Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.12.2019, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.370.2019.2.MAZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.370.2019.2.MAZ

Zwolnienie od podatku zbycia nieruchomości zabudowanej budynkiem

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r., poz. 900, ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 7 października 2019 r. (data wpływu 7 października 2019 r.), uzupełnionego pismem z 21 listopada 2019 r. (data wpływu 21 listopada 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie zwolnienia od podatku zbycia nieruchomości zabudowanej budynkiem - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 października 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie zwolnienia od podatku zbycia udziału w nieruchomości zabudowanej budynkiem handlowo-usługowym. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 21 listopada 2019 r. (data wpływu 21 listopada 2019 r.), stanowiącym odpowiedź na wezwanie Organu z 15 listopada 2019 r., znak: 0111-KDIB3-3.4012.370. 2019.1.MAZ.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca Gmina jest właścicielem nieruchomości położonej w obrębie wsi , składającej się z szeregu działek, między innymi działki oznaczonej nr o powierzchni m2, zabudowanej budynkiem o powierzchni m2, dla której prowadzona jest księga wieczysta. W planie zagospodarowania przestrzennego działka sklasyfikowana jest jako teren planowanej zabudowy wielorodzinnej z usługami nieuciążliwymi.

W budynku dawniej zlokalizowana była szkoła podstawowa, która została zlikwidowana. Od roku 2007 Gmina wynajmuje, na podstawie umowy najmu lokalu użytkowego, parter budynku o powierzchni m. Wynajmowany lokal przeznaczony jest na działalność gospodarczą polegającą na prowadzeniu Centrum , z przeznaczeniem na pomieszczenia biurowo-mieszkalne. W momencie oddawania lokalu do użytkowania znajdował się on w złym stanie technicznym i wymagał przystosowania do podstawowych wymagań stawianych dla działalności jaka tam jest prowadzona. Powyższe zostało potwierdzone w protokole przekazania lokalu. Umowa zawarta została na okres 10 lat, a następnie przedłużana do dnia 30 czerwca br. Po upływie tego czasu najemcy zostali wezwani do zwrotu przedmiotu najmu, jednak do dnia dzisiejszego tego nie uczynili, wobec czego co miesiąc obciążani są za bezumowne korzystanie z nieruchomości i regulują należności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00