Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 03.01.2020, sygn. 0115-KDIT2-1.4011.427.2019.3.DW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2-1.4011.427.2019.3.DW
1) Czy dla nauczycieli akademickich zatrudnionych w grupie pracowników badawczych, badawczo - dydaktycznych i dydaktycznych na stanowisku profesora, profesora uczelni, adiunkta, asystenta, starszego wykładowy, wykładowcy, lektora oraz instruktora płatnik ma prawo zastosować do całości przychodów ze stosunku pracy 50% kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 22 ust. 9b pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. 2018, poz. 1509 ze zm.) od 1 stycznia 2019 roku, bez gromadzenia dodatkowych dokumentów w postaci oświadczeń, kart pracy, z których wynika prowadzenie działalności badawczej i/lub dydaktycznej? 2) Czy do wszystkich przychodów ze stosunku pracy dla nauczyciela akademickiego płatnik ma prawo zastosować 50% koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 22 ust. 9b pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 października 2019 r. (data wpływu 16 października 2019 r.), uzupełnionym w dniu 29 listopada 2019 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania przez płatnika kosztów uzyskania przychodów w wysokości 50% uzyskanego przychodu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 października 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 29 listopada 2019 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania przez płatnika kosztów uzyskania przychodów w wysokości 50% uzyskanego przychodu.
We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right