Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 03.01.2020, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.578.2019.1.JM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.578.2019.1.JM
Skutki podatkowe osiągania dochodów z tytułu pracy najemnej na pokładzie statku eksploatowanego w transporcie międzynarodowym
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 31 października 2019 r. (data wpływu 6 listopada 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych osiągania dochodów z tytułu pracy najemnej na pokładzie statku eksploatowanego w transporcie międzynarodowym jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 listopada 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych osiągania dochodów z tytułu pracy najemnej na pokładzie statku eksploatowanego w transporcie międzynarodowym.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym z centrum interesów osobistych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, który do października 2019 r. wykonywał pracę na podstawie kontraktu zawartego z przedsiębiorstwem X z siedzibą w Singapurze. Polegała ona na wykonywaniu pracy na statkach morskich eksploatowanych w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo Z. z siedzibą i faktycznym zarządem w Wielkiej Brytanii.
Wnioskodawca uzyskiwał wynagrodzenie z pracy najemnej wykonywanej na pokładzie statków eksploatowanych w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Podmiot z Singapuru jest wyłącznie agencją crewingową, która nie ponosi ekonomicznego ciężaru wynagrodzenia wypłacanego Wnioskodawcy. Ekonomicznie ciężar tych wynagrodzeń ponosi spółka brytyjska. Zgodnie z brytyjskimi przepisami wynagrodzenie Wnioskodawcy jest zwolnione z opodatkowania w tym kraju. Wnioskodawca nie podlega opodatkowaniu w Singapurze. Statki, na których Wnioskodawca wykonywał pracę, co do zasady nie są wynajmowane podmiotom trzecim. Może się zdarzyć taki przypadek na pojedynczy przewóz towarów, ale wówczas statek jest czarterowany wraz z załogą. Nie było żadnego przypadku, aby wystąpił tzw. bareboat charter, tzn. czarter bezzałogowy. Ryzyko związane z wynikami pracy Wnioskodawcy obciąża przedsiębiorstwo brytyjskie, które jednocześnie odpowiada za całą eksploatację, zarządzanie techniczne i zaopatrzenie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right