźnik za wykonaną usługę wystawił fakturę z 0% stawką VAT. Po kilku miesiącach Wnioskodawca otrzymał od przewoźnika fakturę korygującą stawkę podatku na 23% z pismem, w którym jako przyczynę korekty wskazano brak dokumentu T1.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00